Gå til innhold

Tips til spill mens man venter på AOC.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med noen tips til tidsfordriv mens jeg venter på AOC. Jeg spillte WoW tidligere men la det på hylla før sommeren for for å bygge opp litt MMO abstinens før AOC kom ut 30okt. Det gikk jo ikke helt som planlagt og nå er den kalde fine tida kommet og jeg har da vitterligen ikke noe MMO å kose meg med. Jeg tenkte som så at i AOC forumet er det sikkert flere i samme situasjon så der kan jeg kanskje få noen tips.

 

Det jeg er ute etter er et MMO som er casual friendly. Altså det kan gjerne ha high end raiding og whatnot men jeg ser ikke for meg at jeg begynner med det der igjen før evt AOC kommer ut. Så jeg ønsker et MMO som har gode muligheter for spilling solo evt i små grupper, samt at det bør gå an å ha det morro uten å nødvendigvis måtte spille 4 timer i strekk eller at man må spille flere timer per uke enn man jobber for å ha en følelse av å gjøre det "bra". Gitt disse betingelser så bør det vel også være et hvor levelling går ganske raskt. Sammenlignet med wow så ser jeg helst at dette spillets 1-60 er endel raskere.

 

Setting er ikke så viktig, jeg liker både fantasy, science fiction og ehm finnes det flere? Vel jeg er ikke fremmed for andre settings heller. Betaling er heller ikke noe hinder. Videre er det ønskelig at spillet er relativt nytt. Jeg kjenner til mange av MMOene som eksisterte før WoW kom ut og enten har jeg prøvd dem eller så interesserer de meg ikke. Det kan være spennende å se om det har dukket opp noe nytt, noen nye "ideer" innen sjangeren.

 

Det er et jeg har tittet litt på og det er Tabula Rasa. Såvidt jeg har forstått så prøver dette spillet seg på noen nye vrier. Men kritikken har vært litt lunken? Har noen litt førstehånds kjennskap til hvordan dette er slik at de kan si om dette er noe som kanskje vil passe med bakgrunn i det jeg skrev over?

 

Takk for tips!

 

ps: Hvorfor har ikke dette forumet en egen "Generell om MMOer" katagori? :D

Endret av panzerBert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett deg ned med et genialt Singelplayer spill som har fått bra kritikk for historie i stedet, innen du er top lvl i et annet MMO, og ikke gjort annet enn slitt, så er release like rundt hjørnet, og du har bare kastet litt penger ut av vinduet for å holde deg opptatt frem til den dagen, og må forlate alt du har jobbet for i det spillet.

 

Nyt en god historie i stedet, det er planen min :)

 

MEN, hvis du så inderlig vil teste et nytt MMO, sjekk ut EVE, har ikke spiltdet, men hvis jeg skulle sette meg inn i noe nytt noe, så hadde det nok blitt det, fordi mulighetene der er dype og varierte høres det ut som.

 

Alternativt så kan du forberde deg til AOC med en pause fra slike spill, og tjene penger til ny PC for AOC eller undersøke guild muligheter.

Endret av Atomics
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vanguard: Saga of Heroes er jo genialt, da. Greit det var en rekke bugs og sånt når det kom, men de planlegger en re-release snart, og de fleste feilene er rettet opp allerede. Vi har nok ennå ikke synlige hjelmer og slikt, men det kommer i neste oppdatering. ;)

 

Støtter denne. Om du liker pvp er vel vg et av de beste alternativene.

Lenke til kommentar

Jeg elsket LotRO i begynnelsen som Hobbit, men da jeg kom ut av The Shire gikk jeg ganske fort lei. Det ble for mye løp dit, drep dem, hent det der og så videre som i alle andre spill. Hva skjedde med å spille en fredelig hobbit egentlig? Hmpf, bedre lykke neste gang. ;)

 

Spilte Cabal en gang for lenge siden, men gikk ganske fort lei. Det ble for mye av det samme hele tiden med svært lite variasjon.

 

Ellers kan dere jo prøve Sword Of The New World, en annen gratis MMORPG. Det vil si det er gratis å spille og sånt, men man kan kjøpe ting for ekte penger om man er interessert. Dette er selvsagt helt frivillig og et bra forsøk på å få bort "gold sellers". Hvem gidder betale andre for å få gull når man kan få det rett fra spillet? Dette er som sagt helt frivillig.

