Hugo_Hardnuts Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har fått en død pixel på 226CW'en min Lyser rosa/rødt og er temmelig irriterende. Skjermen er kun et par mndr gammel. Er det sånn at Samsungs garanti dekker dette? Og skal jeg ta direkte kontakt med Samsung eller butikken jeg bestilte skjermen fra?
-Tommy Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Hjelper nok ikke å ta kontakt med verken samsung eller butikken du bestilte ann fra. Ifølge ISO-standarden så må det være 5døde pixler før du kan forlange å få de fikset.
Hugo_Hardnuts Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Skrevet 15. desember 2007 (endret) Crap... Edit: Skrev mail til Samsung for å høre nå. Kommer med oppdatering når jeg får svar. *krysse fingre og tær* Endret 15. desember 2007 av Hugo_Hardnuts
-Tommy Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Det er litt kjipt ja. Gi oss beskjed om svaret du får fra samsung da.
Torsph Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Du vil ikke få noe, regner jeg med.. Har hvert i kontakt med bedrift og leverandør om et lignende problem.. Og hvis det ikke var 5 pixler, eller at det var 3 eller flere i grupper så fikk man ikke noe.. Mulig du er heldig da
_howy Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Er en stund siden jeg så på den ISO-standarden, men mener å huske at det avhenger av hvordan pikslene er defekte (om de lyser/blinker eller er mørke) og hvor de er på skjermen. Noen som kan avkrefte/bekrefte dette?
Vikdal Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Det kommer helt ann på hva slags feil det er på pixelen ja. Om det er hele eller en subpixel(RGB) som er gått. I noen tilfeller må de også være innenfor 5 x 5 pixler. Ta en titt her
Sharp Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Er flere som har "Zero Bright Pixel"-garanti på skjermene sine i opp til flere år etter du har kjøpt den. Acer og Eizo har hvertfall noe slikt på flere av skjermene sine. Du bør kunne klare å finne ut på Samsung sine sider om de også har slikt
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Skrevet 17. desember 2007 Er flere som har "Zero Bright Pixel"-garanti på skjermene sine i opp til flere år etter du har kjøpt den. Acer og Eizo har hvertfall noe slikt på flere av skjermene sine. Du bør kunne klare å finne ut på Samsung sine sider om de også har slikt Har prøvd å ta en liten titt på Samsung sine sider under garanti, men kunne ikke umiddelbart finne ut av noe. Sitter midt i eksamen nå, så har ikke allverdens tid til å lese "små typer" heller. Satser på at mailen til Samsung kan gi et vettugt svar.
Hugo_Hardnuts Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Skrevet 19. desember 2007 Fikk svar fra Samsung idag og garantien dekker ikke feilen. Ikke helt det store problemet ettersom jeg har vennet meg til den og den sitter langt ute på venstresiden. Skal bare bruke en mørk bakgrunn i Windows, så ville jeg nok ikke oppdaget den i det hele tatt. Litt surt er det allikevel når skjermen ikke er eldre. Jegkunne gjerne tenke meg en begrunnelse for hvorfor noe som jo rent faktisk er en feil ved produktet ikke dekkes av garantien. Interesserte kan lese dette: http://www.samsung.com/no/support/guarante...t_pixelspec.pdf
OlaOlablakken Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Jeg kunne gjerne tenke meg en begrunnelse for hvorfor noe som jo rent faktisk er en feil ved produktet ikke dekkes av garantien. Interesserte kan lese dette: http://www.samsung.com/no/support/guarante...t_pixelspec.pdf Her er begrunnelsen : http://www.new-monitors.co.uk/pixel.pdf
Kubjelle Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Du har 14 dagers ubetinget angrerett om du kjøpte skjermen utenfor fast utsalgssted.(fra internet f.eks) Det er rimelig enkelt da å bestille en skjerm og om den da har en pixelfeil så bruker du angreretten din, men det er for sent for ditt tilfelle. Men kan si at jeg ble vant til mine pixelfeil.
Imsvale Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Vet ikke om dette gjelder her, men er verdt et forsøk. § 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. For varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren løper fristen ved annet fjernsalg enn telefonsalg fra de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper likevel ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått. [...] Eventuelt ta en titt på resten av Angrerettloven. http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-004.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå