Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kvise i øret

Insomniatic

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hatt en kvise i øret kjempelenge nå og det gjør skikkelig vondt. Det går ikke an å sprekke kvisen fordi jeg får ikke tak (den er jo i øret og vanskelig å se)

Noen som har tips til å få den vekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt engangskalpeller på apoteket. Kjøp en og lag et snitt tvers over.

Eller du kan se om du får noen andre til å skvise den.

Skrevet

Er den langt inne? Hvis den sånn at du kan ta på den kan du ta en ruflete klut eller noe og stryke hardt over så forsvinner toppen av kvisen av etter min erfaring.

Skrevet

Dette har vært oppe før.

1. Gjør noe med det. Det er mer smerte/irritasjon ved å vente enn å ta den.

2. Klem den med q-tips eller fingre om det er mulig. Ja, det er smertefullt.

3. Vent 20 sekunder etter den er tatt og kjenn hvor behagelig det var å få den bort.

• 2 år senere...
Gjest Sara Random
Skrevet

Bruk nål og prikk hull og press ut resten med en q-tips :-)

Skrevet

Hell en flaske eller to med vadamecum i øret så går nok alt av seg selv skal du se :)

Neida, men kan kanskje være en ide å ta bittelitt vadamecum på en Q-tips, stikke den inn og prøve å smøre litt vadamecum over kvisa. Vadamecum tørker ut kviser, men burde ikke brukes over lang tid ettersom det kan komme til å tørke ut huden.

Jeg vet ikke om det kan være noen konsekvenser av å ta det i øret, men jeg TROR ikke det...

Skrevet

Hell en flaske eller to med vadamecum i øret så går nok alt av seg selv skal du se :)

Neida, men kan kanskje være en ide å ta bittelitt vadamecum på en Q-tips, stikke den inn og prøve å smøre litt vadamecum over kvisa. Vadamecum tørker ut kviser, men burde ikke brukes over lang tid ettersom det kan komme til å tørke ut huden.

Jeg vet ikke om det kan være noen konsekvenser av å ta det i øret, men jeg TROR ikke det...

Jeg vil tro at kvisen hans er borte etter 3 år :wee:

Hvis ikke er det litt av en kvise må jeg si.

Skrevet

Fikk en ide om å bruke "Rene hender" med aloe vera på kviser. Aloe vera skal jo ha en pleiende effekt. Ellers blir det vel samme som Vademecum. "Rene hender" var visst et sånt desinfiseringsprodukt som kom under svineinfluensaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...