Gå til innhold

HTPC med Rikstv og MythTV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle DVB-T kort "funker" vel med RiskTV.... det er mao. ikke hardwaren det kommer ann på, men software (codecer, filter etc.).

 

Det er per i dag bare to alternativer slik jeg har lest:

- Fire/Floppy DTV

- Terratec Piranha (sikkert stavet feil) med siste ver. av Terratec Home Cinema (elns). Senere vil alle Terratec kort kunne brukes.

 

Det beyr at du kan se FTA med disse, men krypterte er enda ikke løst. Uansett plattform....

Lenke til kommentar
Alle DVB-T kort "funker" vel med RiskTV.... det er mao. ikke hardwaren det kommer ann på, men software (codecer, filter etc.).

 

Det er per i dag bare to alternativer slik jeg har lest:

- Fire/Floppy DTV

- Terratec Piranha (sikkert stavet feil) med siste ver. av Terratec Home Cinema (elns). Senere vil alle Terratec kort kunne brukes.

 

Det beyr at du kan se FTA med disse, men krypterte er enda ikke løst. Uansett plattform....

 

Rekner med at da er det berre å klage til RiksTV da. Veit du om disse kortene funker helt problemfritt, i Linux og MythTV?

Lenke til kommentar

Alt det der kommer an på når ffmpeg får støtte for RiskTV kodekene. Og der er jeg ikke helt sikker på hvordan ting ligger an. Støtten for h264 skal vel være grei. Men støten for LOAS/LATM-innpakket AAC er det værre med... Har jeg kunnet C(++?) så skulle jeg satt meg ned og sett om jeg kunne fått latm-støtte inn i faad2 (som er aac-biblioteket ffmpeg bruker).

 

-C-

 

Edit: Surr i forkortelser :)

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

RiksTV parrer CAM og smartkort, og dermed er det ikke rett frem å kjøpe seg CAM og abonnement. De kommer til å begynne å selge CAM-er løst, men kun til TV-er de har godkjent. Man må også oppgi serienr til TV-en for å få utført kjøpet. Dette stikker kjepper i hjulene på oss som ikke gidder å ha en teit boks som gir mediokert bilde ut og vil styre dette gjennom pesen.

Lenke til kommentar

Da jeg var på Elektroworld i høst, sa RiksTVs representant til meg at deres innholdsleverandører er sterkt imot at man skal kunne lagre gode, digitale kopier av materiale på enheter med nettverkstilgang. Dette grunnet noia for spredning.

 

Har selv lagt RiksTV på hylla og rendyrker heller DVB-S med et FloppyDTV-kort. Prøver å selge HVR-4000-kortet mitt, for å si det sånn! (ikke ment som reeklame)

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Hehe, jeg er i BBL slik som deg Spragleknas. Er egentlig ikke lov hos oss heller.

 

Tenkte at det var lettere å få tilgivelse enn tillatelse, så jeg smalt likegodt opp en T-90 med 8 hoder. Dette er to år siden.

 

Noe surmuling har det blitt, men ingen som har beordret den ned enda...da måtte dem isåfall rive antenna ut av mine kalde døde hender.... :D

 

Dessuten har dem ingenting dem skulle ha sagt lenger egentlig, i og med at flere av innvandrerne som er flyttet til nabolaget nå har fått spesialtillatelse for Parabol. Da er saken grei for mitt vedkommende hvis noen skulle finne på å slå seg vrang.

 

 

MVH

 

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...