Gå til innhold

Harry Potter er komplettert - hva blir det neste du skal lese?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenker meg nok at jeg tar en prøvetur på Artemis Fowl bøkene. Har lest Harry Potter bøkene, og Det Gylne Kompasset triologien og Ringenes Herre bøkene. Så noe må jeg lese nå!

 

Tror at Artemis Fowl bøkene kan bli en nedtur etter både Harry Potter og Det Gyldne Kompasset...

Lenke til kommentar

Er ikke planen min å lese følgende bøker grunnet at jeg er ferdig med Harry Potter, men vil no likevell anbefale mine favoritt forfatterere innenfor fantasy:

 

Anne Bishop, gjerne begynn med The Black Jewels trilogien. Fantastisk univers, fantastiske karakterer og en fantastisk forfatter.

 

Robin Hobb, her kan man gjerne begynne med The Farseer Trilogy. En veldig gripende historie, og ikke altfor alver, dverger og gnom opplegg.

Lenke til kommentar
Er ikke planen min å lese følgende bøker grunnet at jeg er ferdig med Harry Potter, men vil no likevell anbefale mine favoritt forfatterere innenfor fantasy:

Ah, glimrende! Farseer-trilogien kom nettopp i hus og så fort Bokklubben får de på lager får jeg en liten haug Bishop-bøker tilsendt.

 

For øyeblikket holder jeg på å fullføre The Book of the New Sun.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

er ikke mye til lesehest egentlig, men driver på med 3 bøker nå, 2 som jeg fikk til jul og en som jeg låner

 

harry potter og dødstalismanene, Saabyes Sirkus og Naiv Super

 

så da har jeg nok lesestoff for en stund :)

 

Hva det neste jeg skal lese er veit jeg ikke, kansje bøkene om Arn - tempelridderen

så filmen på kinoen igår, god film, men sikkert lettere å skjønne noe av om man har leste bøkene

Endret av Lazy_Boy
Lenke til kommentar
Jeg har planer om å begynne på Wheel of Time snart. Hvor mange bøker er det til sammen? Engelsk eller norsk?

Elleve bøker er ute for øyeblikket, og den tolvte er på vei. I tillegg finnes det en prolog, men den er ikke obligatorisk, selv om det er et fint tillegg til serien.

 

Vel, originalspråket er som regel bedre, men den norske oversettelsen er helt fin, den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...