Gå til innhold

Post ditt 3Dmark 2003 resultat her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får selv 14356 poeng med mitt x850xt/pe (vannskjølt) :love: .....synes da det er dumt å bruke 10000kr på et sli oppsett med 2*6800gt som skal score 16000+....Da synes jeg det er bedre å sattse på det kortet jeg har + et komplett vannskjølingsett......SLI er ikke verdt pengene  :thumbdown:

2 x 6800GT i SLI scorer ikke bare 16000 i 3Dmark03. Jeg har overklokket mine to 6800GT'er til U og scorer nå 21000 3Dmarks03. Disse kortene banker ditt x850xt (pe) langt ned i støvlene!

 

Det koster heller ikke 10000,- for to 6800GT-kort, men nærmere 7-8k!

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Jeg får selv 14356 poeng med mitt x850xt/pe (vannskjølt) :love: .....synes da det er dumt å bruke 10000kr på et sli oppsett med 2*6800gt som skal score 16000+....Da synes jeg det er bedre å sattse på det kortet jeg har + et komplett vannskjølingsett......SLI er ikke verdt pengene  :thumbdown:

2 x 6800GT i SLI scorer ikke bare 16000 i 3Dmark03. Jeg har overklokket mine to 6800GT'er til U og scorer nå 21000 3Dmarks03. Disse kortene banker ditt x850xt (pe) langt ned i støvlene!

er litt enig med "johnxtultra", å betale over 8.000.-kr++ for skjermkort er veldig bortkastet, om 1år eller 2 kommer det uansett noe som er minst like bra til en pris rundt 2.500kr kansje.., se f.eks 9800Pro kortet, kostet godt over 4000kr da det kom i Mai 2003 og 1 1/2år etter lå det på rundt 1500.-kr.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Og hvor mange spill støtter SLI?  :roll:

 

I alt annet enn de 21 titlene banker X850xt-pe vettet ut av den minst 2k dyrere løsningen med SLI.

 

Er imo altfor tidlig å engang vurdere SLI.

 

Min siste 3dmark03: 13647 3dmarks

I alt av spill som er nye er det stort sett støtte for SLI. Om ikke jeg har støtte av SLI i gamle spill gjør det ikke all verden. Å X850xtpe banker ikke dritten ut av 6800Ultra heller. Er marginale forskjeller. Uansett, smaken er som baken. Noen vil ha moren, mens andre foretrekker datteren ;)

 

Tror jeg sier meg ferdig med off-topic her nå

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Og hvor mange spill støtter SLI?  :roll:

 

I alt annet enn de 21 titlene banker X850xt-pe vettet ut av den minst 2k dyrere løsningen med SLI.

 

Er imo altfor tidlig å engang vurdere SLI.

 

Min siste 3dmark03: 13647 3dmarks

Det lukter sjalusi langt på vei her...

Sjalu på ditt oppsett. Lmao du har imo kastet penger rett ut vindu. Du kan jo håpe på at støtten for flere titler stiger. Jeg sitter heller med ett system som yter jevnt over bra enn å sitte med ett system som kun yter "bra" i dx9 (på de titlene som ikke funker med SLI) og yter bra på 3dmark 03 og 05.

 

Hadde vært morsomt om du hadde testet systemet i 01 f.eks og sett hvordan dx8 ytelsen til nVidia ligger ann (du ligger ett godt stykke etter de fleste ATI løsninger i samme prisklasse der gitt).

 

En kan diskutere frem og tilbake hvorvidt det er relevant hvordan kortene yter i dx8, men jeg (og mange andre jeg kjenner til med noen år på baken mht hardware) mener det er noe seriøst galt med kort som ikke yter bra jevnt over (noe nVidia`s løsninger atm ikke gjør kontra ATI).

 

Jeg ser ingen grunn til å fortsette diskusjonen videre, om folk tolker mine ytringer som sjalusi, så for så være. Jeg har knapt klart å stoppe å le siden den ytringen :D

Lenke til kommentar

Det er mange som klager på den manglene støtten av SLI i spill, og mange som klager på SLI av grunn at spill ikke støtter det (forstod du ikke dette, ikke spør).

 

Når man ser at omtrent alle nye spill støtter SLI teknologien, vil det jo fungere helt supert. Dette med tanke på at det er de nye store spillene som trenger SLI, de "gamle" spillene er, uansett hvilken high-end løsning du velger, mulig å kjøre i høyeste oppløsninger og kvalitets-innstillinger. Altså er det greit å kun bruke kun ett av kortene i de spillene som ikke støtter SLI. Disse er uansett ikke noe problem å takle.

Lenke til kommentar
Det er mange som klager på den manglene støtten av SLI i spill, og mange som klager på SLI av grunn at spill ikke støtter det (forstod du ikke dette, ikke spør).

 

Når man ser at omtrent alle nye spill støtter SLI teknologien, vil det jo fungere helt supert. Dette med tanke på at det er de nye store spillene som trenger SLI, de "gamle" spillene er, uansett hvilken high-end løsning du velger, mulig å kjøre i høyeste oppløsninger og kvalitets-innstillinger. Altså er det greit å kun bruke kun ett av kortene i de spillene som ikke støtter SLI. Disse er uansett ikke noe problem å takle.

Endelig noen her på forumet som er enig med meg. :thumbup:

Skjønner ikke at folk ikke fatter dette!

Lenke til kommentar
Det er mange som klager på den manglene støtten av SLI i spill, og mange som klager på SLI av grunn at spill ikke støtter det (forstod du ikke dette, ikke spør).

 

Når man ser at omtrent alle nye spill støtter SLI teknologien, vil det jo fungere helt supert. Dette med tanke på at det er de nye store spillene som trenger SLI, de "gamle" spillene er, uansett hvilken high-end løsning du velger, mulig å kjøre i høyeste oppløsninger og kvalitets-innstillinger. Altså er det greit å kun bruke kun ett av kortene i de spillene som ikke støtter SLI. Disse er uansett ikke noe problem å takle.

Endelig noen her på forumet som er enig med meg. :thumbup:

Skjønner ikke at folk ikke fatter dette!

Hey! Ikke ta krediten for tanken min da! Kan ikke huske at du har sagt noe liknende, så det er du som er enig med meg... :p

 

Det er helt sikkert litt bitterhet ute og går blandt de som akkurat har brukt fire lapper på ett grafikk-kort som bare scorer halvparten så mye i 3DMark, som det to grafikk-kort til 6-7 tusen gjør. Men jeg tror heller at folk er litt oppgitt over hvor mye enkelte faktisk er villige til å bruke av penger på ett hakk høyere oppløsning, eller en smule mer detaljer i de aller feteste spillene i dag, som det forresten ikke for øyeblikket er mange av... Det er ikke vanskelig å forstå begge parter her, det koker jo ned til en sak om prioritering...

 

Ser vi på de som kjøper to 6600gt kort derimot, må jeg si meg helt uforstående til dette, ettersom ett 6800gt gjør samme nytten og koster ca. like mye, det er high-end kortene det er morsomt å parre :thumbup:

 

edit: sorry for skrivleifer og dårlige formuleringer, er trøtt, så jeg gidder ikke pirke

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Mange bra her.

 

Fikk her om dagen med vannkjølinga 7560 @ 9800pro @ xt...

 

Det ligger en liten voltmod i buskene her!

hvordan klarer du så mye med et 9800Pro ved den klokken ( 470/375 i sig)?

 

jeg hadde en litt Dårligere CPU (XP-M@2640mhz) og skjermkort gikk på 455/380 men jeg sliter virkelig med 7.000 poeng. har nå 6986 forbaskede poeng! har ikke brukt XT bios som sikkert hjelper endel, har XT Bios 4-500 poeng å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...