Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....


teik

Anbefalte innlegg

Kjapt spørsmål: hvordan får jeg endret skjerminstillinger? Vil gjerne ha skjermen litt mørkere, alt for lyst sånn som det er nå. Ser en verktøysknapp ved siden av knappen for "mute", men å trykke på den fører ikke til noe som helst.

 

Kjører Linux Mint, avinstallerte Windows Vista med en gang jeg fikk maskina i hus. Men dette har vel ikke noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har kjøpt den med dobbelkjerne og kan si noe om støynivå?

 

Hiver meg på denne, noen som kan si noe om støynivå/viftebruk på denne ved vanlig Vista/Office-bruk? (Intel Pentium Dual Core T2390 1,8 GHz) Har den noe sånn strømsparings funksjon som noen nevner slik at den går roligere når det ikke trengs mer kraft? Noen med erfaringer? :)

Endret av roggeman
Lenke til kommentar
Er det noen som har kjøpt den med dobbelkjerne og kan si noe om støynivå?

 

Hiver meg på denne, noen som kan si noe om støynivå/viftebruk på denne ved vanlig Vista/Office-bruk? (Intel Pentium Dual Core T2390 1,8 GHz) Har den noe sånn strømsparings funksjon som noen nevner? Noen med erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Ved kjøp av en slik maskin på feks. komplett, får man da med backup CD av Vista, slik som man får med alle Dell sine PCer? Ved en eventuell formatering er jo det kjekt å ha...

På min Lenovo Thinkpad er det en recovery-partisjon, samt at et av thinkvantage-programmene lar meg brenne ut et sett med recovery-plater. :)

 

Vet dog ikke hvordan det er på N200, da etter som jeg har forstått, så er thinkvantage-programmene begrenset til Thinkpads..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen her som har problemer med at sin Lenovo N200 ikke lader?

Altså batteriet tar ikke imot lading. Ringte komplett.no og de sendte samme dag en ny lade-kabel. Det ble ikke bedre og jeg ringte lenovo-support. De sendte nytt batteri samme dag.

Ikke bra..:no:

 

Sitter på vent på telefon hos Komplett nå - har fått ny lader uten at det hjalp...

 

Alexander

Lenke til kommentar
Til under 4k er det en helt grei bærbar til alt annet enn spill (og noen få andre 3D-krevende program). Hvis du leser litt igjennom denne tråden skulle du få noen svar på det du lurer på.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355133

kjøpte akkurat den pcn jeg og. og det står på komplett at det er et Grafikk-kontroller Intel GMA X3100 men det sto et nvidia geforce go 7300 gt kort i min da jeg kjøpte den..

Lenke til kommentar

Da er jeg i mål med viftestyring på denne.

 

NHC

 

Last ned og installer NHC, kopier inn filene jeg har lagt ved i acpi folderen til NHC. Restart NHC om det var oppe og gikk når du gjorde dette. Deretter er det bare å åpne NHC og velge "Show apci system details". Under "fan control details" kan du sette start og stopp temperatur for viften. Min T7100 holder 52 grader ved vanlig surfing nedklokket og uten vifte, så jeg har satt start litt over 60 grader og stopp noe under. Vifta starter ikke med min bruk da.

 

Kilder: Diverse fora ute på nettet. ACPI scriptet fant jeg på en tysk side jeg ikke finner igjen i farta..

 

:)

Lenovo_NHC_ACPI_script.zip

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Da er jeg i mål med viftestyring på denne.

 

NHC

 

Last ned og installer NHC, kopier inn filene jeg har lagt ved i acpi folderen til NHC. Restart NHC om det var oppe og gikk når du gjorde dette. Deretter er det bare å åpne NHC og velge "Show apci system details". Under "fan control details" kan du sette start og stopp temperatur for viften. Min T7100 holder 52 grader ved vanlig surfing nedklokket og uten vifte, så jeg har satt start litt over 60 grader og stopp noe under. Vifta starter ikke med min bruk da.

 

Kilder: Diverse fora ute på nettet. ACPI scriptet fant jeg på en tysk side jeg ikke finner igjen i farta..

 

:)

 

 

Bruker du XP eller Vista? Jeg fikk ikke NHC til å virke med XP her, finner ingen steder i NHC hvor jeg kan velge Lenovo. Skal ikke det være her (se bildet)?

post-82675-1220119508_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Thx!

Det var Lenovo.xml, trodde jeg hadde redigert denne da jeg testet NHC tidligere i sommer.

Viser NHC rett CPU Clock hos deg? Hos meg viser den full hastighet selv om CPU'n kjører i SpeedStep-modus (andre programmer viser rett).

 

Forresten, virker "CPU Voltage Control" hos deg? Her gjør den ikke det, i RMClock virker det.

Endret av m99
Lenke til kommentar

Jeg kan undervolte de høyere "multiplierne" ned til 0,95V med RMClock, men den laveste (6X) er der allerede og lavere kommer jeg ikke med min CPU. Har prøvd "hacken" som viser alle spenningene, men den har ingen reell virkning (kan f.eks. sette den til 0,90V, men spenningen vil fortsatt være 0,95V).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...