Gå til innhold

Xbox 360 HDMI Conversion Kit


Giorgos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaringer med den, men jeg har vanskelig for å tro at den blir like bra som den "ekte" HDMI utgangen Elite eller den nye Premium har.

 

Den er jo nødt til å oppskalere signalet, siden boksen pr. i dag ikke kan kjøre 1080p over component, og da er jo litt av poenget borte.

 

Vil tro den er kun laget for at de som ikke har HDMI skal "tro" de har det, og at det ser bedre ut å koble til en HDMI kabel enn component ;)

 

Edit: Fant en tråd om den på avsforum.com. Les der for mer info og snakk rundt den: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=955088

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Den er jo nødt til å oppskalere signalet, siden boksen pr. i dag ikke kan kjøre 1080p over component, og da er jo litt av poenget borte.

 

Rettelse: Xbox 360 støtter 1080p over komponent, jo. Det er bare ikke alle TV-apparat som takler dette.

 

Til trådstarter: Du får muligens mer glede av en reciever med analog til digital konvertering av bilde, altså en som kan kjøre komponent inn som HDMI ut. Mye lekkert å velge mellom idag, men det koster litt.

Lenke til kommentar

Takker for svar,selvom jeg ikke skjønte halvparten av hva dere snakka om.

Har tenkt til å snart kjøpe HD ready Lcd tv og derfor jeg tenkte på at den virker kjekk å ha og at det blir bedre kvalitet på bildet,men jeg vet ærlig ikke så mye om dette.Kanskje jeg venter og ser til hva folk som faktisk har prøvd denne sier om den er bra eller ikke,det kan jo hende at den er bra.

Lenke til kommentar
http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...spx?plid=56091# tenkte jeg skulle kjøpe denne Tv'en btw, ville det ikke vært bra med HDMI ?

 

Ser den har component inngang, og da funker det fint med Component HD kabelen til 360. Du vil ha trøbbel med å se forskjell mellom HDMI og component i 720p på en 42 tommer.

 

I tillegg er det tvilsomt om den HDMI konverteren fungerer tilfredsstillende og på høyde med en standard HDMI utgang.

Lenke til kommentar

Fordelen med denne er vel at man faktisk kan få 1080p på en tv som bare støtter det gjennom HDMI. Det vil ikke bli noe bedre bilde med denne hvis du bare skal kjøre 720p. Du slipper også å koble til phonokablene til tv'n. Greit hvis man ikke har plass til dem.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...spx?plid=56091# tenkte jeg skulle kjøpe denne Tv'en btw, ville det ikke vært bra med HDMI ?

 

Ser den har component inngang, og da funker det fint med Component HD kabelen til 360. Du vil ha trøbbel med å se forskjell mellom HDMI og component i 720p på en 42 tommer.

 

I tillegg er det tvilsomt om den HDMI konverteren fungerer tilfredsstillende og på høyde med en standard HDMI utgang.

Dette er tull og er mer eller mindre en myte.

 

Jeg har en 40 tommer og ser KLAR forskjell mellom 720p og 1080p gjennom HDMI.

Lenke til kommentar
http://www.gamestop.com/product.asp?cookie...oduct_id=802814

Har noen noen erfaringer med denne? Vurderer særiøst å kjøpe den siden jeg har Xbox 360 uten HDMI og siden dollaren er så lav nå er det ikke så dyrt heller.

Takker for svar.

 

Hva skal du med HDMI ? Component gir for alle praktiske formål like bra bilde. Lyden kan du kjøre som optisk 5.1 eller som analog stereo.

 

Mitt råd, dropp Component og gå for VGA om du ikke har HDMI.

Så Transformers på HD-DVD med de forskjellige Kablene, og man kunne se en klar forskjell i klarhet i bilde.

VGA var så utroligt mye klarere at jeg ble ganske overasket.

 

Notis, må nevne at VGA ble brukt på min "billige" 32" til 7000kr, mens Componenten ble brukt på pappas 32" til 15000.

Samme oppløsning på begge.

Lenke til kommentar
Fordelen med denne er vel at man faktisk kan få 1080p på en tv som bare støtter det gjennom HDMI. Det vil ikke bli noe bedre bilde med denne hvis du bare skal kjøre 720p. Du slipper også å koble til phonokablene til tv'n. Greit hvis man ikke har plass til dem.