Den beste delen med spillet er at man ikke lager en karakter som i andre spill, men en hel familie. I starten har man bare en person, men etter noen minutter få man anledning til å lage opp til tre stk, og alle tre danner en gruppe man kan spille med samtidig. Etterhvert får man enda flere folk, så man kan hele tiden bytte hvem man vil spille med (opp til tre stk om gangen). Jeg liker det konseptet, så hadde det ikke vært for Vanguard hadde jeg nok blitt værende der lengre. ;)

 

http://www.swordofthenewworld.com/

Lenke til kommentar

Men nå har vel LotRO ikke noe særlig med bøkene å gjøre? Hvor er krigen? Hvor er ringen? Hvor er heltene? Jeg traff Gandalf på en pub, men det er det nærmeste jeg har kommet. Bakgrunnshistorien er den samme, men det er bare i bakgrunnen og kan dras fram om man vil. Problemet er at LotRO er et online spill, så det er svært vanskelig å få en historie folk faktisk bryr seg om. Det er morsommere å bake kaker, denge snegler, prøve å finne de kvinnelige dvergene og så videre. Historien er ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Men nå har vel LotRO ikke noe særlig med bøkene å gjøre? Hvor er krigen? Hvor er ringen? Hvor er heltene? Jeg traff Gandalf på en pub, men det er det nærmeste jeg har kommet. Bakgrunnshistorien er den samme, men det er bare i bakgrunnen og kan dras fram om man vil. Problemet er at LotRO er et online spill, så det er svært vanskelig å få en historie folk faktisk bryr seg om. Det er morsommere å bake kaker, denge snegler, prøve å finne de kvinnelige dvergene og så videre. Historien er ikke så viktig.

Lotro er faktisk ganske tro mot loren, loren er bøkene ikke filmen btw. Da filmen har tatt seg en god del friheter. Allerede i lv 12+ får du flere quests av Aragorn. Jeg har møtt Hele brorskapet bortsett fra boromir, møtt elrond og arwen.. Tom bombadill og goldberry, Gloin og thorin. flere hobbiter fra bøkene i hobyssel. alle stedene er hentet fra bøkene (så langt de har kommet siden ikke alle ommrådene har kommet enda) om du ikke har møtt andre helter enn gandalf må du være lv 8 :p

Lenke til kommentar
Men nå har vel LotRO ikke noe særlig med bøkene å gjøre? Hvor er krigen? Hvor er ringen? Hvor er heltene? Jeg traff Gandalf på en pub, men det er det nærmeste jeg har kommet. Bakgrunnshistorien er den samme, men det er bare i bakgrunnen og kan dras fram om man vil. Problemet er at LotRO er et online spill, så det er svært vanskelig å få en historie folk faktisk bryr seg om. Det er morsommere å bake kaker, denge snegler, prøve å finne de kvinnelige dvergene og så videre. Historien er ikke så viktig.

Lotro er faktisk ganske tro mot loren, loren er bøkene ikke filmen btw. Da filmen har tatt seg en god del friheter. Allerede i lv 12+ får du flere quests av Aragorn. Jeg har møtt Hele brorskapet bortsett fra boromir, møtt elrond og arwen.. Tom bombadill og goldberry, Gloin og thorin. flere hobbiter fra bøkene i hobyssel. alle stedene er hentet fra bøkene (så langt de har kommet siden ikke alle ommrådene har kommet enda) om du ikke har møtt andre helter enn gandalf må du være lv 8 :p

 

Faktisk var jeg en hobbit minstrel på lvl 32...

Lenke til kommentar
Men nå har vel LotRO ikke noe særlig med bøkene å gjøre? Hvor er krigen? Hvor er ringen? Hvor er heltene? Jeg traff Gandalf på en pub, men det er det nærmeste jeg har kommet. Bakgrunnshistorien er den samme, men det er bare i bakgrunnen og kan dras fram om man vil. Problemet er at LotRO er et online spill, så det er svært vanskelig å få en historie folk faktisk bryr seg om. Det er morsommere å bake kaker, denge snegler, prøve å finne de kvinnelige dvergene og så videre. Historien er ikke så viktig.

Lotro er faktisk ganske tro mot loren, loren er bøkene ikke filmen btw. Da filmen har tatt seg en god del friheter. Allerede i lv 12+ får du flere quests av Aragorn. Jeg har møtt Hele brorskapet bortsett fra boromir, møtt elrond og arwen.. Tom bombadill og goldberry, Gloin og thorin. flere hobbiter fra bøkene i hobyssel. alle stedene er hentet fra bøkene (så langt de har kommet siden ikke alle ommrådene har kommet enda) om du ikke har møtt andre helter enn gandalf må du være lv 8 :p

 

Faktisk var jeg en hobbit minstrel på lvl 32...

da har du ikke gjort den episke stortline questene, altså bøkene. Book 1 -12. der møter man masse helter og personligheter fra bøkene, gode og onde, og man drar til steder beskrevet i bøkene (mye som ble utelatt av filmen, som feks old forrest (willow) the barrow downs, tom bombadill osv ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...