Gå til innhold

Gamespot intervjuer Spillorakler om konsollkrigen


Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor skal jeg bry meg om en annen konsoll _SELGER MERE_?

Fordi hvis din konsoll selger best så er det sannsynlig at den tiltrekker seg flere kule spill. Dessuten rettferdiggjør det valget ditt. "Se, jeg brukte pengene mine på noe som er populært, derfor var det et godt kjøp."

 

Playstation er en sterkere merkevare (mye pga ps2 og ps).

Før PS1 var Nintendo en sterkere merkevare. Things change.

Lenke til kommentar

Han har rett i noe av det han sier her. Spesielt det med prisen. PS3 er fortsatt bittelitt for dyr for at casual PS2 eiere skal gidde å kjøpe den. Tror f.eks ikke folk gidder å bla opp 4000kr for en PS3 kun for det nye Singstar.

Som noen sa tidligere i tråden, så bryr de aller fleste seg lite om HD DVD eller Blu-ray. Derfor gjorde MS det lurt i å gjøre det til en addon for å kunne holde prisen på konsollen nede.

 

2008 blir knallhardt for Microsoft og Nintendo da de allerede har brukt opp sine trumfkort mens PS3 ikke har begynnt å dele enda

 

Jeg vil vel si at det største trumfkortet Sony hadde, er GTA IV, men det har de som kjent ikke alene mer...

Er også endel spill som (Sony) forventet å selge masse, men som endte opp å selge ganske dårlig (Lair, Heavenly Sword, Ratchet & Clank...).

Hjelper heller ikke at mange av disse spillene blir evig utsatt. Folk blir lei av å vente og kjøper seg kanskje en annen konsoll.

Lenke til kommentar

Nintendo hadde konkuranse fra Sega på den tiden, det var først når Sony entret banen at Sega begynte å slite med salget. Selv om Sega gjorde det til tider dårligere salgsmessig enn Nintendo så hadde Nintendo konkuranse.

 

Nintendo har hadt konkuranse gjennom hele løpet. Er bare Playstation 2 som har hadt luksussen av å være totalt alene på markedet i en kort periode.

Lenke til kommentar
Det vi hører mest fra PS3fanboysa er jo "bare vent".. Vi venter enda, men har ikke trua på at de kommer til å vinne krigen for det. men for all del, de kommer nok å gjøre det bra..

 

Tja... Tror du spillutvalget blir dårligere i fremtiden?

Viss jeg ikke har misforstått så er det vanskelig å utvikle spill til ps3 pga den litt ''unike'' hardwaren.

Men det kommer vell stadig ut bedre verktøy til spillutviklere som gjør at det blir letter og kanskje mer lønnsomt å lage spill til denne konsollen.

 

Jeg vet ikke hvordan situasjonen er i dag, men i begynnelsen var det jo problemer med dette.

 

Hvorfor er det så viktig at den konsollen selger mer enn den andre, beste er jo at det er et rikt spillutvalg til alle 3, eller er noen så fanboys at de ikke er enige?

 

At det er få som bryr seg om hd-dvd og blu-ray nå er vell pga det enda ikke har blitt helt normalt.

HD-standarden er enda nokså fersk, og det tar nok litt tid før det erstatter dvd.

Men i fremtiden når det blir normalt, og de fleste har hd-tv og filmer osv er billigere så går nok salgstallet mer opp.

Viss blu-ray blir den vinnende formatet vil ps3 har en fordel, og salgstallet vil kanskje øke en del.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Nintendo hadde konkuranse fra Sega på den tiden, det var først når Sony entret banen at Sega begynte å slite med salget. Selv om Sega gjorde det til tider dårligere salgsmessig enn Nintendo så hadde Nintendo konkuranse.

 

Nintendo har hadt konkuranse gjennom hele løpet. Er bare Playstation 2 som har hadt luksussen av å være totalt alene på markedet i en kort periode.

Ja, det var konkurranse, men det var ikke like stor konkurranse var det jeg mente. Sega solgte vel aldri mer enn nintendo-konsollene.

PS2 haddde Dreamcast.

Lenke til kommentar
Ja, det var konkurranse, men det var ikke like stor konkurranse var det jeg mente. Sega solgte vel aldri mer enn nintendo-konsollene.

PS2 haddde Dreamcast.

 

Nei var vel ikke like stor konkuranse som det er i dag, konkuransen har tilspisset seg de siste årene men konkuranse var det i alle fall. Nintendo måtte gjøre store endringer på spillenheten sin før de lanserte den i Amerika og de første enhetene de ga ut der solgte ikke så forferdelig godt, men de beviste at USA var et marked for Nintendo.

 

PS2 hadde Dreamcast ja, men Sega stoppet Dreamcast produseringen 31 januar 2001 og som kjent kom ikke Xbox og Gamecube før i November samme år så Sony hadde noen månder hvor de var alene på markedet, selv om det fremdeles var noen Dreamcast maskiner på markedet var det en avsluttet konsoll og jeg tror ikke det var så mange som hadde lyst på en da.

Lenke til kommentar
Nintendo hadde konkuranse fra Sega på den tiden, det var først når Sony entret banen at Sega begynte å slite med salget. Selv om Sega gjorde det til tider dårligere salgsmessig enn Nintendo så hadde Nintendo konkuranse.

