Gå til innhold

Ateister feirer en mann som de ikke tror på


Anbefalte innlegg

Ved mindre de har lapp fra foreldrene ser mange barn seg nødt å bli med, med trussler om anmerkning og lignende. Hvorfor må det prekes? Kan jo lære om mye kjekt om lokalpolitikk når de er på rådhuset om de legger en utflykt dertil, hva de gjør i byen rundt juletiden og så videre. Kirken høres mer "kjip" ut for min del.

 

Det at du påpeker at barn i Norge forbinder juletider med Jesus fødsel sier vel hvor lite omfattende vår religionsundervisning er fra et tidlig stadie. Folk fra yngre alder burde vite om de forskjellige religionenes tradisjoner, og alle de store har vel tradisjoner liggende rundt juletiden som feires på forskjellig vis.

 

Nå er skolen en gang slik at man får anmerkning om man ikke følger ordre. Slik er det også i militæret. Lydighet må til for å få skikk på den oppvoksende generasjon. Å nekte å bli med i kirka er ikke annerledes enn å nekte å bli med i gymen.

 

Jula handler om juleevangeliet, ikke lokalpolitikk. Snakk om usaklig innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Hvem skal preke der? Ordføreren? Lol.

 

Ja, hvorfor ikke? Til opplysning så er du etter min mening på trygg retning til å male deg inn i et hjørne ... :whistle:

 

Male meg inn i et hjørne? Du bruker rare uttrykk, pencilcase...

 

Gjør jeg? Trodde utrykket jeg nå brukte er helt vanlig.

:)

Lenke til kommentar
Hvem skal preke der? Ordføreren? Lol.

 

Ja, hvorfor ikke? Til opplysning så er du etter min mening på trygg retning til å male deg inn i et hjørne ... :whistle:

 

Male meg inn i et hjørne? Du bruker rare uttrykk, pencilcase...

 

Gjør jeg? Trodde utrykket jeg nå brukte er helt vanlig.

:)

 

Aldri hørt det. Men jeg har hørt om å bli trengt inn i et hjørne. Er det det du mente?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Aldri hørt det. Men jeg har hørt om å bli trengt inn i et hjørne. Er det det du mente?

 

Nei! Det jeg mente var at du virket å ha valgt å ta veien til fordomslandet i din argumentasjon, og det ville bli å male seg inn i et hjørne, sagt på malerspråket.

:)

Lenke til kommentar
"Spør du 1000 barn i dag, om hva de forbinder med julen, utenom gavene, så ville nesten alle sagt nissen. Det ville i hvertfall vært få som sa Jesu fødsel."

 

Reis til Kina , så får du et slikt svar :p Har liten tro for det her i Norge

 

Godt poeng! I Norge virker det heldigvis so de fleste barn fortsatt lærer på skolen at vi feirer jul pga Jesus. Og barna blir fortsatt sendt i kirka på siste skoledag.

 

Ja, dessverre...

 

Du ville heller sendt dem i Rådhuset!!??

 

DE KAN FÅ VELGE SELV!

 

Hvorfor MÅ de gå i kirken, eller andre plasser for den slags skyld? Kan ikke de som VIL gå i kirken, få gjøre det, og resten kan enten gå i rådhuset, eller hjem...

Lenke til kommentar
Aldri hørt det. Men jeg har hørt om å bli trengt inn i et hjørne. Er det det du mente?

 

Nei! Det jeg mente var at du virket å ha valgt å ta veien til fordomslandet i din argumentasjon, og det ville bli å male seg inn i et hjørne, sagt på malerspråket.

:)

 

Malerspråket? Aldri hørt om. Er det språket som snakkes i Mali? Lol.

 

"Spør du 1000 barn i dag, om hva de forbinder med julen, utenom gavene, så ville nesten alle sagt nissen. Det ville i hvertfall vært få som sa Jesu fødsel."

 

Reis til Kina , så får du et slikt svar :p Har liten tro for det her i Norge

 

Godt poeng! I Norge virker det heldigvis so de fleste barn fortsatt lærer på skolen at vi feirer jul pga Jesus. Og barna blir fortsatt sendt i kirka på siste skoledag.

 

Ja, dessverre...

 

Du ville heller sendt dem i Rådhuset!!??

 

DE KAN FÅ VELGE SELV!

 

Hvorfor MÅ de gå i kirken, eller andre plasser for den slags skyld? Kan ikke de som VIL gå i kirken, få gjøre det, og resten kan enten gå i rådhuset, eller hjem...

 

Norge er et kristent land bygd på et kristent verdisyn. Det er viktig at ungene får høre evangeliet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Aldri hørt det. Men jeg har hørt om å bli trengt inn i et hjørne. Er det det du mente?

 

Nei! Det jeg mente var at du virket å ha valgt å ta veien til fordomslandet i din argumentasjon, og det ville bli å male seg inn i et hjørne, sagt på malerspråket.

:)

 

Malerspråket? Aldri hørt om. Er det språket som snakkes i Mali? Lol.

 

 

Betryggende at du viser deg som en useriøs debattant, og ikke det at man selv mangler en skrue.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Aldri hørt det. Men jeg har hørt om å bli trengt inn i et hjørne. Er det det du mente?

 

Nei! Det jeg mente var at du virket å ha valgt å ta veien til fordomslandet i din argumentasjon, og det ville bli å male seg inn i et hjørne, sagt på malerspråket.

:)

 

Malerspråket? Aldri hørt om. Er det språket som snakkes i Mali? Lol.

 

 

Betryggende at du viser deg som en useriøs debattant, og ikke det at man selv mangler en skrue.

