Gå til innhold

Hva er First-Price?


HansU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med Cola sier det seg selv at alt annet enn originalen smaker ikke særlig bra.

 

Hm, jeg er ikke helt enig. Har ikke smakt First Price Cola (smaker sikkert fælt), men det finnes billige alternativ som smaker like godt, eller helt greit. RC-Cola fks skiler seg ikke nevneverdig i smak fra Coca-Cola og Pepsi (smaker mer som Pepsi IMO), mange vil sikkert like denne bedre enn merkevarene også grunnet den lave prisen. Haakon Cola som ihvertfall eksisterte før var også grei, vet ikke om Haakon Cola og RC-Cola er enkle å få tak i lenger, tror kanskje at Haakon er gått ut av produksjon og RC-Cola har de ikke mange steder så vidt jeg vet. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

fist price ostepop er altfor salt, hadde vært mindre salt hadde den vært god.

 

firstprice saften er god men har bare litt mindre fargestoffer, men det tror jeg bare er bra.

 

jeg er stort sett veldig fornøyd med produktene i firstprice serien.

 

jeg var en gang på den lille nøtte fabrikken der så jeg at de produserte first prise nøtter :) jobber selv med næringsmiddel Produksjon og vet at de som produserer firsprice produkter produserer mange av de kjente merkene.

Lenke til kommentar
En pakke karbonader (800g) fra Gilde koster ca. dobbelt så mye som en pakke karbonader (800g) fra Coop eller Xtra. Da er valget i grillsesongen veldig lett når man har en tynn lommebok.

 

I følge lommeboka er det helt greit, men der har du en vare som er helt anderledes i seg mellom. Karbonader fra gilde er en helt annen kvalitet enn fra firstprice. DET merkes på smaken.

Samme er det bl.a. med kjøttpølsene fra begge merkene. Her har du masse mer pølser i FP pakka til samme pris som Gilde f.eks. Men smaken er helt noe annet.

 

Eneste produktet fra FP jeg er fornøyd med er Hvitløksbaguettene. De er ekstremt gode.

Ellers så merker jeg ikke noe stor forskjell fra Frist Price tacolefsene enn de det står Eldorado på. ( Var faktisk inne på eldorado sine sider og der stå FP produktet under egenkatogori så det kan vel si sitt )

Og Salt potetgullet. Hadde en bolle fra Maarud og en fra FP.. Smakte ikke forskjell..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg kjøper mest av First Price-varer er baguetter og laksefilet. Baguettene synes jeg er blant de beste. Laksefileten vant visst en test i VG (har ikke sett testen, bare hørt det). Og jeg har selv sammenlignet den med blant annet Findus (som er dobbelt så dyr) og Leröy (som koster det samme på Rema), og ingen overgår First Price. Tviler på at Findus sin kommer fra oppdrettsanlegg hvor de behandler fisken bedre, gir den bedrer for osv. Derimot kan det tenkes at First Price ofte vil være ferskere, siden den selger som hakka møkk. Det er kanskje grunnen til at den vant testen.

 

Kjøpte også fruktkaramellene, som var helt like som fruktkarameller andre steder, men de har de dessverre sluttet med.

 

Er forresten rimelig sikker på at Fiskemannen sin fiskepudding i "pølsepakning" og First Price sin er den samme. Helt lik innpakning, helt lik innholdsfortegnelse, helt likt næringsinnhold. Det skal sies at begge smaker dritt.

 

Kjøper også mye annet av First Price, men det er også noen ting som har gått fort i søpla.

 

Støtter også en tidligere i tråden ang. Euroshopper sine cookies. De er veldig gode. Ellers synes jeg Europshopper stort sett er dritt i forhold til First Price.

Lenke til kommentar

Jeg orket ikke lese alle svar her, men jeg tror følgende. First price produkter er billigere siden de slipper en haug med ekstrautgifter.

 

Varene produseres i Norge, etter alt jeg vet, derfor slipper de importavgifter imotsetning til når de for eksempel kjøper spaghetti laget i utlandet. Siden produktene er Coops egen produksjon, slipper de også merkevarelisens. Siden de også har egne trailere og firmabiler, kan de skreddersy egne leveringsopplegg som gjør det ekstra billig å frakte produktene.

