Gå til innhold

Er det en max grense paa antall partisjoner i Vista?


Anbefalte innlegg

Hei

(Mulig dette innlegget skulle vaert under lagringsmedier)

(Edit - mente aa poste denne under Vista :grin: )

Uansett-

Nytt system med en stk Spinpoint Samsung 500gb. Lager 5 partisjoner under inst av Vista. 50gb for Vista 25gb for en evt dual boot xp og 3 partisjoner paa ca 100gb hver seg for resten (100gbx3)

Etter ferdig inst ser vista bare 4 disker i explorer. Den 5. finner jeg som unallocated i kontroll panel.... Naar jeg proever aa lage en ny simpel partisjon av denne faar jeg bare feilmeldinger.

Det loeser seg vet at jeg sletter de to andre partisjonene (2x100gb) og faar da en unallocated disk paa ca 300gb som jeg da deler opp i to hver seg ca 150gb.

 

Saa spm mitt er da om Vista ikke aksepterer mer enn 4 partisjoner?

 

Takk for svar

Endret av maypenray
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke en grense i Vista, det er en grense for alle harddisker på fire partisjoner.

 

Det blir løst ved å ha primary, extended og logical partisjonstyper. Du kan ha fire primary eller extended partisjoner men inni en extended kan du ha en rekke logical partisjoner, om det er en grense der vet jeg ikke.

 

Så du ønsker å ha en primary på 50 GB for Vista, en primary på 25 GB for dual boot og en extended på 425 GB ( resten av disken ). Så lager du tre logical partisjoner inni den extended.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...