Gå til innhold

AMD lanserer Barton på 3000+


Anbefalte innlegg

......men har ikke sett noe sånnt (eller 2100+ Tbred-B) her på berget sist jeg sjekket.)

 

Vi snakket jo om T-bred, så jeg tippet du var så smart at du skjønnte at det var de 2 t-bred versjonene av XP2100 vi snakket om og ikke XP2100 palomino.

 

Du må ha bodd i en hule hvis du ikke har fått med deg at XP2100 med t-bred B kjerne har kommet.

Sjekk f.eks Support Datahjelp, MPX, PSdata, Vaagen Consulting, PCmax, Komplett og PCutstyr. De har XP2100 Thoroughbred. Står ikke at det er B, men XP2100 med T-bred A kjerne finnes ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
......men har ikke sett noe sånnt (eller 2100+ Tbred-B) her på berget sist jeg sjekket.)

 

Vi snakket jo om T-bred, så jeg tippet du var så smart at du skjønnte at det var de 2 t-bred versjonene av XP2100 vi snakket om og ikke XP2100 palomino.

 

Du må ha bodd i en hule hvis du ikke har fått med deg at XP2100 med t-bred B kjerne har kommet.

Sjekk f.eks Support Datahjelp, MPX, PSdata, Vaagen Consulting, PCmax, Komplett og PCutstyr. De har XP2100 Thoroughbred. Står ikke at det er B, men XP2100 med T-bred A kjerne finnes ikke.

Bare for å gjøre noe klart, (før du begynner å omtale meg som hulemann):

Tbird finnes i 850MHz til 1400MHz

Palomino finnes i XP1500+ til XP2100+

Tbred-A finnes i XP1700+ til XP2200+

Tbred-B finnes i XP1800+ til XP2800+

Barton finnes i XP2500+ til XP3000+

 

Så langt har jeg i allefall fått med meg. Sist jeg sjekket (= et par uker siden) var alle XP2100+ som var i salg med Tbred-A kjerne. Spørsmålet er om AMD's lager av Tbred-A er så tomt nå at de har begynnt å sende ut Tbred-B i stedet for.

 

Jeg sjekket også 4 av webshoppene du nevnte. Samtlige skriver kun "Tbred" og ikke "Tbred-B" eller "Tbred-A". Det er heller ikke noe serienummer som skulle tilsi at de er Tbred-B. Så da skjønner jeg ikke at du kan være så overbevist om at de er det. (Jeg skjønner jo seff. at det ikke er palomino når de skriver Tbred, men altså står det ikke noe om at det er B-utgaven av kjernen)

Lenke til kommentar

Ok, fusion, jeg tror det bare er du som er litt forvirret:

 

Her har du en link som er oversikt over alle 7.ende generasjon kjerner fra AMD. Der står det bla at XP2100+ finnes i både Palomino, Tbred-A (code 680) og Tbred-B (code 681)

 

Her er også en artikkel

 

og her er jammen en til: "Think All 2100+ Will Be The Latest TBredB processors? Nope. You throw caution to the wind, you can end up in the cold."

 

Forstatt sikker på at alle disse CPU'navnene bare har surret litt rundt for deg?

Lenke til kommentar
Hvem selger denne barton 2500 opplåst??

eller er det ingen norske som selger dette? tror jeg må ha det, hehe, og jeg er en fommel med sølvmaling.

Det er litt tidlig å si nå. Jeg tror ingen har fått de på lager ennå.

 

Og så tviler jeg på at du finner noen som selger de opplåst. Du må nok heller gjøre det selv eller spørre pent om noen som er stø på hånda kan gjøre det for deg.

 

Guiden til hvordan du gjør det finner du på THG

Lenke til kommentar
Og en link til. Du ser tydelig Tbred-A 2100+ er merket med AXDA og at også palomino er 2100+.

 

Poenget var at det finnes Tbred-B' 2100+ også, men at de ikke har kommet til norge annå. (så vidt jeg vet)

 

Oki, skal holde meg sakelig her, men AXDA har ingenting med T-bred A eller B å gjøre. Det er det som kommer etterpå. Det er produktnavnet som er AXDA, steppingen er noe helt annet, der vet jeg at hvis det slutter på A så er det A og hvis det slutter på B så er det B.

 

Jeg sa heller ikke at det står merket på noen webshop. Kjøper du en XP2100+ med t-bred kjerne i dag så er det 97% sikkert at du får B kjerne. Det finnes VELDIG VELDIG VELDIG VELDIG få XP2100+ T-bred A.

 

Og hvis du ikke har sett en eneste T-bred B her i Norge, så synd for deg, det er en del nå som har XP2100+ T-bred B her på forumet. Og de har så absolutt kommet til Norge, begynner virkelig lure på om du er huleboer altså.

 

Jeg har heller ikke sagt at det bare finnes XP2100+ med T-bred B kjerne, jeg er fult klar over at Palomino også er XP2100+.

 

Hadde bare folk sett litt nøyere på tråden så hadde det kommet noen å sett deg på plass og vært enig med meg, maken til stahet.

Lenke til kommentar
Ok, fusion, jeg tror det bare er du som er litt forvirret:

 

Her har du en link som er oversikt over alle 7.ende generasjon kjerner fra AMD. Der står det bla at XP2100+ finnes i både Palomino, Tbred-A (code 680) og Tbred-B (code 681)

 

Her er også en artikkel

 

og her er jammen en til: "Think All 2100+ Will Be The Latest TBredB processors? Nope. You throw caution to the wind, you can end up in the cold."

