axel_f Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Tastaturet på min nye Acer Aspire 5920 oppfører seg rart. Det kommer ingen reaksjon når jeg trykker feks: "pil opp+pil bort+d" eller "pil opp+pil bort+s". Det funker å trykke den kombinasjonen med andre taster. Og det går helt fint å trykke "pil ned+pil bort+s". Er ikke det veldig rart? Det er utrolig irriterende når jeg spiller fotballspill. Skjønner noen hva som kan være feil? Håper noen kan hjelpe =) God Jul!
kehax Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 En mulighet er jo at det er en feil i koden til spillet. I mange spill er jo w,s,a og d brukt som piltaster. Altå å holde inn 'pil opp' og 's' samtidig vil jo tilsvare å holde 'pil opp' og 'pil ned' samtidig. Kanskje spillprodusenten har brukt en ferdig skrevet kode og bare gjort en "break" i koden for at ikke bokstavknappene skal funke. Da vil jo systemet reagere på at du holder inn tastene.
axel_f Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Skrevet 23. desember 2007 (endret) Tror ikke det er tilfelle... Det er snakk om et fotballspill hvor w,a,s,d er skudd- og sentreknapper. Og piltastene er piltaster. Det samme skjer dessuten utenfor dette spillet og. Utrolig irriterende altså. Må vel kjøpe et eksternt tastatur. Endret 23. desember 2007 av axel_f
axel_f Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Skrevet 25. desember 2007 Ingen som har noen anelse om dette kan fikses? Noe i skriptingen til tastaturet eller noe sånt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå