Gå til innhold

BK: Blikket ut i det fjerne


Kim64

Anbefalte innlegg

Valgte og legge ut dette bildet her for og se hva dere syns om det.

 

Jeg selv er ikke sånn kjempe fornøyd med kvaliteten, men blikket og stemningen i bildet syns jeg passer fint.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan redigere dette for og få det bedre?

prøvde litt selv, men det ble til at jeg gikk tilbake til orginalen hele tiden...

 

 

post-66138-1197674409_thumb.jpg

 

 

 

Fyr løs! :)

 

Mvh Kim-S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du bommet kraftig på hvitballansen, hvis du har dette bildet i RAW format er det lett å ordne opp i. Du har også kappet på modellens hake, noe som veldig skjeldent passer i portretter, hun er også veldig midtstilt i bildet. Ville heller ha snudd kameraet og fått et vertikalt bilde, med hennes bakhode helt i høyre bildekant.

 

Håper du setter pris på tipsene mine.

 

Mvh Martin

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig!

eller så hadde jeg ikke lagt det ut her enda...

 

har ikke startet med å ta bilder i raw format enda, men jeg driver og prøver meg frem.

 

det at jeg ikke fikk med hele ansiktet var vel forbi dette bildet ikke var planlagt, da jeg bare satt og prøvde meg frem litt, men jeg ble fascinert av blikket hennes.

 

Men kan du forklare litt dypere åssen jeg bommet på hvitbalansen? :)

 

Mvh Kim-s

Lenke til kommentar
Men kan du forklare litt dypere åssen jeg bommet på hvitbalansen? :)

 

Mvh Kim-s

 

Alt er gult/oransj, kan jo hende dere har slikt lys hvor bildet ble tatt.

 

 

ja, satt i en stue med nesten bare levende lys, jeg syns det gjorde litt med stemningen på bildet jeg... :)

Lenke til kommentar

Her har du bommet på hvitbalansen ja, synes ikke det gjorde så veldig mye på stemningen i det hele tatt.

For meg synes det ut som et skyt og knips bilde(som du selv nevner det er), og ikke noe mer enn dette.

Siden jeg ikke har noe forhold til personen eller stemningen som var i det øyeblikket du tok bildet, resulterer

dette i at jeg sitter igjen med nada.

 

Du skulle kanskje hatt med noen av disse levende lysene? Det tror jeg hadde hjulpet en del. Et annet utsnitt

hadde også gjort seg, som mrtinnn nevner.

Lenke til kommentar

som sagt er det dårlig hvitbalanse, som ikke har noe med bildekvaliteten. vanskelig å bedømme den ut ifra det lille bildet. blikket og utsnittet er vel egentlig ganske kjedelig. du kan for eksempel bruke blits for å gjøre innelys mer interresant, og øke bildekvaliteten da du ikke trenger lange lukkertider eller høy ISO, og resulterer i mer skarphet. still blitsen i taket og du får kanskje et mer interresant lys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...