Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bruktbil til 20k


sinatra

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en bruktbil til maks 20 000. Denne skal bare brukes til og fra jobb, så det er ikke noe viktig at det er en "kul" bil.

 

Ting som jeg kan tenke meg at bilen skal ha er

- Driftsikkerhet.

- Lavt bensinforbruk.

- Manuell gir.

 

Da jeg er temmelig grønn på bil, tenkte jeg å høre her. Har fått anbefalt enten vw, honda eller toyota pga lavt bensinforbruk, driftsikkerhet og evt. billige deler ved service. Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke. Har også blitt fortalt at det er lurest å sjekke i årsklassene 1990-1995 og at bilen ikke er kjørt for langt.

 

Har sett på 3 biler, noen som kan komme med kommentarer om dette er ok biler til mitt forbruk?

 

Volkswagen Golf 1.8 Personbil 1991, 169000 km., kr. 18.000,-

 

Toyota Carina 1,6 XLI Personbil 1990, 210000 km., kr. 19.000,-

 

Honda Civic 1,3 DL Personbil 1990, 91700 km., kr. 15.000,-

 

Hvilke ting bør jeg sjekke/spørre om når jeg skal kjøpe bruktbil? Har bl.a hørt at man skal sjekke etter heftelser på reg. nr i brønnøysund registrene?

 

På forhånd takk for all hjelp :)

Endret av Austvoll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de du har funnet fram ville jeg definitivt gått for Hondaen dersom du ikke har bruk for plass annet enn til deg selv. Min farmor hadde en 85-modell Civic i tjue år fra den var ny og frem til 2005. Det var strengt tatt aldri noe galt med den, det som til slutt tok knekken på bilen var rust. Få med deg noen som har litt peiling på bil til å sjekke om den har mye rust eller om det bare er på uviktige steder. Og hvis den er grei sånn sett har du en billig og grei bil for noen år fremover. Til å være såpass gammel er den jo knapt nok innkjørt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri kjøpt den Toyotan da selger skriver som en 7 åring for det første samt han ikke oppgir sitt navn i annonsen. Dette lukter det fiks og tjen raske penger lang vei av og studerer man bildene så ser man at inneskjermende er røde altså bokslakkert samt dette er typisk en bil som trikses med ang km stand "styr unna"

Lenke til kommentar
Har også et spørsmål ang. register reim. Hvor ofte må den skiftes? Fikk til svar at den ene var skiftet i 2002, er det lenge til den må skiftes da? Evt. hvor mye koster dette på en honda civic?

 

Det er vel litt forskjellig fra fabrikk til fabrikk, men jeg mener at de fleste ligger på 120.000 km eller 10 år, hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

kjøp en go gammel ford sierra 2.0 fra 80-tallet, som er lite kjørt og med lite rust selvfølgeli

utrolig enkle å greie biler som både er go å kjøre også er det jo litt plass i dem og:)

pluss at det er futt i motorn

også er den relativt snill på forbruket, kjører greit på 0.7-0.8 på mila ved vanlig kjøring

 

hadde en slik til arbeidsbil før å den var allid til å stole på

kjørte 60.000 å bytta kun bakbremser og eksos anlegg

 

du får faktisk en strøken sierra til 10.000

finn en 82-89 mod, disse er nemli mer driftsikre enn de siste som ble laget

Lenke til kommentar

Hva skjer med at alle linkene enten har gått ut på dato eller er sletta a? :huh:

Lenke til kommentar

Hva skjer med at alle linkene enten har gått ut på dato eller er sletta a? :huh:

Etter at annonsene har ligget ute en stund skjer det faktisk slik..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...