Gå til innhold

Dåp - Hvorfor? Og er det opp til foreldrene å avgjøre?


Anbefalte innlegg

Men dette er et valg man ikke bør/skal ta for andre. Derfor er det bedre å vente til barnet er voksent nok til å ta det selv

 

Feil og vås!

 

Ingen har vondt av å bli døpt. Skader det noen? Nei! Derimot kan barnet ta svært stor skade av å ikke bli døpt dersom kristendommen er sann (noe jeg og mange andre tror).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har konfirmasjon som e en bekreftelse på dåpen.. døpte min sønn, e sjøl døpt, men valgte å ikke konfirmere mæ..

Hvis man bruker de norske lovene for å kikke på saken så har ikke konfirmasjon noen ting å si. Når man døper et barn, blir det medlem av statskirken. Om barnet senere velger å ikke konfirmere seg, så blir det fortsatt i statskirken.

Kanskje det er en bekreftelse i tanken, i teorien, i den spirituelle verden. Men i virkeligheten er det dåpen som er den skikkelige bekreftelsen. Som gjør det helt sykt å døpe spedbarn.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Vi har konfirmasjon som e en bekreftelse på dåpen.. døpte min sønn, e sjøl døpt, men valgte å ikke konfirmere mæ..

Hvis man bruker de norske lovene for å kikke på saken så har ikke konfirmasjon noen ting å si. Når man døper et barn, blir det medlem av statskirken. Om barnet senere velger å ikke konfirmere seg, så blir det fortsatt i statskirken.

Kanskje det er en bekreftelse i tanken, i teorien, i den spirituelle verden. Men i virkeligheten er det dåpen som er den skikkelige bekreftelsen. Som gjør det helt sykt å døpe spedbarn.

 

Sykt!? Hvor idiot går det an å bli?

 

Hvis barnet ikke vil være medlem av SK når det vokser opp, er det jo bare å ikke konfirmere seg, og sende et utmeldingsskjema. Ikke verre enn det. Men ikke skyld på foreldrene når Helvetes porter lukkes bak deg. Da har du selv valgt et liv uten Gud.

Lenke til kommentar
1. Troen er ikke feil.

2. Man tar ikke skade av å leve et lykkelig liv som kristen hvis troen er feil. Man har ingenting å tape.

1: Troen er fullstendig på jordet (Ja dette er min subjektive mening)

2: Søk på ordene "overgrep" og "kirken" eller "kristen". Si meg at man ikke tar sade av dette da.

 

Dessuten så er det mye bedre å la barnet få gjøre seg opp sin egen mening om hva som er sant eller ikke for så heller å døpe det når det er gammelt nok til å velge selv

 

Sykt!? Hvor idiot går det an å bli?

 

Hvis barnet ikke vil være medlem av SK når det vokser opp, er det jo bare å ikke konfirmere seg, og sende et utmeldingsskjema. Ikke verre enn det. Men ikke skyld på foreldrene når Helvetes porter lukkes bak deg. Da har du selv valgt et liv uten Gud.

Ja så enkelt kan det være. Nå har jeg sendt inn det skjemaet TRE(!) ganger og jeg er fremdeles oppført i listene deres! Så ikke kom med det bullshit'et om at det "bare" er å melde seg ut

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

1. Da har du lov til å mene det, men vær klar over at milliarder av mennesker er uenig med deg.

2. Dette er mennesker som har misforstått totalt. Overgrep har ingenting med kristendommen å gjøre. Det kristne budskapet er at alle mennesker er likeverdige. Når en prest voldtar et barn er det ikke en kristen handling.

 

Barnet kan velge selv når det er gammelt nok. No problem. Men inntil da må foreldrene ta valget. Man har to valg: Døpe barnet eller ikke døpe barnet. Siden barnet ikke er i stand til å bestemme selv, må foreldrene velge det ene eller det andre. Jeg skal fortelle deg risikoen ved ikke å døpe barnet: Evig fortapelse. Fortell meg risikoen ved å døpe barnet!

 

Tre utmeldingsskjemaer sier du? Kanskje du har feil adresse? Eller kanskje de som mottar brevet ditt ikke har samvittighet til å sende deg til Helvete? Tygg litt på den. Det er ikke onde folk som jobber i kirka. De vet at alle mennesker har verdi. Hvis du absolutt vil melde deg ut, kan du jo ta en telefon, da. Eller møte opp i egen person. Men hva er poenget? Medlemskapet er gratis og du får ingen reklame i posten.

Endret av Kakestykke
Lenke til kommentar
1. Da har du lov til å mene det, men vær klar over at milliarder av mennesker er uenig med deg.