:thumbup:

 

Ja, jeg vet jo at de ikke snakker malerspråket i Mali.

Lenke til kommentar
Norge er et kristent land bygd på et kristent verdisyn. Det er viktig at ungene får høre evangeliet.

 

Kristent eller ikke, barna bør uansett få lov å velge det de skal tro på.

 

Det får de også. Ingen tvinger dem til å tro. Men de bør likevel høre evangeliet og oppleve stemninga i kirka. Ingen har vondt av litt religionsforståelse. Nå kommer du sikkert med at de bør inn i moskeer og synagoger og templer også, men det er våseri. Norge er som sagt et kristent land og vi bør kjenne den kristne kulturarven og religionen bedre enn de andre.

Lenke til kommentar
Norge er et kristent land bygd på et kristent verdisyn. Det er viktig at ungene får høre evangeliet.

 

Kristent eller ikke, barna bør uansett få lov å velge det de skal tro på.

 

Det får de også. Ingen tvinger dem til å tro. Men de bør likevel høre evangeliet og oppleve stemninga i kirka. Ingen har vondt av litt religionsforståelse. Nå kommer du sikkert med at de bør inn i moskeer og synagoger og templer også, men det er våseri. Norge er som sagt et kristent land og vi bør kjenne den kristne kulturarven og religionen bedre enn de andre.

 

Tingen er at barn er lett påvirkelige, og bare det å sende dem i kirken en gang i året kan være med å vippe dem over til å bli kristen, mens hvis de får velge selv, kan de bli ateisk, buddhist, hinduist, eller mormon for den slags skyld.

 

Vil virkelig Gud at vi skal tvinge "alle" til å tro på ham? I følge bibelen har vel alle mennesker fått fri vilje. Hva skal vi med fri vilje, når vi ikke engang får lov til å tro på det vi vil. Det blir jo på mange måter en mild verisjon av "tro, eller bli drept"

 

EDIT: Det jeg liker med Kakestykke, er at han klarer å skape store debatter som mange engasjerer seg i. Jeg vil ikke skrive det jeg ikke liker :ninja:

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Norge er et kristent land bygd på et kristent verdisyn. Det er viktig at ungene får høre evangeliet.

 

Kristent eller ikke, barna bør uansett få lov å velge det de skal tro på.

 

Det får de også. Ingen tvinger dem til å tro. Men de bør likevel høre evangeliet og oppleve stemninga i kirka. Ingen har vondt av litt religionsforståelse. Nå kommer du sikkert med at de bør inn i moskeer og synagoger og templer også, men det er våseri. Norge er som sagt et kristent land og vi bør kjenne den kristne kulturarven og religionen bedre enn de andre.

 

Tingen er at barn er lett påvirkelige, og bare det å sende dem i kirken en gang i året kan være med å vippe dem over til å bli kristen, mens hvis de får velge selv, kan de bli ateisk, buddhist, hinduist, eller mormon for den slags skyld.

 

Vil virkelig Gud at vi skal tvinge "alle" til å tro på ham? I følge bibelen har vel alle mennesker fått fri vilje. Hva skal vi med fri vilje, når vi ikke engang får lov til å tro på det vi vil. Det blir jo på mange måter en mild verisjon av "tro, eller bli drept"

 

Nei, det er dette Gud IKKE vil. Han vil at i skal velge selv. Men for å velge kristendommen, må man kjenne til den. Dette er du sikkert enig i. Få steder forkynnes det vakre juleevangeliet bedre enn i en stemningsfylt og julepyntet kirke.

Lenke til kommentar
Norge er et kristent land bygd på et kristent verdisyn. Det er viktig at ungene får høre evangeliet.

 

Kristent eller ikke, barna bør uansett få lov å velge det de skal tro på.

 

Det får de også. Ingen tvinger dem til å tro. Men de bør likevel høre evangeliet og oppleve stemninga i kirka. Ingen har vondt av litt religionsforståelse. Nå kommer du sikkert med at de bør inn i moskeer og synagoger og templer også, men det er våseri. Norge er som sagt et kristent land og vi bør kjenne den kristne kulturarven og religionen bedre enn de andre.

 

Tingen er at barn er lett påvirkelige, og bare det å sende dem i kirken en gang i året kan være med å vippe dem over til å bli kristen, mens hvis de får velge selv, kan de bli ateisk, buddhist, hinduist, eller mormon for den slags skyld.

 

Vil virkelig Gud at vi skal tvinge "alle" til å tro på ham? I følge bibelen har vel alle mennesker fått fri vilje. Hva skal vi med fri vilje, når vi ikke engang får lov til å tro på det vi vil. Det blir jo på mange måter en mild verisjon av "tro, eller bli drept"

 

Nei, det er dette Gud IKKE vil. Han vil at i skal velge selv. Men for å velge kristendommen, må man kjenne til den. Dette er du sikkert enig i. Få steder forkynnes det vakre juleevangeliet bedre enn i en stemningsfylt og julepyntet kirke.

 

Da gjør det vel ikke noe om vi ikke tror på han, men allikevel lever et "syndefritt" liv.

 

Og ja, selvfølgelig må man kjenne til kristendommen for å tro på den.

 

Det at en pyntet kirke er koselig er subjektivt, men koselig eller ikke, det burde allikevel ikke være tvang til å gå i kirken.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Siste spiker i kisten.

:fun:

 

Du snakker om skruer og spikere, et svært tåkete språk. Jeg tror du liker å være litt mystisk, men jeg har i det minste hørt dette uttrykket før.

 

Så da forsøkte du i stedet for argumentasjon, deg heller på "ukristelig" tøys?

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...