 

Forstatt sikker på at alle disse CPU'navnene bare har surret litt rundt for deg?

 

Det har ikke surret rundt noe sted. Er fulstendig klar over hva jeg sier her. Det er heller du som burde undersøke litt mer om hva som er kommet til Norge eller ikke.

Lenke til kommentar
......men har ikke sett noe sånnt (eller 2100+ Tbred-B) her på berget sist jeg sjekket.)

 

Vi snakket jo om T-bred, så jeg tippet du var så smart at du skjønnte at det var de 2 t-bred versjonene av XP2100 vi snakket om og ikke XP2100 palomino.

 

Du må ha bodd i en hule hvis du ikke har fått med deg at XP2100 med t-bred B kjerne har kommet.

Sjekk f.eks Support Datahjelp, MPX, PSdata, Vaagen Consulting, PCmax, Komplett og PCutstyr. De har XP2100 Thoroughbred. Står ikke at det er B, men XP2100 med T-bred A kjerne finnes ikke.

Bare for å gjøre noe klart, (før du begynner å omtale meg som hulemann):

Tbird finnes i 850MHz til 1400MHz

Palomino finnes i XP1500+ til XP2100+

Tbred-A finnes i XP1700+ til XP2200+

Tbred-B finnes i XP1800+ til XP2800+

Barton finnes i XP2500+ til XP3000+

 

Så langt har jeg i allefall fått med meg. Sist jeg sjekket (= et par uker siden) var alle XP2100+ som var i salg med Tbred-A kjerne. Spørsmålet er om AMD's lager av Tbred-A er så tomt nå at de har begynnt å sende ut Tbred-B i stedet for.

 

Jeg sjekket også 4 av webshoppene du nevnte. Samtlige skriver kun "Tbred" og ikke "Tbred-B" eller "Tbred-A". Det er heller ikke noe serienummer som skulle tilsi at de er Tbred-B. Så da skjønner jeg ikke at du kan være så overbevist om at de er det. (Jeg skjønner jo seff. at det ikke er palomino når de skriver Tbred, men altså står det ikke noe om at det er B-utgaven av kjernen)

 

Tbird finnes i bla bla bla.. fortell meg noe nytt da, hva faen tar du meg for?

Det er ikke rapportert salg av XP2100 med Tbred A kjerne her i Norge, siden du klager på mine "påstander" kan du forklare meg hvordan du fikk vite at XP2100+ Tbred A var i salg i Norge? Det står jo ikke på webshoppen, du sa det selv.

Det er ikke noe jeg er overbevist om, det er noe jeg vet. Har sett bilder av prosessoren og der står det at det er en XP2100+ med B kjerne! Og folk har sagt og fortalt hva de har fått når de har kjøpt den nye XP2100+'en. Ingen av de har vært T-bred A.

Jeg kommer ikke med slike påstander uten bevis.

Lenke til kommentar
Sjekk f.eks Support Datahjelp, MPX, PSdata, Vaagen Consulting, PCmax, Komplett og PCutstyr. De har XP2100 Thoroughbred. Står ikke at det er B, men XP2100 med T-bred A kjerne finnes ikke.
Et spørsmål til deg Simen1:

 

Siden når har 2100+ kommet med Tbred-A-kjerne?

 

Du kunne jo kommet med en link, for det skulle jeg gjerne ha sett.

Ga deg 4 linker hvis du ser etter .. om at Tbred-A 2100+ finnes..

... , begynner virkelig lure på om du er huleboer altså.

 

Jeg har heller ikke sagt at det bare finnes XP2100+ med T-bred B kjerne, jeg er fult klar over at Palomino også er XP2100+.

 

Hadde bare folk sett litt nøyere på tråden så hadde det kommet noen å sett deg på plass og vært enig med meg, maken til stahet.

Jeg lytter...
Lenke til kommentar
Jeg sa heller ikke at det står merket på noen webshop. Kjøper du en XP2100+ med t-bred kjerne i dag så er det 97% sikkert at du får B kjerne. Det finnes VELDIG VELDIG VELDIG VELDIG få XP2100+ T-bred A.

 

Fornøyd med den uttalesen da? Jeg gir meg med at det ikke finnes XP2100+ t-bred A. Men det er så få at hvis du samler på en i 10-20 år så er den verdt kjempemye. (satt litt på spissen)

 

Nå skal jeg opp å se på TV, så jeg sier bare til slutt: XP2100+ med t-bred B kjerne er i Norge. Sitter å sikler etter en selv, men venter på at det rette hovedkortet dukker opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sitat fra artikkelen:

 

Det er kan kanskje stilles spørsmål ved Pentium 4 sin arkitektur når en prosessor som går på 2/3 av klokkefrekvensen lett kan konkurrere på ytelse.

 

Hvorfor kan det stilles spørsmål ved Pentium 4 sin arkitektur? Er det et skittent triks av Intel at de velger å bruke en lengre pipeline i sine prosessorer enn AMD? Det er jo derfor Pentium 4 kan klokkes mye høyere.

 

Prosessor-arkitekturen er vel irrelevant for sluttbrukeren, så lenge produktet virker (og gir den beste ytelsen)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...