Lenke til kommentar

Noen FP produkter smaker CRAP!! dette gjelder (Ketchup og noen typer godteri), men egentlig er jo FP en veldig bra ting. Saltstengene til FP er akkurat det samme som soletti sine, og det er sikkert samme maskin som har laget dem. Det som er dritt med FP er at innpakningen ser mildt sagt "fucka" ut. Det er ikke fristende å kjøpe den... Alltid en mann eller dame som spiser det produktet. Synes de burde fikse litt på dette.

Lenke til kommentar
Varene produseres i Norge, etter alt jeg vet, derfor slipper de importavgifter imotsetning til når de for eksempel kjøper spaghetti laget i utlandet. Siden produktene er Coops egen produksjon, slipper de også merkevarelisens. Siden de også har egne trailere og firmabiler, kan de skreddersy egne leveringsopplegg som gjør det ekstra billig å frakte produktene.

For det første er First Price Norgesgruppens merkevare, og har ikke noe med Coop å gjøre. For det andre finnes det i alle fall eksempler på FP-varer som ikke er produsert i Norge - melkesjokoladen er laget i enten Sveits eller Frankrike (vil tro at dette ikke er den eneste). For det tredje leveres/fraktes FP-varene på samme lastebiler som resten av varene til Norgesgruppen :)

 

Noen tester som har med bl.a. First Price-produkter:

http://www.artoftaste.no/servlet/side?sect...&item=12228

http://www.dinside.no/802381/first-price-eller-originalvaren

Lenke til kommentar
Det som er dritt med FP er at innpakningen ser mildt sagt "fucka" ut. Det er ikke fristende å kjøpe den... Alltid en mann eller dame som spiser det produktet. Synes de burde fikse litt på dette.

 

Det er jo poenget med First Price, sett fra butikkenes side. De vil ha et billig alternativ, men det skal se så lite fristende ut at flest mulig velger det dyre produktet likevel.. Selv spiser jeg FP "Jaffa Cakes" i tillegg til de tidligere nevnte hvitløksbaguettene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg syns mye First Price er bra. Skjønner ikke hvorfor folk disse colaen, foreksempel; jeg bruker bare den :) og den smaker helt fortreffelig. Forresten er cola mer smak på brus enn et varemerke i seg selv.

 

First Price shampo og balsam er OK, men det er best om man ikke trenger å bruke den hver dag, for lukta er litt kjedelig. Fiskegratengen er god, og det står bakpå hvilket hav fisken er fanget i, faktisk. Jeg tror alt man hører om kjøttet er skrekkhistorier som henger igjen etter e.coli - opplegget. Men var det ikke egentlig Gilde-kjøtt vi ble syke av den gangen? Kjenner en liten grøss med tanke på at jeg pleide å sluke Sognemorr omtrent hver dag det året; da vi trodde det var kjøttdeigen som var farlig :O

 

Men alt er ikke like bra. Osten føles og smaker som plast, nøttepålegget er ekkelt, tannkremen har kvalm smak,kjøkkenpapiret røyter og lasagnen smaker som det kattemat lukter. Forøvrig er resten helt kurant. Dessuten er det så fint at First Price er så billig. Det kommer godt med de siste par dagene før lønninga, hvis man er litt pengelens.

 

Det er en del ting jeg derimot ikke kjøper First Price av, og det er ost, pølser, frukt og grønt. Frukt og grønt er litt mer delikat i løsvekt. De beste First Price tingene er colaen, hvitløksbaguetter, italiensk salat, fiskeboller, tunfisken som kommer i to og to og rengjøringsprodukter. Zaloen deres lukter godteri!

 

Uansett om jeg har god råd eller ei pleier jeg alltid å kjøpe inn enkelte forbruksvarer av first price som dopapir, egg, pasta osv. Det er ingen vits i å kjøpe dopapir til 49, 90 pakka når First Price har passe bløtt papir til 13,50. Det mangler kanskje blomstermotiv, men der er sannheten om både mat og dopapir: Det er ikke finere dit det skal!

Lenke til kommentar

jaja, så lenge det smaker ost, ser ut som ost, og blir kalt for ost.. så manipulerer jeg hjernen min til å tenke at dette er ost.. (...) og jeg trenger ikke å få små hjerteinfarkt når jeg kommer til kassa og skal betale..

 

Heller "infarkt" ved kassa enn hjerteinfarkt senere i livet.

 

Entydig bra FP-produkter må være tunfisken, hvitløksbaguettene, saltstengene, den italienske salaten og noen ganger er kiwiene i nett ganske så bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...