Gå til innhold

Stripete utskrift pixma ip4300


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har store problemer med små striper over hele bildet når jeg skriver ut fra PC-en med en ip4300. Men når jeg skriver ut direkte fra canon eos400d blir bildene perfekte. Så jeg tror altså det ikke har noe med papir/blekk/justering/rensing å gjøre. Noen som har noen tips til hvordan jeg får bildene fra PC-en like bra som fra kameraet? er kjempelei av å prøve på nytt å på nytt fra forskjellige PC-er og forskjellige programmer. Noen som har hatt liknende problem?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har store problemer med små striper over hele bildet når jeg skriver ut fra PC-en med en ip4300. Men når jeg skriver ut direkte fra canon eos400d blir bildene perfekte. Så jeg tror altså det ikke har noe med papir/blekk/justering/rensing å gjøre. Noen som har noen tips til hvordan jeg får bildene fra PC-en like bra som fra kameraet? er kjempelei av å prøve på nytt å på nytt fra forskjellige PC-er og forskjellige programmer. Noen som har hatt liknende problem?

Skal være mulig å rense skrivehodet (hoderengjøring) via kontrollpanelet til skriveren, etter du har gjort det kan du skrive ut et kontrollmønster, da skal det ikke være noen hull i linjene lenger.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har store problemer med små striper over hele bildet når jeg skriver ut fra PC-en med en ip4300. Men når jeg skriver ut direkte fra canon eos400d blir bildene perfekte. Så jeg tror altså det ikke har noe med papir/blekk/justering/rensing å gjøre. Noen som har noen tips til hvordan jeg får bildene fra PC-en like bra som fra kameraet? er kjempelei av å prøve på nytt å på nytt fra forskjellige PC-er og forskjellige programmer. Noen som har hatt liknende problem?

Har 2 skrivere, hvorav 1 med samme problem -pixma 4000 og (pixma4200 uten problem).

 

Skriverhodet er skittent og du må rense eller bytte skriverhodet.

Bytte av skriverhodet vil ikke svare seg, da det er dyrt!

 

annektd.

Pixma 4000 har jeg kun brukt originalt blekk (to skift).

Til Pixma 4200 bruker jeg blekk fra Dvdink.no (ramme med chipbytte) og denne har fungert uten problemer i fem skift (bruker -4200 for skriving på DVD/CD).

 

Anbefales: Kjøp ny skriver og bruk blekk fra Dvdink.no, så vil du spare inn skriveren på 2-3 utskiftninger av blekk!!

:dribble:

Lenke til kommentar

Jeg har renset hodet mange ganger. tatt det ut å brukt q-tips og liknende. Har renset alt jeg kommer til på printeren og har de siste driverne. Har prøvd med annen kabel. Bruker også blekk fra DVDink, har gjort det lenge. Så jeg har enda ikke funnet noen løsning på problemet. Noen som har noen andre tips?

Lenke til kommentar

den skriveren støtter både centronic parallell kabel og usb kabel.

hvilke kanbler er det du har prøvd ?

 

det kan virke som det er noe galt mellom skriveren og pc-ene du har prøvd. siden alle pc-ene du har prøvd på gir det samme resultatet og du får det samme med de forskjelige programmene du har prøvd så kan det ikke være feil noen annen sted en på ingangen til skriveren ( der kabelen kobles til ). har du prøvd andre programmer en dem som har med billedbehandling ( f.eks grafikk fra et regne ark) ?

 

det som er så pussig er at skrivehode skulle være "tett" når du skriver ut fra en pc men ikke nå du skriver ut bilder fra kamera

jeg skriver det fordi kameraet kobles til i fronten(usb a) mens pcen kobles til en usb(b type) kontakt bak

 

er det lege siden du kjøpte denne skriveren ?

kanskje du kan få ny på garanti eller reklamasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...