Gå til innhold

[Løst]funker en AMD quad core prosessor på Asus crosshair?


hanbjo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå ble faktisk sokkel AM2+ lansert av AMD sammen med Phenom, til å bruke Phenom i. Så eg vil tro at ett flunkende nytt AM2+ hovedkort fra ASUS kan brukes med Phenom ja ;)

 

 

Ok... men vil det funke på mitt ASUS CROSSHAIR hvoedkort?

Jepp, alle Phenom cpu'er passer til socket AM2 og AM2+, det eneste du trenger å gjøre er å oppdatere biosen på hovedkortet, så er du good to go!

Lenke til kommentar
Nå ble faktisk sokkel AM2+ lansert av AMD sammen med Phenom, til å bruke Phenom i. Så eg vil tro at ett flunkende nytt AM2+ hovedkort fra ASUS kan brukes med Phenom ja ;)

 

 

Ok... men vil det funke på mitt ASUS CROSSHAIR hvoedkort?

Jepp, alle Phenom cpu'er passer til socket AM2 og AM2+, det eneste du trenger å gjøre er å oppdatere biosen på hovedkortet, så er du good to go!

 

 

Supert...

fire kjerner.. her kommer jeg :dribble:

Lenke til kommentar
Jepp, alle Phenom cpu'er passer til socket AM2 og AM2+, det eneste du trenger å gjøre er å oppdatere biosen på hovedkortet, så er du good to go!

 

Så enkelt er det nok ikke her i verden, nesten ingen AM2 virker med Phenom pr. dags dato, og det spørs om produsentene gidder å oppdatere kort som ikke lenger er i salg/produksjon når de heller kan pushe dyre AM2+ 790FX kort. Men Asus er et hederlig unntak og Crosshair vil fungere med Phenom med siste bios.

 

http://www.tomshardware.com/2007/12/26/phenom_motherboards/

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Det lønner seg å vente ei stund til AMD kommer med B3 utgaven av Phenom, dagens utgaver har en hardwarebug som ikke er fikset som mange hevder - AMD har kommet med en midlertidig fiks som dessverre senker ytelsen ytterligere.

 

http://www.siliconmadness.com/2007/12/amd-...tlb-errata.html

 

Akkurat dette var grunnen til at jeg gikk for en ny x2 5000 black edition istedet. Men AMD skal de ikke komme med ddr3 til sommeren?

Lenke til kommentar

Leste akkurat at Phenom B3 er utsatt til andre kvartal 08 - http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=104963

 

Dette er også veldig dårlige nyheter for de mange som venter på å få bestilt en Intel Penryn quad,

 

Intel kommer sikkert til å utsette lanseringen enda lenger nå - ikke noe vits å konkurrere med seg selv.

 

Fortsetter det sånn så er det ikke sikkert AMD eksisterer i sin nåværende form til sommeren.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Leste akkurat at Phenom B3 er utsatt til andre kvartal 08 - http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=104963

 

Dette er også veldig dårlige nyheter for de mange som venter på å få bestilt en Intel Penryn quad,

 

Intel kommer sikkert til å utsette lanseringen enda lenger nå - ikke noe vits å konkurrere med seg selv.

 

Fortsetter det sånn så er det ikke sikkert AMD eksisterer i sin nåværende form til sommeren.

 

Dette er forferdelig dårlig nyheter. Gud forby Intel skulle få "monopol" på prosessor markedet etc, utifra det her.

Glad jeg kjøpte en AMD så jeg ikke støtter dette.

Lenke til kommentar
Leste akkurat at Phenom B3 er utsatt til andre kvartal 08 - http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=104963

 

Dette er også veldig dårlige nyheter for de mange som venter på å få bestilt en Intel Penryn quad,

 

Intel kommer sikkert til å utsette lanseringen enda lenger nå - ikke noe vits å konkurrere med seg selv.

 

Fortsetter det sånn så er det ikke sikkert AMD eksisterer i sin nåværende form til sommeren.

 

Dette er forferdelig dårlig nyheter. Gud forby Intel skulle få "monopol" på prosessor markedet etc, utifra det her.

Glad jeg kjøpte en AMD så jeg ikke støtter dette.

 

 

AMD har bare seg selv å takke, det er oss forbrukere som får svi, Intel kan gjøre som de vil omtrent med priser og behøver ikke stresse nyutvikling og lansering av nye produkter. Jeg har ingen loyalitet til noen merker - til det har jeg vært for lenge i gamet, jeg kjøper det som gir mest for øyeblikket og akkurat nå er Intel dessverre en soleklar ener.

