Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....


teik

Anbefalte innlegg

har fått n200 ihus nå! funker utmerket med 3gb ram i vista synes jeg. eneste som irriterer meg er vifta.

 

men hos meg virker det som det er kommet en merkelig viftelyd. etter 5 dager hørers det ut som viftebladet eller noe går inntil noe. bøyer jeg litt på den så forsvinner lyden en hel dag.

 

noen som vet hvor man kan få kjøpt en helt ny vifte? som passer og kanskje ikke lager allverdens støy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er brikke nr. 2 du skal ha (SO-DIMM DDR2). PC-en leveres med 1+0,5 GB, så det altså 0,5 GB-brikken du skal erstatte med en 2 GB-brikke.

 

Hvor mye bedre blir maskinen med T2330-cpu'n eller tilsvarende i motsetning til celeron M 540? Klarer maskina med T2330-cpu'n å dra noen spill, eller setter grafikkortet begrensninger? Er det et bra eller mindre bra integrert grafikkort i denne?

Lenke til kommentar

En Celeron M 540 vil med de fleste programmer være raskere enn en T2330 da den opererer på 1.86GHz mens T2330 tikker rundt på 1.6GHz, og det fortsatt ikke er så mange programmer som benytter seg av 2 (eller flere) kjerner. Jeg satt inn en T2330 i min da jeg ville ha bedre batterilevetid, ytelsen var/er mindre viktig for meg. Det skal dog sies at forskjellen ble mindre enn jeg hadde trodd, menmen, CPU'n kostet meg bare to hundrelapper.

Når det gjelder det integrerte X3100-grafikkortet synes jeg det er bra, men så spiller da jeg heller ikke ;-) Det må nok noen andre svare på, men en kikk her hjelper kanskje litt:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...p;sort=3dmark06

Lenke til kommentar
En Celeron M 540 vil med de fleste programmer være raskere enn en T2330 da den opererer på 1.86GHz mens T2330 tikker rundt på 1.6GHz, og det fortsatt ikke er så mange programmer som benytter seg av 2 (eller flere) kjerner. Jeg satt inn en T2330 i min da jeg ville ha bedre batterilevetid, ytelsen var/er mindre viktig for meg. Det skal dog sies at forskjellen ble mindre enn jeg hadde trodd, menmen, CPU'n kostet meg bare to hundrelapper.

Når det gjelder det integrerte X3100-grafikkortet synes jeg det er bra, men så spiller da jeg heller ikke ;-) Det må nok noen andre svare på, men en kikk her hjelper kanskje litt:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...p;sort=3dmark06

 

Noen andre som har byttet til en annen prosessor og merket stor forbedring fra M530/540 som følger med?

Lenke til kommentar

Formaterte en slik en pcen i dag og skulle legge inn Vista, men det ville den ikke nei. Det hele stoppet opp når filene skulle kopieres over, den kom aldri forbi 0%. Skrev selvfølgelig ikke ned feilkoden, men noe som har en ide?

 

Alt fungerte ypperlig med XP!

Lenke til kommentar

 

Havnet visst en bestilling på en slik en i innboksen hos komplett ifra meg. Impulskjøp lenge leve. Er ikke noe godt tegn når man kan kortnr, sikkerhetskode og utløpsdato på kredittkortet sitt utenat..

 

Hehe, ja det er no dritt, det har nok blitt noen kjøp her og pga. den forbanna gode hukommelsen ;-)

Lenke til kommentar
NVIDIA GeForce Go 7300, tror det er det eneste dedikerte grafikkortet en får til N200.

 

Ikke muligheter for å bytte grafikkort i maskina da? Eller er det integrert?

I de billigste utgavene av N200 så er det jo "Intel GMA X3100" og "NVIDIA GeForce Go 7300" er det jo ikke før man kommer opp i pris - 7.400,- faktisk hos komplett :O

Lenke til kommentar

Da var min i hus.

En ting jeg lurer på er om noen har noen erfaring med hva som kan være kjekt å ha av all bloatwaren som følger med og hva man bør avinnstallere fort som svint. Synes mesteparten virker unødvendig men det er jo mulig det er noen perler der jeg ikke legger merke til?

 

Styra med å få innstallert opera. Første gangen feilet tydeligvis innstalleren mens jeg holdt på med noe annet. Senere forsøk sa at det allerede var en innstallasjon på gang,selv etter reboot. Funket med classic installeren. Noen som aner hva dette var for noe og om det er noe jeg burde rydde opp etter dette noen plass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...