Gå til innhold

MP3 spiller til 130 spenn


Kimble

Anbefalte innlegg

For noen uker siden kom jeg over dealextreme i en forumtråd her. De har mye billig og jeg ble etterhvert veldig nyskjerrig på hvor mye mp3 spiller det egentlig er mulig å få for 31,5 dollar. Jeg må vel innrømme at jeg ikke hadde veldig store forhåpninger til kvaliteten. Derfor var det en positiv overraskelse at den ble stoppet i tolla, det betyr jo iallfall at den ser ut som den koster mer enn 200 kroner :D

 

Det første jeg oppdaget når jeg slo på spilleren var at alle menyene var på japansk og det tok 10 minutter med tilfeldig trykking i menyene før jeg fikk den over på svensk.

 

Som det seg hør og bør på en så billig spiller knaker/spraker det litt i lyden når du trykker i menyene, men bortsett fra det er lydkvaliteten overraskende bra. Det er langt fra så bra som på ipod f.eks. Det mest negative med lyden er den manglende bassen. Selv med "ekstra bass" er det veldig lite bass.

 

Ellers kan det nevnes at fm-radioen er grei, den kan vise bilder og spille av filmer i et sært format. Spilleren skal også støtte micro-sd kort uten at jeg har testet det. Spilleren er også ganske treg når det kommer til navigering i menyene og navigering mellom sanger.

 

Skjermen tror jeg er av typen som er umulig å lese i sollys, men innendørs er den helt grei. Knappene er harde og trege. Sånn alt i alt ser det litt ut som en nokia mobiltelefon :)

 

Link til spilleren:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9373

 

Konklusjon: Det er for all del ikke noen bra mp3 spiller, men det er sykt mye mp3 spiller for pengene ;)

post-5752-1197649585_thumb.jpg

Endret av Kimble
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en slik en over qxl. Helt ok til de usslige kronene. Men ikke forvent mere enn som så.

 

Første jeg kjøpte lada ikke etter et par ganger, andre ble displayet ødelagt på etter å hatt den i lomma- og uten å ha gjort noe gærent.

Dersom de går så lett i stykker som du her gir uttrykk for så er de ikke verdt én krone spør du meg..

Lenke til kommentar
Kjøpte en slik en over qxl. Helt ok til de usslige kronene. Men ikke forvent mere enn som så.

 

Første jeg kjøpte lada ikke etter et par ganger, andre ble displayet ødelagt på etter å hatt den i lomma- og uten å ha gjort noe gærent.

Dersom de går så lett i stykker som du her gir uttrykk for så er de ikke verdt én krone spør du meg..

Kan da kalles ''engangsmp3-spiller'' for en enkel helgetur eller lignende. :tease:

Lenke til kommentar
Det første jeg oppdaget når jeg slo på spilleren var at alle menyene var på japansk

Kinesisk antar jeg? :)

 

Nuvel. Ville bare påpeke for eventuelle lesere av denne tråden at jeg testet en liknende spiller for et par måneder siden. Ut fra bildet ser denne ut til å være beslektet hva HW og brukergrensesnitt angår. Mulig denne den testede spilleren også kan slikt som å spille ogg/ape som trådstarter ikke er klar over. Min mangler dog to av tre svakheter som nevnes på den testede modellen: Jeg har ingen ulyder ved navigering i menyene og skjermen er overraskende bra. Tregheten er der definitivt, dog.

 

Som første post sier: Disse er vanvittig mye for pengene.

 

Til slutt en liten advarsel jeg ikke nevnte i min egen test: En del av minne- og eletronikkmarkedet i Asia er grått på grensen til svart, og det hender/har hendt at mindre tro tjenere fyller opp flashbrikker med bakdører/trojanere før de selges. Selv om dette også har rammet 'skikkelige merkevarer' er produsenter/selgere med mindre å bruke på kvalitetskontroll adskillig mere utsatt. Om man kjøper en spiller i det laveste det lave prissegmentet så (for sikkerhets skyld) slå av autorun før den plugges i PCen første gang og evt formater spillerens minne før bruk.

Lenke til kommentar
Til slutt en liten advarsel jeg ikke nevnte i min egen test: En del av minne- og eletronikkmarkedet i Asia er grått på grensen til svart, og det hender/har hendt at mindre tro tjenere fyller opp flashbrikker med bakdører/trojanere før de selges. Selv om dette også har rammet 'skikkelige merkevarer' er produsenter/selgere med mindre å bruke på kvalitetskontroll adskillig mere utsatt. Om man kjøper en spiller i det laveste det lave prissegmentet så (for sikkerhets skyld) slå av autorun før den plugges i PCen første gang og evt formater spillerens minne før bruk.

Veldig godt poeng jeg tror ikke så mange har tenkt på. Tror ikke det er særlig utbredt, men absolutt noe man bør tenke på når man kjøper slike produkter.

Lenke til kommentar
Kan da kalles ''engangsmp3-spiller'' for en enkel helgetur eller lignende. :tease:

Nja, da kjøper jeg meg heller en Muvo til 299 kr som faktisk holder litt kvalitet. Hehe, neida.. folk får kjøpe det de ønsker. Så lenge man ikke forventer mirakler til den prisen så er det vel ok.

 

Hehe "engangsmp3-spiller" faktisk ganske beskrivende. Er nok bedre å legge pengene i en skikkelig spiller ja :)

 

Det første jeg oppdaget når jeg slo på spilleren var at alle menyene var på japansk

Kinesisk antar jeg? :)

 

Kan godt hende, ser ikke forskjell på de to jeg :p

 

Til slutt en liten advarsel jeg ikke nevnte i min egen test: En del av minne- og eletronikkmarkedet i Asia er grått på grensen til svart, og det hender/har hendt at mindre tro tjenere fyller opp flashbrikker med bakdører/trojanere før de selges. Selv om dette også har rammet 'skikkelige merkevarer' er produsenter/selgere med mindre å bruke på kvalitetskontroll adskillig mere utsatt. Om man kjøper en spiller i det laveste det lave prissegmentet så (for sikkerhets skyld) slå av autorun før den plugges i PCen første gang og evt formater spillerens minne før bruk.

 

Akkurat det har ikke jeg tenkt over før..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...