Gå til innhold

Alan Shearer VS Ole Gunnar Solskjær


Olaus

Anbefalte innlegg

Jeg og en venn av meg har en diskusjon på gang: Hvem er best av Alan Shearer og Solskjær.

Jeg mener Shearer, kåret i 2003 til PLs beste spiller på det første tiåret, scorte i ca. annenhver kamp.

Han sleit også med skader og hadde en gang Gullitt som trener som satte ham på benken.

Han vant kanskje ikke like mye, men han hadde hjertet sitt i Newcastle, selv om andre lag siklet på ham.

Bare sjekk statistikk, jeg mener den viser at Shearer var klart bedre.

Så hvem syntes dere på forumet er best av Shearer og Solskjær?

Skriv en begrunnelse og at han er norsk telles ikke.

 

 

Statistikker: (Gjelder bare liga og landslagskamper og mål)

 

Solskjær: Clausengen: 109 kamper/115 mål.

Molde: 42 kamper/31 mål.

Man United: 235 kamper/93 mål.

Norge: 67 kamper/23 mål.

 

Sammenlagt: 453 kamper/262 mål.

 

Shearer: Southampton: 118 kamper/23 mål. (dog fleste kamper som innbytter....)

Blackburn: 138 kamper/112 mål.

Newcastle: 303 kamper/148 mål.

England: 63 kamper/30 mål.

England U21: 11 kamper/13 mål

Sammenlagt: 632 kamper/326 mål.

 

Kilde: Wikipedia

 

 

Solskjær:

Ett intervju:

 

Shearer: http://www.youtube.com/watch?v=RKuiaOigmRo

Ett intervju: http://www.youtube.com/watch?v=uOqNsujpWoE

Og kan en administrator legge til en poll?

 

Edit: Legger til linker for begge personene og noen leifer....

Edit2: Fiksing...

Endret av Olaus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MHM: "Skriv en begrunnelse og at han er norsk telles ikke."

Kan da si at Shearer ble prøvd ut som keeper da han prøvdespilte for Newcastle da han ble ungdom og fikk da ikke komme inn.

Han dro til Southampton som brukte han som spiss og han kom inn, så fullt så enkelt var det ikke heller.

Talent uansett land gjør ikke forskjell, nesten alle lag kan verden ut og inn....Var en fyr som sa det når jeg så på en dokumentar om Maradonna og overgangen til Napoli:P

Lenke til kommentar

Ikke ett vondt ord om Solskjærs rolle som en "supersub" - og vinnermålet hans mot Bayern München er selvfølgelig ikke til å kimse av - men han blekner iforhold til Shearer. Såvidt jeg vet er Shearer den mestscorende spilleren i Premier League, en bragd som alene er større enn alt Solskjær foretok seg.

Endret av Treblad
Lenke til kommentar

Er ikke Solskjær om Shearer to vidt forskjellige spillertyper ?

 

Begge har vært knallgode, men den mest kjente og historiske vil uansett være Ole Gunnar, vi i norge klarer ikke å fatte hvor stor han er i england og i resten av verden. Asiatene er jo helt ville etter han. Manchester United er en større klubb enn Newcastle og et merkenavn i hele verden.

 

Jeg er Unitedfan, men jeg mener likevel selv om Ole er mer kjent i verden at Shearer nok var en bedre spiller totalt sett.

Lenke til kommentar
Jeg har en liten mistanke om at Solskjærs popularitet i utlandet er overhypet fra oss nordmenns side. Han er sikkert populær, og mange asiatiske United-fans husker naturlig nok CL-målet hans, men jeg nekter virkelig å tro at han mer populær Shearer.

Utlandet som i England? I England og Manchester United er Solskjær en legende. Jeg har ikke noen statistikk, men jeg kan tenke meg at Solskjær har bedre ratio enn Shearer mtp spilletid.

Lenke til kommentar

Solskjær var en glimrende spiller, med en glimrende personlighet. Skulle ønske alle idrettsutøver hadde hatt samme innstilling som han.

 

Men må allikevel si at Shearer er et hakk over. At han er mestscorende i PL er jo en ting, men så kan man jo se på lagene han har spilt for. For all del Blackburn og Newcastle er gode (det var vel i de to klubbene han spilte mest?), men sammenlikna med Arsenal, Manu, Chelsea og Liverpool er det litt igjen.

 

Som det er sagt over her er det på en måte litt vansklig å si hvem som er best av de to. For de var så sinnsykt gode på hver sin måte.

Lenke til kommentar

Den lille Liverpool-supporteren fra Kristiansund er en herlig type, og det er synd at flere ikke er som ham. Han var også en fremragende spiss. Men jeg setter nok Shearer litt høyere. Solskjær har oppnådd mye mer med karrieren sin enn Shearer, men Shearer som individ har nok prestert bedre enn Solskjær.

Lenke til kommentar
Den lille Liverpool-supporteren fra Kristiansund er en herlig type, og det er synd at flere ikke er som ham. Han var også en fremragende spiss. Men jeg setter nok Shearer litt høyere. Solskjær har oppnådd mye mer med karrieren sin enn Shearer, men Shearer som individ har nok prestert bedre enn Solskjær.

liverpool-supportaren??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...