Gå til innhold

BK: Frøken Norge kandidat Mona Camilla Fjellstad


JPTvete

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt min sjanger, men jeg kan prøve meg.

 

Synes du har fått til et bra uttrykk, high-key men tydelig overgang mellom skuldre (og hår osv) og bakgrunnen.

 

Øynene synes jeg trekker ned; er usikker på om det highlightene, skarpheten eller en kombinasjon av begge deler.

 

Håper det er noe du kan bruke.

 

Tom

Lenke til kommentar

Estetisk veldig pent, men her hos meg ser ho litt for lys og blass ut. Det kvite i håret glir heilt over i bakgrunnen, og detaljar kjem dårleg fram. Kunne og ha tenkt å sett meir kontrastar eigenteleg i alle detaljar her bortsett frå sjølve auga som kjem veldig godt fram. Det vil seie augnebryn, skyggar rundt nasa og ikkje minst munn. Anar ikkje om det har vore stylist inni i bildet her, men mørkare lepper hadde gjort seg. Så kontrastfylte som auga er no, så kan dei nesten sjå litt "pålimte" ut i forhold til resten. Lyssettinga er fin, meen litt flatt for min smak. Det fyller litt for mykje rett og slett. Kan sjå ut som om du har brukt ein stor softbox oppe frå venstre og kanskje litt opplett foran frå høgre? Kunne ha tenkt meg skygge på hennar høgre i alle fall. Eg trur eg ville ha trekt lyset litt nærare og snudd det litt vekk for å teikne meir skyggar. Kanskje hatt ein lang ståande softbox bakfra på motsatt side. Uansett er lys ein smakssak, og lyset du har satt er absolutt ikkje dårleg i det heile tatt. Kontakten med modellen virkar god, og blikket er noko uvanleg. Eg var ikkje heilt sikker på det til å byrje med, men det funkar. :)

-Fikk sett det på betre skjerm no, og overgangen mellom bakgrunn og hår åpenbara seg. Men står fortsatt for greia med meir kontrast og smell. ;D

 

Og ikkje minst! Stilfullt! Det ser eg for lite av for tida. Glorete bilete av korte solariumsbrune berter med dobbel-D og strikk i ræva har eg sett nok av for ein mannsalder.

 

Ser du køyrer Elinchrom. Ein Rotalux 50 x 130cm og ein Rotalux 135cm softbox, på eit sett 400-lampar, så har du det du treng for kanon portrett og heilfigur. 135 er det mange som brukar, men 50x130 ser eg for skjelden. Undervurdert sak.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Ser ut som det kom mye bra ut av turen til Tonnes. Hørte noen rykter om at det ble til tider litt mange om beinet for lampene :D

 

Tilbake til bildet.

Har dessverre ikke noe særlig konstruktivt å komme med, synes bildet er topp. Og må bare si meg meeeget i det KimNK sier:

"Stilfullt! Det ser eg for lite av for tida. Glorete bilete av korte solariumsbrune berter med dobbel-D og strikk i ræva har eg sett nok av for ein mannsalder."

 

Delikat highkeybilde som absolutt faller i smak hos meg.

 

Håper å få se flere bilder fra turen i nord.

Endret av stoners
Lenke til kommentar

Enig med at det ser litt blasst ut. Kanskje litt for mye lys på bakgrunn så det blir litt motlysaktig? Har opplevd det selv på high key bilder. Men kan godt være at du bare ikke har lagt på nok kontraster. Ellers er bilde veldig stilfult, men ikke helt på høyde med highkeyen jeg har sett i fra Rolfie på turen deres :=) Tror du trygt kan dra litt til i spakene her ^^

Lenke til kommentar

Jenta er søt og presentasjonen er fin. Men hun virker litt anspent i kjevene. Slapper tilsynelatende ikke helt av. Jeg merker på meg selv at pusten stopper litt opp når jeg ser på bildet, jeg plukker altså opp hennes stress.

 

Kanskje du har et bilde fra seansen som hvor kvevene ikke er like anspent.

 

Det å få modellen til å slappe av, er nok ofte krevende. Særlig når det inngår styling osv.

