Gå til innhold

Noen spørsmål angående Samsung GX-10

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lurer på om det er noe vits i og vente til etter jul med kjøp av dette kameraet...

Eller om det er like greit og bare bestille det nå...

Med tanke på salg i januar og slikt..

Du kan kanskje spare litt, men jeg forventer ikke stor forskjell. Det kommer ny Pentax-modell rett utpå nyåret. Det kan påvirke prisen litt, men ikke spesielt mye siden folk allerede vet at den kommer, det nye kameraet blir dyrere (tilsvarende K10D da den ble lansert), og K10D/GX-10 har gått ned i pris jevnlig siden lansering. Digitalkamera er det bra konkurranse og pressede priser på året rundt, det er ikke en typisk januarsalg-vare på linje med klær og andre ting med stor avanse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok sikkert som du sier...

Men siden jeg ikke har noen hast med kameraet og den GX-10 ikke antagelig kommer til og forsvinne i fra butikkene enda, så er det jo ikke noen hast.

Er ikke hjemme igjenn før 13 Januar så gjør jo ikke så mye med kameraet liggende på posten.

• 1 måned senere...
Skrevet

Har anbefalt GX-10 til en kompis. I følge prisguiden benytter GX-10 både sd og cf kort, mens K10D kun benytter sd. Stemmer dette eller benytter også gx-10 kun sd.

Er det noen som har vært i kontakt med Amentio, og vet når evt om de får inn igjen GX-10 til samme pris.

Skrevet

Hei,

Jeg vil bare nevne at FotoKnudsen Pro i Kongensgt i Oslo har Samsung GX10 på tilbud med kit objektivet (18-55) til kr 6000,-

• 3 uker senere...
Skrevet

Hmm etter og ha lest litt rundt i enkelte tråder så er det ett litt uroende spørsmål som har skapt seg oppe i hodet mitt...

Hvor mange eksponeringer tåler dette kameraet før det er utslitt, og hva er det som blir utslitt?

Og etter max grensen er nådd, er kameraet bare søppel da?

Skrevet

Nei har ikke det, men i tråden "Arigato Japan Photo! - 30d " så er det skrevet noe om at 400d klarer 25000-50000 og slikt så lurte egentlig bare på hva som var beregnet for GX-10?

Skrevet
Nei har ikke det, men i tråden "Arigato Japan Photo! - 30d " så er det skrevet noe om at 400d klarer 25000-50000 og slikt så lurte egentlig bare på hva som var beregnet for GX-10?

Tror nok at GX10/K10D tåler mer. Har hørt tallet 100.000 nevnt, og det synes jeg høres sannsynlig ut.

Tom

Skrevet

Det er selve lukker mekanismen som går i stykker - dette er en mekanisk sak med mange deler. Den er heldigvis ikke den dyreste delen - tror det koster under 2.000,- å bytte.

Tom

Skrevet

Okei, ikke verre, regnet med det måtte være noe sånt ja.

Men høres bra ut, da er det jo ikke noe og tenke på og knipse i alle retniger:)

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...