2. Dette er mennesker som har misforstått totalt. Overgrep har ingenting med kristendommen å gjøre. Det kristne budskapet er at alle mennesker er likeverdige. Når en prest voldtar et barn er det ikke en kristen handling.

 

Barnet kan velge selv når det er gammelt nok. No problem. Men inntil da må foreldrene ta valget. Man har to valg: Døpe barnet eller ikke døpe barnet. Siden barnet ikke er i stand til å bestemme selv, må foreldrene velge det ene eller det andre. Jeg skal fortelle deg risikoen ved ikke å døpe barnet: Evig fortapelse. Fortell meg risikoen ved å døpe barnet!

 

Tre utmeldingsskjemaer sier du? Kanskje du har feil adresse? Eller kanskje de som mottar brevet ditt ikke har samvittighet til å sende deg til Helvete? Tygg litt på den. Det er ikke onde folk som jobber i kirka. De vet at alle mennesker har verdi. Hvis du absolutt vil melde deg ut, kan du jo ta en telefon, da. Eller møte opp i egen person. Men hva er poenget? Medlemskapet er gratis og du får ingen reklame i posten.

Det er flere som er enig med meg når jeg mener at kristendommen er noe stort tull, enn de som er uenig med meg.

 

Evig fortapelse sier du? For noe bullshit!

 

Det finnes ikke noe helvete annet enn det helvetet som vi mennesker klarer å skape. Og der må jeg si at kristne er godt representert.

 

Jeg vil ikke at kirken skal få midler til å fortsette sine overgrep ved at jeg står oppført der.

 

Hvis kristne mener at alle er så likeverdige og alt det der, hvoran forklarer du alle overgrepene som er gjort i Jesu navn?

Hva med Norsk Misjon Blandt Hjemløse som helt opp til 80-tallet drev det som har blitt karakterisert som konsentrasjonsleire hvor de på regulær basis tvangs-steriliserte, lobotomerte og tok omsorgen fra barna til tatere fordi de ikke ville leve akkurat slik som de sa?

 

Nei, vet du hva! Spar meg for hyklerske prester og religiøse fanatikere som mener de ikke gjør noe galt. Kristendommen er i mine øyne en av de ondeste organisasjonene som finnes per dags dato!

 

 

"Tygg på den du!"

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Det er flere som er enig med meg når jeg mener at kristendommen er noe stort tull, enn de som er uenig med meg.

 

Evig fortapelse sier du? For noe bullshit!

 

Det finnes ikke noe helvete annet enn det helvetet som vi mennesker klarer å skape. Og der må jeg si at kristne er godt representert.

 

Jeg vil ikke at kirken skal få midler til å fortsette sine overgrep ved at jeg står oppført der.

 

Hvis kristne mener at alle er så likeverdige og alt det der, hvoran forklarer du alle overgrepene som er gjort i Jesu navn?

Hva med Norsk Misjon Blandt Hjemløse som helt opp til 80-tallet drev det som har blitt karakterisert som konsentrasjonsleire hvor de på regulær basis tvangs-steriliserte, lobotomerte og tok omsorgen fra barna til tatere fordi de ikke ville leve akkurat slik som de sa?

 

Nei, vet du hva! Spar meg for hyklerske prester og religiøse fanatikere som mener de ikke gjør noe galt. Kristendommen er i mine øyne en av de ondeste organisasjonene som finnes per dags dato!

 

 

"Tygg på den du!"

 

Flere ikke-kristne enn kristne, men kristendommen er fortsatt sann. Man avgjør ikke absolutte sannheter ved folkeavstemning, hehe ;-)

 

Bullshit, sier du? Bevis det! Jeg har allerede lagt fram beviser for kristendommens sannhet i tråden "Bevis for Jesu oppstandelse".

 

Om du tolker Helvete som Helvete på jord, er jo det din tolkning som jeg respekterer. Jeg tror også på et Helvete etter livet på jorda.

 

Kirken får ikke penger for hvert medlem. Pengene gis til kirka av de rødgrønne i statsbudsjettet. Skyld på dem. For øvrig vurderer jeg selv å melde meg ut og joine et annet mindre liberalt kirkesamfunn.

 

Overgrep i Jesu navn er gjort at folk som har misforstått budskapet. Det blir som nazister som misforstår darwinismen.

 

Ta deg en tur i kirka i disse juletider og snakk med noen prester og andre kristne. Så vil du se at de aller aller fleste er godhjertede mennesker!

Lenke til kommentar

Du sier at det er flere milliarder som er uenig med meg, men dere kristne er tydeligvis ikke enig dere i mellom heller. For du sier at alle de som gjør anderledes enn deg ikke gjør det riktig, men jeg er sikker på at alle disse mener de gjør det riktige.

