Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Bulgaria :) Så det på flagget og jeg googla europeiske flagg og så at dette var bulgaria :)

 

Dette syns jeg var kjekt, jeg får trimmet geografikunnskapene mine og får blitt bedre :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Bulgaria :) Så det på flagget og jeg googla europeiske flagg og så at dette var bulgaria :)

 

Dette syns jeg var kjekt, jeg får trimmet geografikunnskapene mine og får blitt bedre :)

Det bulgarske flagget var allerede nevnt, men du var den første som turte gjette på at det var i Bulgaria så du får den. Vanligvis må man i denne tråden også gjette sted, men Koprivshtitsa er ikke så kjent at det er lite sannsynlig at noen ville klart det uten googling.

 

Det var i denne byen opprøret mot det ottomanske riket startet, masse nasjonalromanikk her. Folkene på bildet hadde vandret "blodbrev-ruten". Banneret de akkurat hadde brettet sammen var skrevet med kyrilliske tegn som ble funnet opp i Bulgaria og senere innført i Russland.

http://en.wikipedia.org/wiki/Koprivshtitsa

 

Din tur!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Haha jeg tror sjansene for at vi for en nordmann på månen hadde vært større enn at jeg hadde klart å gjettet meg fram til den byen :p Spesielt siden jeg aldri har hørt om den byen eller navnet :p

 

Her er mitt bidrag :)

 

 

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Helt korrekt!

 

Førde er den største byen i Sogn og Fjordane med rundt 13 000 innbyggere. For mange er det kanskje kjent som Norges styggeste by/veikryss, men det har bedret seg med årene. Førde ligger i enden av Førdefjorden, som er aktuell i mediene i dag mtp. dumping av gruveavfall i Førdefjorden.

Lenke til kommentar

Helt korrekt!

 

Førde er den største byen i Sogn og Fjordane med rundt 13 000 innbyggere. For mange er det kanskje kjent som Norges styggeste by/veikryss, men det har bedret seg med årene. Førde ligger i enden av Førdefjorden, som er aktuell i mediene i dag mtp. dumping av gruveavfall i Førdefjorden.

haha ledde meg ihjel når jeg fant "ikkepedia" sin artikkel om førde. Ble nysjerrig når du sa den var den styggeste byen :p

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...