 

Nintendo har hadt konkuranse gjennom hele løpet. Er bare Playstation 2 som har hadt luksussen av å være totalt alene på markedet i en kort periode.

Ja, det var konkurranse, men det var ikke like stor konkurranse var det jeg mente. Sega solgte vel aldri mer enn nintendo-konsollene.

PS2 haddde Dreamcast.

 

Så vidt jeg vet solgte både Master System og Mega Drive litt bedre enn NES og SNES i Europa. Men i Japan og USA solgte Nintendo bedre enn Sega.

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg tro at Sony skøyt seg selv i foten når de sluttet salget av PS3 60GB og avsluttet støtte for PS2 spill. 40GB versjonen er jo et godt alternativ, men 60GB Starter Pack med PS2 støtte er et enda bedre alternativ og jeg tror PS3 hadde vært mye mer konkurranse dyktig med den versjonen fortsatt i produksjon.

 

Når det gjelder Blu-Ray og HD DVD så må jeg si meg enig med en annen her at MS gjorde det rette ved å tilby HD DVD støtte som en add-on. Hvis Sony hadde gjort dette kunne de kommet på markedet mye tidligere enn de har gjort og ville hatt mye bedre tid til å bygge opp et respektabelt spill galleri for brukerne. Selv om Blu-Ray vinner formatkrigen så er det jo ikke noe i veien for at MS lager en Blu-Ray add-on til maskina, og med sitt spill repertoar så vil jeg fortsatt tro at MS står sterkere enn PS3.

 

Personlig synes jeg det virkelig er synd på Sony, da i min mening PS3 er den beste konsollen ute på markedet når det kommer til byggekvalitet, funksjonalitet og ytelse. Det den mangler er dessverre konkurransedyktighet på spill og pris. Og hvis HD DVD vinner formatkrigen så kommer nok PS3 virkelig til å slite denne generasjonen, og om Blu-Ray vinner er jo for øyeblikket helt 50-50.

 

P.S: Jeg tror virkelig ikke at Wii er en veldig "stor" konkuranse for Xbox 360 eller PS3 da for de mer seriøse gamerne så er Wii en mer tilleggskonsoll enn noe annet. Personlig eier jeg 360 og Wii og jeg vet om flere som eier flere konsoller enn bare Wii. Selv om Wii får Mario Kart og Smash Brothers neste år...

Endret av Skinney
Lenke til kommentar
2008 blir knallhardt for Microsoft og Nintendo da de allerede har brukt opp sine trumfkort mens PS3 ikke har begynnt å dele enda :)

Hvilke trumfkort er dette? Gode spill og plattformer?

 

P.S: Jeg tror virkelig ikke at Wii er en veldig "stor" konkuranse for Xbox 360 eller PS3 da for de mer seriøse gamerne så er Wii en mer tilleggskonsoll enn noe annet. Personlig eier jeg 360 og Wii og jeg vet om flere som eier flere konsoller enn bare Wii. Selv om Wii får Mario Kart og Smash Brothers neste år...

Så du tror spillutviklerne blir helt upåvirket av det at casuals tar markedet med storm?

Lenke til kommentar
2008 blir knallhardt for Microsoft og Nintendo da de allerede har brukt opp sine trumfkort mens PS3 ikke har begynnt å dele enda :)

Hvilke trumfkort er dette? Gode spill og plattformer?

 

P.S: Jeg tror virkelig ikke at Wii er en veldig "stor" konkuranse for Xbox 360 eller PS3 da for de mer seriøse gamerne så er Wii en mer tilleggskonsoll enn noe annet. Personlig eier jeg 360 og Wii og jeg vet om flere som eier flere konsoller enn bare Wii. Selv om Wii får Mario Kart og Smash Brothers neste år...

Så du tror spillutviklerne blir helt upåvirket av det at casuals tar markedet med storm?

 

Nei nei, selvfølgelig ikke. Men jeg tror ikke at det er like hardt for feks. Microsoft at brukere kjøper en nintendo wii, da det er større sannsynlighet for at disse brukerne også kjøper en Xbox i tillegg i forhold til de som kjøper PS3. Hvis du skjønner hva jeg mener. Og pga. Wii's spesifikasjoner så er det alltid noen som kommer til å utvikle for X360 og PS3 denne generasjonen fordi Wii ikke kan dra like god grafikk som sine to andre konkurrenter. Det kan dog være positivt for PS3 at Wii får et så stort salg som de gjør siden Wii og PS3 benytter seg av Linux og OpenGL, mens X360 benytter seg av DirectX... Men aner ikke hvordan konsoll utvikling foregår så skal ikke si noe sikkert der...

Lenke til kommentar
"I believe that the Blu-ray functionality built into the PS3 has greater value to a wider number of consumers than does Xbox Live or the fun factor of the Wiimote... Had all three launched at the same time and price, I think the PS3 would have been ahead from the beginning."

 

Vedkommende bekrefter og forsterker alle mine fordommer mot økonomer og markedsanalytikere. De har det med å se på virkeligheten som et interessant særtilfelle.

 

Spør en økonom hva han vil gjøre dersom han faller ned i en fallgrav, og han vil se forvirret på deg, før han svarer følgende: "Gitt en stige er ikke dette noe problem."

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...