Gå til innhold

Hva CPU-kjøler egner seg best til socket 755?


Mutex0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kjøpe ny kjøler til prosessor? Er den ikke bra nok den som er med fra før??!

 

 

Til en Q6700? Neppe, litt dårlig luftgjennomstrømning, litt støv og vips du er i BSOD land.

 

Kan nevne jeg også har en Thermatake V1 og en Thermaltake Big Typhoon VX - disse er også bra til moderat overklokking eller for stille effektiv kjøling på stock hastighet - det jeg IKKE liker på disse er at de bruker standard Intel pushpins - føles ikke solid nok....

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
nå har vel noen glemt thermalright 120 extreme? den er og blir nr1.. selvom den er jævelig stor, kjøler den som et monster med en bra 120 mm vifte på^^

 

Den er nevnt et par ganger lenger oppi tråden - den er nr1. Du kan finne masse tester av kjølere på nettet hvor den er med, den vinner ikke alle, men de fleste.

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328057

der har du en God Kjøler.

Har den selv så jeg veit hvor bra den er .

 

Gamle CPU : 39-49 grader

Nye 20-29 grader så jeg anbefaler den :)

 

Om den har hatt nedi 20C så sit du enten i eit iskaldt rom eller så er det feil avlesing, for ein luftkjølar vil aldri kunne kjøle ned prosessoren til kaldare enn rommet rundt. Normal romtemperatur er på rett over 20C, såååå.. :p

 

Sjølv anbefalar eg Zalman CNPS09700LED. Lekker sak - kjøler utrulig bra, og held kjeft om du vil ha den til å gjere det.

Lenke til kommentar
Zalman-greiene når ikke opp mot Thermalright Ultra120Extreme eller Noctua kjølerne så fort vi tar støy med i beregningen.

Har samme spørsmål selv egentlig, men stiller ikke særlige krav til ytelse, mest støy. Har en E4400 på Asus p5k. Vil ha så stille som mulig på enklest mulig måte. Er Noctua-kjølerne veien å gå ? Er det plass til i et vanlig kabinett ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...