Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forlovet som 16åring. Er det lov?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Alder spiller ingen rolle. Tror ikke hvor lenge man har vært sammen har noe å si heller. Kjenner til ei som er en del yngre enn meg. Hun forlovet seg 4 ganger på ett år med 4 forskjellige fyrer, nå i fjor. Må bare le av det hele. For hver gang er det like seriøst. Hun er nå 18.

 

Tror det er mange som tar lett på det, får hvertfall følelsen av det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det går ann å forlove seg når man vil, man kan gifte seg før 18 med foreldrenes lov. 18 år kan du gjøre som man vil.

 

Jeg er 16 år og har vært sammen med samme jente i 2 år.

 

Dere kan le av det, men det er en jente jeg faktisk vil være med resten av livet også.

Lenke til kommentar
Man har faktisk lov til å gifte seg som 16-åring. Med foreldrenes samtykke.

 

Jeg er enig i at man bør ha vært sammen i flere år før man gifter seg. Jeg kunne aldri tenke meg å gifte meg før jeg er 20 ihvertfall. Sannsynligvis ikke før jeg er 25-30 minst.

 

"Kjærlighet gjør blind". Synes man bør vente litt til røyken/den verste forelskelsen har lagt seg før man begynner å forlove seg og greier.

 

Mamma og Pappa var bare sammen i et år før de forlovet seg og så tok det et år før de giftet seg og de har vært gift i 20 år nå så det går helt fint så lenge du er helt sikker, men du må være helt sikker og ikke være "blindet"

 

Lykke til btw:D

Foreldrene mine va sammen i 3 uker før de ble gift :p nå har de vert sammen i over 30 år

 

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er lov, men det er jo absurd latterlig. Har hatt vennepar på 15-18 års alder som sier de er forlovet, til og med gått så langt at de har ordnet hverandre ringer, men det skjer jo aldri at det varer....

 

Jeg vil ikke si at det er latterlig. Besteforeldrene mine fant hverandre når de var 16. Det er også mange andre som finner hverandre i en ung alder. Jeg selv er ung, og har en jeg godt kunne dele livet mitt med. Så jo, det skjer at det varer! Men selvfølgelig, noen har det med å overdrive... men det finnes unntak.

Lenke til kommentar

Mange forlover seg nok for tidlig. Husker når jeg var 15-16 år så var det lissom "in" å forlove seg! Tullete.

Men jeg og mente før at man burde være sammen en stund før man forlover seg. Men møter man den rette så trenger man ikke vente. Jeg bare viste ikke åssen folk kunne forlove seg så fort før jeg traff min kjære. Hadde han spurt etter 1 mnd hadde jeg sagt ja :tease:

Men nå gikk det nesten 3 år da (og det var jeg som fridde) :thumbup:

 

Så jeg ville nok sett ann 16åringen før jeg ville sagt at det er sprøtt. Noen er voksne for alderen og moden nok til å ta en sånn avgjørelse.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest omgwtfbbq

Besteforeldrene mine hadde kjent hverandre i et halvt år, før de gifta seg... når de var 17. Og de er jo sammen enda de. Du tenker kanskje at det ikke kan gå idag fordi det var så annerledes før i tiden, men det er jo opp til en selv hvordan man velger å leve.

Men det er ganske viktig å snakke om det først, for man må være sikker. Hvis begge VET at det er å forlove seg de vil, og at de stoler hundre prosent på hverandre, så, ok, greitdet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest kjempeforelsket <3

ser mange her som er neative til en "ung" forlovelse men, jeg ser ikke helt greia? altså hvis noen er forelsket og har ønsker om å vise rsten av verden sin kjærlighet så ser jeg ikke helt problemet med å forlove seg...

det er kanskje i en ung alder men det er likevel en forlovelse hvor ringene er et bevis på at man hører sammen. jeg er ei jente som forlovet meg med min elskede da jeg var 16 og forlovelsen skjedde etter fem måneder sammen. vi er fortsatt sammen og jeg følte vi kom enda nærmere hverandre som forlovet. det at vi gjorde dette da jeg var så ung hadde ingenting med saken å gjøre han var faktisk 26 år, så det er altså ti år imellom oss. jeg driter egentlig i hva folk sier, jeg elsker ham og det er vel det som teller, er det ikke?

:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Såvidt som jeg har forstått av de som forlover seg så tidlig, så er det ikke så mye forlovelse som kun en fin ting å gjøre når man er sammen. Forlovelsen trenger ikke være et løfte om ekteskap, kun et løfte om at de skal være sammen, eller en mulighet til å vise andre at de er i forhold.

Lenke til kommentar
Oh, perfekt tråd for et par spørsmål =) Hva er greia med både forlovelsesring og giftering? Når man bytter ut forlovelsesringen med gifteringen, skal den andre bare støve ned den da eller? litt synd, siden forlovelsesringer er mye penere enn gifteringer generelt. Er det for det meste i USA folk har begge deler, eller er det utbredt i Norge også? Og hvilken hånd skal man ha hvilken ring på? :/ Takker for svar, har lurt lenge på de greiene her!

 

 

Det er nok mest i USA folk har forlovelsesring, hva de gjør med den etterpå vet jeg ikke, men jeg kjenner ingen her i Norge som har hatt en unik forlovelsesring. (Du skal ikke se bort fra at de som "driter penger" har dette...)

Når det gjelder hva slags hånd ringen skal på, kan du få mange forskjellige svar. Noen sier du går med ringen på venstre hånd mens du er forlovet, og bytter til høyre etter du er gift, andre sier du går med den på høyre side hele tiden. Når du er gift skal du hvertfall ha den på høyre.

 

Det er kun i Norge (og kanskje noen få andre land) hvor man har gifteringen på høyre hånd. I andre land har man gifteringen på venstre hånd. Dette er for at den skal være nærmere hjertet, og at vi har en åre som går direkte fra venstre hånd og til hjertet. En liten funfact :)

Når jeg gifter meg, skal gifteringen plasseres på venstre hånd, men nå bor ikke jeg i Norge og har ikke norsk kjæreste, men det er nå så :)

Lenke til kommentar

Seff kan man. Men det jo bare bortkasta siden alle under 25 er horer uansett!

 

HAHAHAHA :whistle:

 

OT: Så ser jeg ikke poenget med å forlove seg i den alderen. Blir for teit spør du meg.

Men er man ung så er vel man også litt uviten på hvordan egentlig livet er.

Endret av -Léon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samfunnet er så forbanna fordømmende og trangsynt idag! Selv ble jeg forlovet som 16 åring, med en 24 åring. Vi er enda forlovet, 3 år senere. Alder spiller ingen rolle, så lenge man føler seg voksen nok til en sånn forpliktelse.

 

Hvorfor har dere ikke giftet dere enda, etter hele tre år som forlovet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...