Gå til innhold

Harry Potter er komplettert - hva blir det neste du skal lese?


Anbefalte innlegg

Leser nå serien om Otori klanen. En glinsende bok jeg fant nederst i hyllen på biblioteket en dag jeg hadde dårlig tid, hehe. Men den viste seg å være ganske bra så nå er jeg på bok to. "Over the nightingale floor" og "Under his pillow" tror jeg de to første bøkene heter. Noen som har lest dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Nå er jeg snart halveis i den siste Harry Potter boka og jeg kommer til å begynne på nytt igjen å lese bøkene etterhverandre på nytt. Har jo tatt litt tid mellom bøkene slik at man har glemt noen av de viktige men små detaljene. Og ved å lese hele serien på nytt en gang til så får man nok ennå mere ut av bøkene.

Dessuten er det ynlingsbøkene mine, og har lest flere av de flere ganger allerede så jeg gleder meg bare til å starte helt på begynnelsen igjen! :D

 

Men når jeg er ferdig med å lese serien ett par ganger skal jeg begynne på Ringenes Herre. Har hatt den stående på bokhylla i årevis nå, men har ikke fått begynt fordi jeg har vært totalt hekta på Harry Potter serien. :p

 

Da håper jeg at jeg skjønner litt mer av Ringenes Herre filmene også. :D Har bare fulgt halveis med så har ikke skjønt veldig mye av hvem som er hvem og sånn ^^

Lenke til kommentar

Sagaen om Belgarion er relativt god. Ikke på Harry Potter-nivå, men det skal en del til...

 

Ellers holder jeg på med Earthsea-serien, som jeg fikk til jul ("selvsagt" på engelsk, for at det skal gå treigere). Ikke kommet så langt (dvs noen kapitler), men virker heller ikke så dårlig

Lenke til kommentar
Har gått nå og letet etter nye bøker å lese en stund. Har egentlig ikke lest noe annet enn Harry Potter og Phenomena. Tror jeg prøver meg på Alex Rider-bøkene igjen.

Hva med å prøve bøker som feks "Fem vinder over Tamalon"? Kun en bok, fantasy, ganske lettlest, og veldig søt. Hehe har lest en Alex Rider bok, og det minner meg om en dårlig amerikansk film. (sorry :blush: )

Lenke til kommentar
Har dere lest dette? :D

Jeg lurer på hvem den da vil handle om. Hadde det ikke vært for at hun klarner opp både rundt Snape/Slur og Dumbledore/ Humlesnurr i bok 7 ville jeg sagt Snape/Slur, kanskje. Hans historie, hvis hun haddelatt den stå åpen. Men hun gjorde ikke det.

Blir kanskje litt for klisje å la den handle om

En av ungene til Harry og gulla eller Ronny og Hermine?

Besides: Hvis hun går vekk fra den opprinnelige historien og skifter hovedkarakterene... hvordan kan boka kalles Harry Potter 8 da?

Er forberedt på at denne boka kan bli en nedtur, om den kommer.

Men den trenger vel ikke å bli det?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Men jeg synes de bøkene jeg har lest til nå er helt greie.

De er litt for utrolige, synes jeg... Det blir sånn "greit nok" men ikke noen ny favoritt, liksom. Men jeg liker spenningen i dem, selv om jeg ikke liker måten spenningen produseres. Enig med Aces, må jeg vel si.

Jaja. Jeg har i hvert fall lest alle..

Endret av Spöka
Lenke til kommentar

Om hun skal skrive en ny bok som handler om en annen person i samme verden som Harry Potter, hadde det kuleste vært om hun hadde skrevet om en person som bare treffer Harry en eller to ganger. En som vi hører lite om i de syv bøkene, men som av og til dukker opp.

Lenke til kommentar
I en evt. bok 8 synes jeg virkelig Galtvort må være med. Kanskje Harry kunne bli lærer eller noe ^^

 

Harry skal jo ikke bli lærer. :nei: Han skal jo kjempe mot onde trollmenn! Jeg synes det hadde vært morsomt om hun skrev den åttende boken i paralellt tidsrom som noen av de syv andre. Så kunne personen gått forbi Harry ogRonny idet de gikk for å kjøpe bøker etc etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...