Gå til innhold

Irriterende grønn stripe på venstresiden av enkelte video filer

Okeblol

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg får en grønn stripe på venstesiden av bildet på enkelte videoer.

Det er også en dominans av grønne farger, et slags grønt filter som som ser ut som om det ligger oppå videobildet.

Har samme problemet med både VLC og WMP (classic og nyeste)

Har installert CCCP codec packen fra stickyen.

Når jeg sjekker videofilene med g-spot og sammenligner med andre filer som fungerer helt fint er det ingen forskjeller i informasjonen jeg får, alle filene bruker XviD (1.0.3)

Noen som har forslag om hva feilen kan være ?

Endret av Jokque
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg opplever en grønn stripe loddrett på venstresiden her også. Bruker VLC, og har ikke lagt inn noen codecs siden jeg formaterte. Stripen jeg får er ca. 5 cm bred, og består av enten blåe eller grønne blinkende prikker, som former seg som en stripe. Filmen er av en DVDRip-FxM. Noen som vet hvordan jeg fikser dette problemet? Tar jeg et snapshot med VLC, forsvinner forøvrig denne stripen.

Edit: Formaterte min andre pc, og la inn akkurat samme versjon av VLC uten extra codecs, og der kommer ikke den grønne stripen. Jeg har et Nvidia 8800GT kort og nyeste drivere, skjønner ikke hva som kan være problemet.

Edit2: Denne stripen blinker selv om ikke filmen avspilles og det er ikke alle filmer den oppstår på. Fargene blir også litt ekstra grønne enn hva de normalt er.

EDIT3: Fikk fiksa det! Skiftet video mode til Direct3D uten hardware acceleration. Kunne enkelt gjøres fra startmenyen i den katalogen VLC ligger i.

Endret av Sirhaavard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...