 

Monopolet er allerede et faktum - at folk kjøper AMD prosessorer av sympati og/eller uvitenhet vil ikke hjelpe stort . AMD har en sjanse, og det er at Phenom B3 ikke blir for sen og den bør være en STOR forbedring - for Intel kommer til oversvømme markedet med rimelige 45nm Penryn baserte cpuer omtrent samtidig med Phenom B3 er jeg redd - de blir ikke lett for AMD. For Penryn - den leverer VIRKELIG varene.....

Lenke til kommentar
Leste akkurat at Phenom B3 er utsatt til andre kvartal 08 - http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=104963

 

Dette er også veldig dårlige nyheter for de mange som venter på å få bestilt en Intel Penryn quad,

 

Intel kommer sikkert til å utsette lanseringen enda lenger nå - ikke noe vits å konkurrere med seg selv.

 

Fortsetter det sånn så er det ikke sikkert AMD eksisterer i sin nåværende form til sommeren.

 

Dette er forferdelig dårlig nyheter. Gud forby Intel skulle få "monopol" på prosessor markedet etc, utifra det her.

Glad jeg kjøpte en AMD så jeg ikke støtter dette.

 

 

AMD har bare seg selv å takke, det er oss forbrukere som får svi, Intel kan gjøre som de vil omtrent med priser og behøver ikke stresse nyutvikling og lansering av nye produkter. Jeg har ingen loyalitet til noen merker - til det har jeg vært for lenge i gamet, jeg kjøper det som gir mest for øyeblikket og akkurat nå er Intel dessverre en soleklar ener.

 

Monopolet er allerede et faktum - at folk kjøper AMD prosessorer av sympati og/eller uvitenhet vil ikke hjelpe stort . AMD har en sjanse, og det er at Phenom B3 ikke blir for sen og den bør være en STOR forbedring - for Intel kommer til oversvømme markedet med rimelige 45nm Penryn baserte cpuer omtrent samtidig med Phenom B3 er jeg redd - de blir ikke lett for AMD. For Penryn - den leverer VIRKELIG varene.....

 

 

Ok... hehe :!:

Lenke til kommentar
Leste akkurat at Phenom B3 er utsatt til andre kvartal 08 - http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=104963

 

Dette er også veldig dårlige nyheter for de mange som venter på å få bestilt en Intel Penryn quad,

 

Intel kommer sikkert til å utsette lanseringen enda lenger nå - ikke noe vits å konkurrere med seg selv.

 

Fortsetter det sånn så er det ikke sikkert AMD eksisterer i sin nåværende form til sommeren.

 

Dette er forferdelig dårlig nyheter. Gud forby Intel skulle få "monopol" på prosessor markedet etc, utifra det her.

Glad jeg kjøpte en AMD så jeg ikke støtter dette.

 

 

AMD har bare seg selv å takke, det er oss forbrukere som får svi, Intel kan gjøre som de vil omtrent med priser og behøver ikke stresse nyutvikling og lansering av nye produkter. Jeg har ingen loyalitet til noen merker - til det har jeg vært for lenge i gamet, jeg kjøper det som gir mest for øyeblikket og akkurat nå er Intel dessverre en soleklar ener.

 

Monopolet er allerede et faktum - at folk kjøper AMD prosessorer av sympati og/eller uvitenhet vil ikke hjelpe stort . AMD har en sjanse, og det er at Phenom B3 ikke blir for sen og den bør være en STOR forbedring - for Intel kommer til oversvømme markedet med rimelige 45nm Penryn baserte cpuer omtrent samtidig med Phenom B3 er jeg redd - de blir ikke lett for AMD. For Penryn - den leverer VIRKELIG varene.....

og du tror at mange kommer til å kjøpe den prosessoren?!??!?!

den koster 7000kr.... NEI takk sier jeg.... jeg blåser i hvor rask den er osv.. men man trenger ikke noe mer enn quad... men selfølgelig vil folk ha det beste..... men den 45nm prosessoren... bortkasta penger

 

jeg mente Dual... (ikke quad)... men det holder også bare med en vanlig quad core som phenom.

Lenke til kommentar
og du tror at mange kommer til å kjøpe den prosessoren?!??!?!

den koster 7000kr.... NEI takk sier jeg.... jeg blåser i hvor rask den er osv.. men man trenger ikke noe mer enn quad... men selfølgelig vil folk ha det beste..... men den 45nm prosessoren... bortkasta penger

 

jeg mente Dual... (ikke quad)... men det holder også bare med en vanlig quad core som phenom.

 

 

Du får 45nm quads helt ned til rundt 2000 når de slippes - http://www.hardware.no/artikler/prosessors...fra_intel/47107

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...