Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke å forstå meg på Erna. De er for å innføre DLD og ser på avtalen med Ap som en "seier". Skulle da tro at å velte dld måtte være en større seier. Spesielt når det kun er Kripos og Ap som er for direktivet. Håper virkelig de får kjenne det til valget, men kjenner jeg folk rett så er det allerede glemt.

Lenke til kommentar

Ikke helt korrekt, han lot seg ikke overvåke. Han ble overvåket takket være DLD i Tyskland, men han fikk ikke tak i dataene som ble lagret av han fra telefonselskapet hans så det førte til at han måtte gå til rettsak for å få utlevert dataene som han. Han vant som dere ser, og sammen med zeit har de laget en video som viser all aktivitet som faktisk blir registrert og sammen med annet info kan man drive med nesten total overvåkning av en person.

 

Og gjett hva, private aktører kan få tilgang til disse dataene.

Lenke til kommentar

Tenker jeg kan hive inn det jeg vet. Er veldig trøtt, så orker ikke å finne fram kildene mine. Gjerne å søke opp noe av det jeg skriver om dere er kritiske (noe som selvfølgelig er en flott ting) og bli sikker

 

 

Datalagringsdirektivet er nå bestemt at det blir lagret i 6 måneder, men jeg ser ikke bort ifra at dette ikke blir holdt om jeg ser på andre land som har DLD innført. Det har vært flere tilfeller av korrupsjon og misbruk.

 

Staten sier dette er et godt tiltak for å fange terrorister og pedofile. Tyskland har akkurat fjernet DLD på grunn av null effekt, så dette vises å være feil.

 

DLD er et direkte brudd på våre mennenskerettigheter, noe det har blitt kjempet mye for at vi skal ha her i dette flotte landet (Bare å lesse FN sine regler)

 

6 av de største politiske partiene er imot DLD, mens Høyre og AP er for.

 

Jeg var selv på en demonstrasjon mot DLD idag, og en lokal politiker for Høyre påsto at dette styrker personvernet. Det gjør forsåvidt å ha en vakt i huset ditt eller ved postkassen som observerer, lagrer og undersøker i tilfelle du skulle gjøre noe ulovlig

 

Hele rettsystemet i Norge blir snudd på hodet. Fra Uskyldig til det motsatte bevist, til skyldig til det motsatte er bevist.

 

Det er også stor fare for hacking, noe flere land har vært offer for, og lovlydige borgere må lide for dette. De kommer sikkert til å ha et bedre sikkerhetssystem i Norge enn mange andre land, men man vet aldri

 

Det er også veldig lett å unngå DLD, ved å kryptere sin aktivitet på internett og telefon. Noe de kriminelle kommer til å gjøre, mens lovlydige borgere verken vet eller har behov for dette.

 

EU kommer snart med en evaluering av DLD, og hvorfor vi skal innføre det rett før dette, skjønner jeg ikke

 

Alle unge parti er imot DLD.

 

Vi lever i et demokratisk land. Demos betyr folk og kratos betyr makt. Altså folkemakt. Jeg synes staten har all makt når de har et direktiv hvor de har sensitiv og privat info om alle som lever i Norge. Så det er ikke rett at staten skal ha så mye makt.

 

Håper folk deltok i demonstrasjonene som var rundt i landet i dag?

Jeg var selv på den i Oslo.

 

Jeg var i Ålesund :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når trer DLD i kraft?

 

 

 

Anarki er nytteløst, da det bare vil ødelegge, og alt vil uansett bevege seg mot hierarkiske grupper igjen, fordi det er en del av menneskets natur.

 

Selvfølgelig er dette en del av menneskets natur og det vil selvfølgelig dannes nye hirarkier, men forskjellen fra en stat til anarkistiske samfunn er at hirarkiene i et AS er i større grad frivillige og makten er desentralisert. Det vil da bidra til mer direktedemokrati lokalt, og mindre "maktmisbruk" sentralt (da det "sentrale" ikke finnes).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...