Gå til innhold

Hvor er det billigst å kjøpe Win XP?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er lei av å snylte på alt og alle, så jeg har bestemt meg for å kjøpe Windows XP. Men det er jo sinnsykt dyrt, men det får bare være.

 

Jeg skal ha Win XP professional engelsk full versjon. Har dere noen tips om hvor jeg bør kjøpe dette?

 

Er komplett dyrere enn andre butikker, eller koster det der samme over alt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde tenkt å be meg frabedt om slike kommentarer, for jeg visste de ville komme...

 

 

Jeg får vel gjøre det nå.

 

 

Ikke foreslå piratkopiering på noen som helst måte. Jeg skal KJØPE DET!

 

Hadde du sagt Norsk ver XP Pro ville jeg foreslått Student/skoleelev/lærer versjon til ca 500,- (da trengs en gammel original CD med enten 98/98SE/Me/NT4.0/2000Pro)

 

Men du vil vel KUN ha ENG?

Lenke til kommentar

Hadde du sagt Norsk ver XP Pro ville jeg foreslått Student/skoleelev/lærer versjon til ca 500,- (da trengs en gammel original CD med enten 98/98SE/Me/NT4.0/2000Pro)

 

Men du vil vel KUN ha ENG?

Jeg vil vel helst ha det, ja, og jeg vil helst ikke ha stud. versjon.

 

Er ikke noe som heter "studentversjon"... Studentlisens har ikke noe med versjon av xp å gjøre.. Kjøper du studentlisens så får du xp pro.. Norsk sådan..

Lenke til kommentar

Billigst: på gata i asia!

 

Billigst med microsofts velsignelse finner du nok rundt på diverse webshopper. Et raskt søk i prisguiden ga meg student-versjonen ( oppgradering) fra ca 450kr (er litt usikker på om det er det samme som home eller pro-versjonen) EDIT: student = pro-versjonen skrives det over her.

 

Home-versjonen koster under tusenlappen, mens pro-versjonen koster fra ca 1500. Så kan man også få den i norsk eller engelsk utgave, oem eller vanlig, oppgraderingsversjon eller fullversjon, 1.utgaven eller den med SP1, vanlig, fyldig eller salsa idun ketchup... :wink:

 

Det er altså mye å velge i og mange forskjellige priser. Sjekk prisguiden med fritekst-søk. Det er nok det beste tror jeg.

Lenke til kommentar
Men du jimmy .. er jo sinnsykt stress å registrere xp hver måned da.. hvorfor ikke kjøpe win2k pro heller, det er jo samme os bare det har ikke alle fargene + du slipper å ringe ms en gang i måneden og si hvordan du har det

 

:shrug:

En trenger kun å kontakte M$ en gang i løpet av de første 30 dagene for registrering! Har XP Pro "student" har oppgradert HD og maskin med HD siste 13 mnd., kun ved skifte av maskin var eg nødt å registrere på nytt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Men du jimmy .. er jo sinnsykt stress å registrere xp hver måned da.. hvorfor ikke kjøpe win2k pro heller, det er jo samme os bare det har ikke alle fargene + du slipper å ringe ms en gang i måneden og si hvordan du har det

 

Nok en person som uttaler seg om XP uten å ha prøvd det...

 

Har hatt XP omtrent siden det kom i salg og har aktivert det via nett EN gang på denne tiden. Har skiftet både harddisk #2 (ikke boot-disken), grafikk-kort og lydkort uten å måtte aktivere på nytt.

 

Og hva f er 'the big deal' med aktivering? - Det er ikke noe jobb i det hele tatt - det tar jo maks 15 sekunder (eller 20 da hvis du er treg til å skrive...)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har student/upgrade-mulighet kan du kjøpe en OEM-versjon så lenge du kjøper en eller annen slags hardware-dings samtidig. Ofte kreves det ikke at du kjøper mer enn en kabel eller noe...

 

Trur ikkje eg lengre har muligheten for studentlisens. Går fulltid som lærling (har derfor ikkje rett til studentbevis o.l.)

 

OEM: På komplett får du denne type programvare billig (full retail), men må kjøpe harddisk eller hovekort i tillegg. Kan du nevne nokon plasser der du får kjøpt OEM sammen med f.eks billige hardware? (ram osv.) :wink:

Lenke til kommentar

Og hva f er 'the big deal' med aktivering? - Det er ikke noe jobb i det hele tatt - det tar jo maks 15 sekunder (eller 20 da hvis du er treg til å skrive...)

Ja ja penger er tid eller hva?:shrug:

Men any way syns windows er alt for dyrt, de ber jo om at folk skal kopiere det.

Lenke til kommentar

Kan du nevne nokon plasser der du får kjøpt OEM sammen med f.eks billige hardware? (ram osv.)  :wink:

 

Jeg kjøpte min Win XP Pro OEM i butikken til enten IQdata (heter vel Digital Impuls nå) eller Komplett i Oslo - ligger i Møllergata begge to. Kjøpte en RAM-brikke til noen hundrelapper samtidig og det gikk helt fint.

 

Har hørt om andre som har kommet unna med harddisk-kabler, diskettstasjoner o.l., men de ser vel litt rundere på det hvis du er i butikken enn om du f.eks. bestiller over nett vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Nok en person som uttaler seg om folk som ikke har prøvd noe uten å være sikker...

 

Nekter ikke på at du kanskje reinstallerer og bytter ut store deler av hardware'n din flere ganger i uka og dermed må reaktivere ofte, men når måten du sier det på antyder at dette er et 'problem' for XP-brukere generelt og du på det grunnlaget anbefaler folk å ikke bruke XP må det være lov å reagere med antyding om at du ikke vet hva du snakker om.

 

Har førstehåndserfaring fra 4 XP-installasjoner (meg selv og 3 kamerater). Vi har alle selvbygde maskiner og bytter ut komponenter med jevne mellomrom, men ingen har hatt noe som helst problem i forhold til reaktivering hverken ved full reinstall eller ved tildels store forandringer i hardware'n. Alle kjørte enten 2K eller 9XX før XP men ingen har følt behov for å gå tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...