Gå til innhold

Utrolig dårli ytelse på gf4mx440 !!!


ebso86

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har spurt mange ganger hva som er gale med mitt

Gainward geforce4 mx440 128mb

men jeg får aldri et svar som gjør at jeg finner ut av problemet.

 

Jeg ønsker ikke svar som: "mx 440 suger..." osv.

 

Her er hele historien min...:

 

Kjøpte helt nytt hovedkort, prosessor, strømforsyning, harddisk, grafikkort og minne for ca. en måned siden

 

Då jeg fikk installert alt og fikk kjørt 3dmark2001 første gang fikk jeg 2140 (!) poeng.

 

Så installerte jeg masse nye drivere, både hovedkortdrivere, skjermkortdrivere og directX 9.0.

 

Flashet også BIOS

 

Da klarte jeg å få opp scoren til ca 2600 (!)

 

Nå har jeg prøvd det meste og jeg er desperat etter en løsning, vet at mx440 ikke er verdens beste kort men jeg burde få en score på en rundt 4- 5- 6000.

 

Bruker nå Detonator 42.70.

 

 

Instillinger jeg bruker nå: (hentet fra kontrollpanelet nView)

 

AGP = 4x

AA = Programmet bestemmer

Anisotropisk Filtrering = Av

Skarpere teksturer = Av

Aktiver tåketabellemulering = På

Detaljniva for MIP-gjengivelse = Høy Ytelse

Minnestørrelse for PCI-tekstur = 31

Vertikal Sync = På

Kjerneklokkefrekvens = 290Mhz

Minneklokkefrekvens = 186Mhz

Aktiver hurtigskriving = På

 

-------------------------------------------------

 

 

Her er all informasjon jeg fant ved å bruke Sisoft sandra 2003 pro:

 

Http://www.angelfire.com/ri/prosjekt/files/mx440.txt

 

Håper noen vil være så vennlig å hjelpe meg har prøvd alt, vurderer å klage til forhandler.

 

Resten av pcn min er jo bra futt i så det skulle ikke stå på d...

 

Vennligst hilsen Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

Vet ikke om dette kan hjelpe men....

Hadde en kamerat som kjøpte Gainward mx440 på Komplett.

Han har et MSI VIA133 hovedkort med en athlon XP0000+ pros.

Et ganske vanlig system sånn midt på treet altså.

OK, da han begynte å kjøre 3Dmark fikk han så vidt over 2000 poeng, og var senere etter mye tweaking i stand til å presse scoren til ca. 2500.

Vet ikke om historien virker kjent men....

Han leverte kortet tilbake til testing og Komplett stadfestet at det var noe galt med det (??!!??), kompletts mann tok også stikkprøver fra deres lager av andre kort i serien (Gainward) og den samme feilen viste seg der.

Så.......

(ser at det er manger meninger om dette kortet her, må bare poengtere at jeg har kjørt et MX440-64mb på 5600 poeng på et svakere system enn ditt)

Lenke til kommentar

Du skulle nok fått rundt 5000-6000 ja. Jeg fikk rundt 2600 med mitt Geforce 1 kort, og P3-866.

 

Ellers så kan kortet være defekt, men mest sannsynlig trenger du bare nye chipset drivere. Jeg ser at det er utrolig mange på forumet som har problemer med MSI hovedkort, og AMD prosessorer. Det kan virke som de ikke liker hverandre så godt. :oops:

Lenke til kommentar

Har flere 100 pcer her på jobben med MSI og jeg må dessverre innrømme at det er FORFERDELIG stor feilprosent på disse.. Vi har kuttet totalt ut å kjøpe MSI ettersom det er forferdelig kjedelig å sende 7-8 maskiner av 20 inn til reperasjon pga diverse feil.. Dette er ferdige pcer som komplett har bygd så ikke kom å si at "vi ikke kan bygge".

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det er et 440MX kort ikke et 440MX SE eller et 420MX?

Du sier at minnet kjører på 186Mhz....

Meg bekjent kjører minnet på MX 440 kortene på 200MHZ DDR med en minnebuss på 128MB....

MX440 SE / MX 420 derimot kjører på 183MHZ DDR med en minnebuss på 64MB eller eventuelt 183 MHZ SDR med en minnebuss på 128MB.

Det er unødvendig å si at MX 440 yter mye bedre enn MX 420/440SE.

 

FIkk selv 7800 poeng i 3D mark 2001 med et ABIT SILURO MX 440.....

Lenke til kommentar

Det er sant som det blir sagt ovenfor, at GeForce 4 MX 440 er en videreutviklet GF2MX.......det er dessverre ikke mye du kan forvente deg av et slikt kort. En venn av meg har Leadtek (etter min mening verdens dårligste skjermkortprodusent) GF2MX, og han får også bare 1900 eller noe. Mitt råd er å kjøpe nytt. GF4MX har sannsynligvis ikke støtte for Pixel Shading engang :lol: . Det kan hende at du har litt for lite ram også, men jeg ville ikke kjøpt mer ram for å booste 3dmark scoren min.........så kjøp deg et nytt du. Hva med GeForce 3 Ti 500, ekte NV20 kvalitet????

Lenke til kommentar

Som du påpekte, du burde få 5-6000 3dmarks2001... (de som sier at kortet ditt suger har jo helt rett, men de svarer ikke på spørsmålet)

 

Har hatt tilsvarende med mitt gf2mx kort, da brukte jeg en skjermkortdriver som skjermkortet mitt IKKE taklet.. Prøv deg fram, prøv med eldre drivere osv... hvis ingenting funker, ta kontakt med leverandøren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...