Gå til innhold

Hvordan vise fram bilder med dvd-spiller?


Anbefalte innlegg

På de fleste dvd-spillere kan du stappe inn en cd med .jpg filer og de vises fram uten særlig problemer (men kanskje litt forsinkelse hvis oppløsningen er høy) men hva gjør man når man har en dvd-spiller som *ikke* leser .jpg?

 

Et alternativ jeg har kommet over er å lage om bildesamlinga di til en video-cd...(ikke min foretrukne løsning)

 

 

Menysider og liknende på dvder er jo programmert i et slags språk er de ikke? Kan man bruke dette til å brenne bildene sine på en måte som funker i *alle* dvd-spillere? Finnes det et program som gjør den jobben for deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lage det hele om til DVD som du selv nevner. Det er ikke særlig problematisk, og jeg lurer meg på om ikke Nero kan gjøre det dersom du har det. Isåtilfelle følger det med et program som er kalt Nero Vision. Ellers kan du søke litt på Download.com og se om du finner et gratisprogram som gjør jobben for deg. Eksempel på søk; DVD Slideshow.

Ellers kan du bruke Sonys DVD Architect som forøvrig koster litt penger. Gratis i 30 dager riktignok. Det finner du altså her. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...