Gå til innhold

Kjøpe ny mp3. Ipod eller Creative?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny mp3 spiller, og det står mellom to stk. Ipod Nano 8Gb og Creative Zen 8GB

 

Jeg har hatt Creative før, det var en Creative Zen Vision M: 30GB .. Jeg var veldig fornøyd med den.. ( de første ukene ihvertfall...) Den begynte å fucke seg opp, og slo seg av hele tiden, batteritiden ble drit dårlig, og jeg fikk opp feilmeldinger på skjermen ganske ofte. Derfor er jeg litt i tvil om Creative..

Men jeg har en del kompiser som har Ipod, og de er ikke fornøyd med sine mp3 spillere..

Så jeg veit ikke helt hva jeg skal velge...

 

Hvem tror dere er beste mellom disse to mp3'ene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme erfaring som deg når det gjelder Creative....(Låste seg og fusket som bare det, reklamerte og fikk ny, men ga den opp, ipod'n er "plettfri")prøvde to Creative før jeg ga opp og gikk over til ipod Nano for to år siden. Har 4GB og det går bra, kjempefornøyd jeg, mer enn nok plass. Men hadde nok kjøpt 8GB hvis jeg kjøpte i dag, den koster nå mindre enn jeg betalte for 4GB da den kom.

RandiA

Lenke til kommentar

Cowon iAudio D2 8GB eller 4GB med 8GB minnebrikke (2-300 kroner meir enn 8GB-versjonen, men du får 12GB).

 

~52 timars batterilevetid, kan spele av filmar, vise bilete, har veldig god lydkvalitet og lett i bruk. Firmware oppdateres jevnlig. Leit og søk på forumet så finn du meir info om den.

Lenke til kommentar

Til enkelteher inne her; det går an å svare på det trådstarter spør om, uten å nermest håne personen for å vil ha et bestemt produkt... samme hva akkurat du må mene om produktet...

Selv om man vil ha en iPod, så synes jeg man må få låv til det uten å bli kalt en sau ;)

 

Det jeg skal fram til er.... REPSEKTER andres valg ;)

 

Til trådstarter... ville uten tvil valgt en Nano, noe jeg også har gjort :) ikke angret på valget i alle fall... ;)

Lenke til kommentar

Det er riktig, men samtidig så er det lov å opplyse om at det finnes alternativer i sånne situasjonar. Eg kjenner ikkje trådstarter, men for alt eg veit kjenner han ikkje til andre spelarar som kan være aktuelle. Han kan og vite meir om emnet enn det eg gjer, men det veit ein ikkje før det eventuelt blir opplyst om.

 

Eg var iPod-fan for nokre år sidan, heilt til eg vart overbevist på dette forumet om at det fantes betre alternativer. Angra ikkje eit sekund, det har gjett meg mykje lærdom og ein spelar som er betre enn alternativene eg såg på.

Lenke til kommentar

Jeg har oppigjenom årene hatt 1 packerbell spiller , 2 creativ spillere , en sandisk spiller og nå invisterte jeg nettopp i min første ipod . Jeg bruker da mac og da er avspillingsprogramet jeg bruker I-tunes . Det som er så greit med ipoden er måten den samarbeider med itunes generelt . Med en gang jeg pakket ut spilleren og koblet til spilleren trykte jeg på en knapp og all musikken min ble automatisk overført , noe annet som er veldig greit er at alle spillelistene mine automatisk kommer inn på ipoden , og ikke minst at musikk jeg ettervert legger inn og går rett inn på ipoden når jeg kobler den til . D jeg nettopp skrev var da grunnen til at jeg valgte en ipod fremfor andre spillere og ikke forde alle andre har det . Jeg skal si meg enig i at ipoden ikke helt har high-end lydkvalitet , men det spiller vel ikke så stor rolle når det i hovedsak er portapro som blir brukt sammen med den . Så mine erfaringer med ipod er bra :)

 

tenkte jeg bare skulle dele min erfaring

 

MEN vist du ikke liker tanken på å bruke i-tunes som det avspilingsprogramet du bruker til daglig vil litt av vitsen i ipod forsvinne og jeg ville satset på en annen spiller . De spillerene jeg utenom har hat best erfaring med er creative sine , dette gjelder spesielt min hardiskdrevne Zen-Touch som var en genial spiller :p Ellers er min verste erfaring med Sandisk sansaen , jeg hadde ikke at så buggete spillere noengang kunne eksistere , talet på hvor mange ganger den låste seg bare den første uken var vertfall 100 . Men de har vist blitt en god del bedre nå hører jeg :)

 

Evil-Duck Out !

Lenke til kommentar

jeg har hatt både ipod og creative zen 8gb, og for meg kokte alt ned til to ting. Kjøper du musikken din på nett, er ipod'en enklest med itunes. ripper du musikk selv, eller finner den på andre måter blir det mer vilkårlig hvilke du skal velge, men liker du å lytte litt til radio er det creative som gjelder, da ipod ikke har dette.

Lenke til kommentar

Du er ikkje nødt å bruke iTunes sjølv om du har iPod, det kan gjere ting enklare, men absolutt ikkje noko nødvendighet. Med mindre du skiftar låtene på spelaren dagleg, sjølv då kan du godt bruke andre programmer til å lytte på PC-en med.

 

Eit anna punkt eg er opptatt av er dette med garanti og reklamasjon. Eg har ikkje studert emnet dei siste månadane, men sist eg sjekka hadde du 1 års garanti og at Apple var lite villige til å reparere etter dette, på tross av norsk lov.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...