Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser mest ut som Sandy Shore i San Andreas for min del, men det kan det ikke være så da tipper jeg et eller annet i Canada. Gjøahavn for eksempel.

Endret av Barista Bob
Skrevet

Nunavut eller Nordvestterritoriene. Men heller mer mot Nunavut pga. av det arktiske klimaet. Antageligvis langt nord i territoriet?

Skrevet (endret)

Iqualit, på Baffin Island?

Fin huskeregel for å huske at Iqualit er hovedstaden i Nunavut; I Nunavut har de litt IQ, fordi de drikke så mye. (de skal visst være ganske harde på flaska der)

Endret av Kris_910
Skrevet

Iqaluit er riktig. Det er den største byen på Baffin Island og den største i Nunavut med omtrent 6700 innbyggere. Den ligger omtrent like langt nord som Trondheim, men har arktisk klima med åtte vintermåneder. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å drikke der, akkurat som på Grønnland.

Skrevet

Du burde ikke stjele bilder på Google, tok meg 20 sekunder å finne ut hvor det er.

Reversert bildesøk er ikke lov, det står i førsteposten.

Skrevet (endret)

Korrekt. Saint Pierre et Miquelon er et lite fransk oversjøisk territorium, rett utenfor Newfoundland, Canada, med en populasjon på usle 6000.

Før videre, Robert.

Edit: Er det forresten noen som har noen fine huskeregler innen geografi? Hovedsteder, fjell osv? Jeg og en kamerat er veldig geografi-nerder, og prøver å lage regler på det meste, for å gjøre det lettere å huske :-) Interesse for egen tråd, kanskje?

Endret av Kris_910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...