Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Små hakking i alle spill på ny pc ,hjelp !


Anbefalte innlegg

Etter 2 år med min gamle pc bestemte jeg meg for å kjøpe ny. Jeg skulle bygge pcen selv og bestillte deler fra internett.

Byggingen gikk vel greit går jeg ut ifra .Og installeringen av Vista gikk også greit. Jeg hadde store forventninger yil min nye Gamer PC, men det visste seg å være dumt. Jeg installerte alle de nyeste driverne fra leverandørenes nettsider og satt igang Windows Update.

 

-Så var det klart for å teste spill. Det første spillet/spillene jeg skulle teste var det Orange Box/Half Life 2,Portal OSV.

Jeg innstallerte spillet og satt meg til for å spille det. som sagt så forventet jeg at det skulle gå laggfritt med God FPS,men det gjorde det aldeles ikke.

 

-FPS en var god 72 med vertical sync og over 100 uten. Men det er ikke lav FPS som er problemet, det er den forb.... hakkinga som kommer innimellom. Den kommer ofte når jeg snur meg mot nye områder kommer til nye soner eller av og til helt uten noen grunn. Hakkingen kan ikke beskrives som Hakking i den forstand at det hakker så mye at du sitter å venter på at spillet skal komme over "laggen". Men det er heller slike små irriterende hakk som ikke varer lenger enn noen millisekund,

Kan også komme større hakk men de forekommer ikke så ofte .

 

-Jeg prøvde etter hvert flere spill som BIOSHOCK Crysis World of Warcraft og mange andre , men det er akkuratt samme type irriterende hakking. Så jeg begynnte å feil søke. formaterte HDD installerte XP,kjøpte ny HDD, men ingene av delene hjalp.

Og det som er rart er at uansett om jeg setter ned alt av grafikk oppløsning osv , så hjelper der ingen ting.

 

Virus har jeg ikke, det har jeg sjekket

Sjekket prossesser i bakrunnen

Oppdatert alle drivere

defragmentert HDD

formatert HDD

Oppdatert BIOS

 

-Her er noen bilder som dere kan studere det er bildfer av normal Vista og Vista Med Half Life 2

 

-Håper som sagt at noen kan hjelpe her?

post-142558-1198242480_thumb.jpg

post-142558-1198242493_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overgang fra DVI til VGA skal ikke skape noen slike problemer, men om det er skjermen som er treg til å oppdatere seg så burde det ikke vises bare av og til, da burde det være et konstant problem.

 

Det finnes måter å benchmarke med - 3Dmarks og lignende programvare for både gpu og cpu stresstesting.

 

Les på hardwareleverandørenes sider om det finnes, sjekk google med lignende hardware og les på forumer der om andre har samme problemer.

 

Det er hvertfall noen tips, beklager at jeg ikke hadde mer konstruktivt

Lenke til kommentar

Jeg kan opplyse at min 3dmark 06 score er 11400

Og i windows opplevelses index får jeg 5.9 på alt unntatt CPU.

Og spå lurer jeg på om det kun er ram brikkene som er konstruert på en dårlig måte så at alle som har en slik ram brikke vil ha samme "feil"

 

Ellers er det noen programmer jeg kan bruke for å søke etter feil i minne GPU , CPU

 

Takker for svar til nå

Lenke til kommentar

Virker som du har en kombinasjon av load/treading problemer.

Veldig mange spill er ikke godt optimalisert for multiprosessor og vil derfor oppføre seg slik.

At det hakker slik i Crysis skyldes ganske enkelt at dette spillet krever mere maskin en det du har.

Prøv å sette affinity til en prosessorkjerne for spillene og se om det blir bedre.

Noen spill forlanger også plutselig mye informasjon fra harddisken og da kan man også oppleve små lagg.

Det er surt å oppleve dette når man går fra single til multicore prosessor uten å vite om disse problemene.

Lenke til kommentar

Synes det høres ut som hakkingen din er rett og slett etterslep i lcd-skjermen. Kjent problem på eldre og også på noen nye billige. kommer an på hvor kresen du er. Har du mulighet, test med crt skjerm. gjør ikke noe om det er en 15" med 1024x768 i oppløsing, men hvis du synes det ikke hakker da, er nok du en av dem som hater etterslep. Etterslepen er om nevnt konstant, men i store områder og mye bevegelse kan dette oppleves værre enn ellers. Test for ordens skyld :)

Lenke til kommentar

Hei,

leit å høre at du sliter sånn med PC-en din. Vet det er veldig frustrerende.

 

Etter det du har fortalt virker det på meg som at det kan være et maskinvare problem som er årsaken til problemet ditt. Det første som slo meg var kanskje en innstilling i BIOS, mulig noe der ikke er som det skal.

Men det kan godt også være RAM brikkene dine som er skyld i det. Prøv en brikke av gangen og se om det er noe forskjell. Du kan også kjøre en stresstest med memtest:

 

http://hcidesign.com/memtest/

 

Og test GPU'en med disse programmene:

 

http://www.softpedia.com/get/System/Benchm...lity-Test.shtml

og

http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl

 

Håper noe av dette hjelper. Tips oss om du har noen fremskritt.

Lykke til.

 

-1138

Lenke til kommentar

Vet ikke men det kan se ut som det er problemer med cpu, hvis dere studerer bilde under etter dette tatt 6-7 sekunder etter at jeg opplevede et par hakk i PORTAL, da kan dere se at cpu går med en gang opp i 100%

 

Det er ikke bare i spill CPU går opp mye, men også i windows når jeg åpner nye vinduer osv så øker cpu kraftig

 

Finns det en måte å feilsøke CPU på?

Lenke til kommentar
Hva slags skjerm har du? Kan du teste med en annen skjerm i tilfelle dette er etterslep.. Om ikke så kan det også skyldes feil på skjermkort, test med et annet kort..

 

Det er utrolig irriterende å få et sånt problem, håper det løser seg snart for deg..

 

God Jul!

 

 

Jeg har en 19 tommers Viewsonic 8 ms sjerm, jeg har testet med en ann en uten resultat

 

HJELP!

Lenke til kommentar
som meg kan lagget sånt sett beskrives som et loading lagg , der når jeg kommer til et område så hakker det men går jeg tilbake til det område det hakket før hakker det ikke lenger, problemet er at disse laggene kommer alt for ofte

Eg forstår.

Dette høyrest virkelig ut som om det er cpu (mest sannsynleg) men det kan også vere litt med minnet, sidan minnet er nesten som hukommelsen til pc-en ;)

Og som du har sagt tidligare at cpubruken hopper som ein galning kvar gang hakkinga kjem, så støtter jo dette opp teorien om CPU.

 

Eg er litt nysgjerrig på om det er sånn i Sikkerhetsmodus. Trykk F8 under oppstarten, så kjem det opp eit vindauge, så vel du å starte opp i sikkerheitsmodus. Viss det fortsatt hakker når du åpner opp program, så fjerner det ein del mistanke om program som fucker til pc-en din.

 

Var eg deg ville eg også ha prøvd XP på maskina. Har familien ein pc med XP? Bærbar med SATA disk i hus? Koble harddisken deira til maskina di og så ser du om det er nokon forskjell!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...