 

Hvor står det at den aktuelle TVen kun støtter 1080p gjennom HDMI ?

 

 

Ser den har component inngang, og da funker det fint med Component HD kabelen til 360. Du vil ha trøbbel med å se forskjell mellom HDMI og component i 720p på en 42 tommer.

 

I tillegg er det tvilsomt om den HDMI konverteren fungerer tilfredsstillende og på høyde med en standard HDMI utgang.

Dette er tull og er mer eller mindre en myte.

 

Jeg har en 40 tommer og ser KLAR forskjell mellom 720p og 1080p gjennom HDMI.

 

Jeg snakket om samme oppløsning her. Selvfølgelig vil man se forskjell på 1080p kilde og 720p kilde på en 1080p skjerm.

Det jeg mente var å påpeke at forskjellen mellom Component og HDMI er mye mindre enn hypen skal ha det til. Har selv eksperimentert med ulike kilder mot en 720p projektor (100" bilde), og en 47" 1080p LCD, og ble selv overrasket over hvor vanskelig det var å påvise forskjeller i bildet over HDMI og Component.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar
Fordelen med denne er vel at man faktisk kan få 1080p på en tv som bare støtter det gjennom HDMI. Det vil ikke bli noe bedre bilde med denne hvis du bare skal kjøre 720p. Du slipper også å koble til phonokablene til tv'n. Greit hvis man ikke har plass til dem.

 

Hvor står det at den aktuelle TVen kun støtter 1080p gjennom HDMI ?

 

 

Ser den har component inngang, og da funker det fint med Component HD kabelen til 360. Du vil ha trøbbel med å se forskjell mellom HDMI og component i 720p på en 42 tommer.

 

I tillegg er det tvilsomt om den HDMI konverteren fungerer tilfredsstillende og på høyde med en standard HDMI utgang.

Dette er tull og er mer eller mindre en myte.

 

Jeg har en 40 tommer og ser KLAR forskjell mellom 720p og 1080p gjennom HDMI.

 

Jeg snakket om samme oppløsning her. Selvfølgelig vil man se forskjell på 1080p kilde og 720p kilde på en 1080p skjerm.

Det jeg mente var å påpeke at forskjellen mellom Component og HDMI er mye mindre enn hypen skal ha det til. Har selv eksperimentert med ulike kilder mot en 720p projektor (100" bilde), og en 47" 1080p LCD, og ble selv overrasket over hvor vanskelig det var å påvise forskjeller i bildet over HDMI og Component.

litt overkill å sammenligne de to formatene og jeg merket ihvertfall en ganske stor forskjell mellom component 720p og HDMI 1080p på min skjerm.

Lenke til kommentar

Testa både med Component kabelen som fulgte med Xboxen og 2m HDMI idag på min Panasonic 42" (th42pv) eller hva den no heter. Testet i 720P da det er dette som er aktuelt på denne skjermen. Konklusjonen jeg kan komme med er at fargene ble en anelse skarpere med HDMI, men samtidig så merket jeg at det ble "litt" mer kantete rundt modellene i forza 2.

Om dette skylles at bilde blir litt klårere så det blir enklere å oppdage vet jeg ikke, men var no hvertfall en liten forkjell.

 

Ble hvertfall litt mere sprut i fargene for min del, selv om ikke forskjellen er like stor som i scart vs component.

Lenke til kommentar
Fordelen med denne er vel at man faktisk kan få 1080p på en tv som bare støtter det gjennom HDMI. Det vil ikke bli noe bedre bilde med denne hvis du bare skal kjøre 720p. Du slipper også å koble til phonokablene til tv'n. Greit hvis man ikke har plass til dem.

 

Hvor står det at den aktuelle TVen kun støtter 1080p gjennom HDMI ?

 

 

har ikke sagt noen ting om det. Jeg mente generelt.

Lenke til kommentar

This product uses a VGA signal rather than component, so there is no issue with achieving a true 1080p signal when playing games. However, the HDMI standard does not circumvent when playing HD-DVD movies with the HD-DVD player. Instead, the format will be changed to 1080i.

 

 

Står det på sia trådstarter linker til. END OF STORY :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...