 

Jeg skal lese tråden din, så kan det hende at jeg kommer med tilbakemelding. Foreløpig så er det ingenting som har klart å overbevise meg om at det er noe annet enn sludder, vås og folk som har skrevet om historien for å rettferdiggjøre sine egne handlinger og overgrep.

Lenke til kommentar
Du sier at det er flere milliarder som er uenig med meg, men dere kristne er tydeligvis ikke enig dere i mellom heller. For du sier at alle de som gjør anderledes enn deg ikke gjør det riktig, men jeg er sikker på at alle disse mener de gjør det riktige.

 

Jeg skal lese tråden din, så kan det hende at jeg kommer med tilbakemelding. Foreløpig så er det ingenting som har klart å overbevise meg om at det er noe annet enn sludder, vås og folk som har skrevet om historien for å rettferdiggjøre sine egne handlinger og overgrep.

 

Jeg sier ikke det, men det er jo åpenbart at de som utfører barnevoldtekt ikke er særlig nestekjærlige. Vi andre er uenige om småting, men det viktigste er å se den røde tråden. Jesu nestekjærlighetsbud.

Lenke til kommentar

Nestekjærlighet så lenge de adlyder og tror det man vil de skal tro.

 

Og med overgrep så snakker jeg ikke bare om barnevoldtekt. Jeg snakker om utfrysninger, forskjellsbehandling, sterilisering (som nevnt), barn som blir tatt fra foreldre (også nevnt), isolasjon, frarøving av retten til egne valg (som er det mest aktuelle for denne tråden) og så videre, og så videre. Alt dette og mer blir gjort i kristendommens navn. Og om det bare var snakk om noen som hadde misforstått budskapet så hadde det ikke vært så utbredt.

 

Jeg sitter og leser i tråden din m/kilder nå. Jeg kan foreløpig ikke si at det har kommet noe nytt jeg ikke visste fra før. Ikke noe overbevisende enda.

Lenke til kommentar
Nestekjærlighet så lenge de adlyder og tror det man vil de skal tro.

 

Nei, man skal være nestekjærlig uansett tro. Alle mennesker er likeverdige. Det er ikke opp til oss å dømme, men Gud.

 

Resten av innlegget ditt viser at du ikke har forstått kristendommen. Kristendommen handler ikke om steining og heksebrenning, men om nestekjærlighetsbudet og den gode nyheten (at livet er meningsfullt og at det er to utganger når vi dør og at vi faktisk kan velge selv hvilken utgang vi skal ha).

Lenke til kommentar
Så hvorfor er det da så mange millioner kristne som er uenig med deg?

 

Uenige i hva? Om 25. desember var Jesu fødselsdag? våsespikkeri!!

Nei, jeg snakker om nestekjærligheten og alt det crapet du babler om. Når man ser på alle handlinger som er gjort i kristendommens navn så er det jo helt tydelig at det finnes millioner av kristne som ikke deler din oppfatning om hva det egentlig handler om

Lenke til kommentar

Grunnen til dåp er jo for at man skal beskytte ungen mot det "onde" i verden. Så at mine foreldre da tok en avgjørelse om at det var det beste for meg har jeg ingen problem med. Føler meg ikke sveket eller tråkket på av noe slag selv om jeg ikke er kristen i dag. Hadde de brennmerket meg, solgt meg til naboen, eller kuttet av meg tissen hadde jeg vært sint. Men at de gikk til presten og fikk litt vann helt over pannen på meg og hadde en fest kan jeg vel neppe være sint på dem for?

Lenke til kommentar
Så hvorfor er det da så mange millioner kristne som er uenig med deg?

 

Uenige i hva? Om 25. desember var Jesu fødselsdag? våsespikkeri!!

Nei, jeg snakker om nestekjærligheten og alt det crapet du babler om. Når man ser på alle handlinger som er gjort i kristendommens navn så er det jo helt tydelig at det finnes millioner av kristne som ikke deler din oppfatning om hva det egentlig handler om

 

Kanskje de ikke klarer å skille mellom gamle GT-lover og det som skiller kristendommen fra den gamle lære: Jesu budskap om nestekjærlighet og likeverd.

Lenke til kommentar
Grunnen til dåp er jo for at man skal beskytte ungen mot det "onde" i verden. Så at mine foreldre da tok en avgjørelse om at det var det beste for meg har jeg ingen problem med. Føler meg ikke sveket eller tråkket på av noe slag selv om jeg ikke er kristen i dag. Hadde de brennmerket meg, solgt meg til naboen, eller kuttet av meg tissen hadde jeg vært sint. Men at de gikk til presten og fikk litt vann helt over pannen på meg og hadde en fest kan jeg vel neppe være sint på dem for?

 

Godt poeng! Ingen tar skade av å bli døpt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...