Gå til innhold

Onboard lyd og skjermkort fusker på 200 FSB


Vidder

Anbefalte innlegg

Har ett A7N8X, se øvrige specs nedenfor.

Ettersom jeg har PC3200-ram, tenkte jeg det skulle gå greit, men den gang ei.

Maskinen starter opp og er stabil, men når jeg åpner ett vindu eller starter ett program slår skjermbildet seg av og på en kort stund, omtrent som når jeg skifter skjerm-oppløsning.

Når det gjelder lyden, virker den en stund, før den begynner å skurre kraftig, og winamp henger seg opp, og tar 50% CPU-use.

Dette er med 200 FSB, 190 går helt ok.

Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at onboard lydkortet holder på som det gjør er pga av at PCI bus hastigheten er altfor høy. Vist du har PCI/AGP lock i BIOS så sku på denne, det vil mest sannsynlig fjerne de problemene.

 

Du er faktsik veldig heldig at du har klart det du har gjort for jeg selv klarer ikke mer enn ca 12,5% OC før det begynner å skurre (onboard C-Media) og jeg har ikke PCI/AGP lock eller justerbar divider.

Lenke til kommentar

Altså, for å klare opp, jeg prøver å skru opp både minne og FSB.

nForce2-korta yter best når Minne og FSB er synkrone.

Kortet har PCI/AGP-Lås (Det skal iallefall ha det) :lol: , og denne mener jeg å ha aktivert, da jeg har satt AGP-Frequency på 66Mhz.

iallefall kjører det dønn stabilt på 190 mhz på fsb og minne, prøver jeg 194 skjer de merkeligste ting.

Har satt en vifte på Northbride-kjøleren, så jeg tviler på at den blir for varm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...