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar
Enig med at det ser litt blasst ut. Kanskje litt for mye lys på bakgrunn så det blir litt motlysaktig? Har opplevd det selv på high key bilder. Men kan godt være at du bare ikke har lagt på nok kontraster. Ellers er bilde veldig stilfult, men ikke helt på høyde med highkeyen jeg har sett i fra Rolfie på turen deres :=) Tror du trygt kan dra litt til i spakene her ^^

 

Heisann.. Ønsket ikke mer kontraster i dette bildet. Prøvde både med mere og mindre og det er dette og det er slik det er nå som falt best i min smak.

Ja Rolf er veldig flink, det er det ingen tvil om.. :-) Det er forøvrig Rolf som har satt lyset her, jeg har fotografert og bildebehandlet det.

Lyset på bakgrund er satt slik for å brenne ut bakgrund.

 

 

Jenta er søt og presentasjonen er fin. Men hun virker litt anspent i kjevene. Slapper tilsynelatende ikke helt av. Jeg merker på meg selv at pusten stopper litt opp når jeg ser på bildet, jeg plukker altså opp hennes stress.

 

Kanskje du har et bilde fra seansen som hvor kvevene ikke er like anspent.

 

Det å få modellen til å slappe av, er nok ofte krevende. Særlig når det inngår styling osv.

 

Mvh Tim Typo

 

Jeg har en drøss av andre bilder av hun med masse andre uttrykk, men jeg falt selv for dette uttrykket. Har mest bilder tatt utendørs.

Kan nok hende jeg legger ut flere bilder av hun her. :-)

 

Mvh

ST

Lenke til kommentar

Flere av dere som sier dette er for lyst og at detaljer er borte/ikke synes bra.

Kan dere alle som har kommentert her si hva slags skjerm dere har og når dere sist kalibrerte dem?

 

Skal nå gå og se på dette bildet på en vanlig skjerm, og se hvordan det ser ut der.. Er mulig jeg ser mer detaljer enn dere på den skjermen jeg sitter på nå.

 

Mvh

Ståle

Lenke til kommentar
Apple macbook pro skjerm, med glossy. Virker utbrent over hennes høyre skulder for meg(høyre for henne altså). Kalibrert med en spyder for ett par mnd siden :p

 

Da er nok skjermen din ukalibrert, både fordi det er ikke utbrent annet enn bakgrund her og fordi ett par mnd er for sjeldent :-)

Lenke til kommentar

Veldig bra etter min mening, muligens sveisen kunne ha vært litt løsere men lyssetningen er meget kunstnerisk. På min Sony LCD ser jeg at det ikke er utbrente skuldre, men tok en rask sjekk i RAW 4.3

 

Jeg tok en rask en i PS3 (RAW 4.3) og øket kontrasten litt kun for å vise at det ikke er utbrente partier på motivet som flere mener (ikke ment som kritikk eller forslag til endring av opprinnelig bilderedigering):

 

Dersom Trådstarter ønsker det, sletter jeg dette ASAP

 

post-83377-1198015342_thumb.jpg

 

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar
Apple macbook pro skjerm, med glossy. Virker utbrent over hennes høyre skulder for meg(høyre for henne altså). Kalibrert med en spyder for ett par mnd siden :p

 

Da er nok skjermen din ukalibrert, både fordi det er ikke utbrent annet enn bakgrund her og fordi ett par mnd er for sjeldent :-)

Det er utrolig hvor store forskjeller det må være på skjermene rundt om. Jeg sitter på en crapola laptop, og bildet er hverken utbrent eller blasst...

 

Tom

Lenke til kommentar

Huff, dette er skremmende! Åpnet bildet både på stasjonæren og bærbaren nå, jeg hadde ingen anelse om at den mishandler farger så mye :( Får ett meget kjipt blåskjær, og det fremstår skarpere på bærbaren. At det fremstår skarpere kommer vel av at DPI-en er skyhøy, 137dpi elns, men blåskjæret er ille. Er dette noe man kan kalibrere vekk?

 

Regner med at 20"-ers Dell-en ikke akkurat er perfekt, men den er ok som de fleste greie s-ips baserte skjermer. Bærbarskjermen er vel produsert av LG, 10.6" 1280x768 med ledbaklys(så vidt jeg vet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...