Gå til innhold

Shipper Amazon egentlig til Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at Amazon shipper til norge, men når jeg ser på varene står det for det meste "Currently, item can be shipped only within the U.S"

 

Dette står på nesten alle varene, og synes det er litt rart med tanke på at Amazon i utgangspunktet skal shippe til Europa.

 

Jeg har også planer om å kjøpe TV og PC derfra, men det blir jo vanskelig siden det står de ikke shipper dit:/

 

PS. Det er virkelig syke priser der:O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The following items can be shipped to almost all destinations outside the U.S.:

 

* books*

* DVDs

* music

* VHS videos

 

Additionally, some software, tools, video games, jewelry, sporting goods, shoes, consumer electronics and kitchen items can be shipped to the following countries:

 

Australia, Austria, Chile, Denmark, Finland, France, Germany, Great Britain, Hong Kong, Ireland, Italy, Japan, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, Taiwan, Saudi Arabia, Singapore, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, United Arab Emirates

 

*Note: Books that require special handling because they are extremely heavy (for example, multi-volume sets) cannot be shipped outside the U.S. If this is the case, it will be noted on the product detail page.

Lenke til kommentar

Jeg handler ganske ofte på den engelske Amazon (co.uk), og har stort sett bare positive erfaringer derfra. å handler jeg bare bøker, filmer, spill og musikk, men likevel. Bare husk at om du handler for kr 200 eller mindre slipper du toll, noe som gjør at du får varende enda raskere og billigere. En gang presterte jeg å bestille en bok på onsdag og hadde den i posten fredag. ;)

Lenke til kommentar
Jeg handler ganske ofte på den engelske Amazon (co.uk), og har stort sett bare positive erfaringer derfra. å handler jeg bare bøker, filmer, spill og musikk, men likevel. Bare husk at om du handler for kr 200 eller mindre slipper du toll, noe som gjør at du får varende enda raskere og billigere. En gang presterte jeg å bestille en bok på onsdag og hadde den i posten fredag. ;)

 

Om du bare bestiller bøker så kan du bestille for så mye du vil, for de er ikke mva pliktige og dermed kan de importeres fritt! :)

 

Når det gjelder rask levering så tar det jeg opplevde denne uka kaka (Amazon.co.uk). Jeg bestilte 4 bøker på tirsdags kveld og forventet selvsagt ikke å få bøkene før jul. Det stod også med store bokstaver at disse ikke ville rekke fram til Norge før julaften. Onsdags morgen sendes de fra Glasgow, torsdags morgen er de i tolla på gardermoen og torsdags ettermiddag klokken 17 kommer det en fra DHL på døra med pakken min her i Tromsø! Intet mindre en imponerende med tanke på at jeg hadde billigste frakt til £8 pund (eller noe sånt), istedenfor å betale £25 mer for å få ekspressfrakt.

 

Arlendius

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Tenker på å kjøpe noen kabler:

 

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B005EDAFFS/ref=ox_sc_act_image_1?ie=UTF8&m=A3C126ERY2IMWK

 

Er det mulig å få sendt til Norge, uten toll??? Er jo under 200 kr :innocent:

Det står på denne siden, at Amazon ikke leverer elektronikk til Norge. Prøv eBay i stedet for. Billigere, og disse leverer til Norge.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Before, I would buy often in Amazon (USA, UK and Germany).

 

Now they send almost nothing (just mostly books / dvd/ music).

 

They did not sent me - lately - electronics, anything else related with safety, even things you do not find in Norway, kitchen items, etc.

 

It is kind of funny because there is a lot of stuff you don't get in Norway, but you cannot buy abroad either (because they don't send it to you).

Lenke til kommentar

Amazon shipper det meste til Norge, men siden det også er mange underselgere på Amazon med individuell leveringspolicy oppstår det fort misforståelser når folk prøver å kjøpe fra disse uten å være klar over at det da ikke er Amazon som står for leveringen. Jeg vil anbefale å ta kontakt med disse selgerne direkte, for i min erfaring er det flere av dem som egentlig er villige å sende til utlandet men som bare ikke har endret innstillingene i Amazon-kontoen sin slik at det er praktisk mulig å få gjennom en ordre. Det er også selgere som vil gjøre unntak fra regelen og eventuelt ordne betaling over Paypal; de vil tross alt tjene penger. Dette gjelder både amazon.com og amazon.co.uk.

 

Selvfølgelig er det også mange selgere som kun har en nasjonal leveringspolicy og ikke har noen planer om å forandre på det. I så fall finnes det selskaper som er der nettopp for å løse dette problemet for deg, ved at de tilbyr deg en nasjonal postkasse som du kan bestille varene til, før selskapet sender varene videre til deg i Norge - mot betaling, naturligvis. Jeg har ofte brukt Jetcarrier i USA til dette - de gir deg en postadresse i New Jersey - og aldri hatt noen dårlige erfaringer med det, og jeg vet det finnes lignende tjenester i Storbritannia.

 

Edit: Dette er også en løsning for de varetypene Amazon selv ikke sender utenlands.

 

Hvis man tenker seg litt om er det åpenbart hvorfor Amazon o.l. ikke sender ut postoppkrav eller giroer. ;)

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...