Gå til innhold

Hvorfor sier man rerolle character?


Anbefalte innlegg

Må bare få sagt dette. Hvorofr i all verden snakker folk om å rerolle.... Sitter dere der å kaster terninger??? er i hvertfall dumt med wow hvor du ikke en gang får fordele poeng selv..... Hver gang jeg leser dette kjenner jeg at jeg gråter litt inne i meg... Haha jaja jeg vet er noe gærnt med meg og siden jeg henger meg opp i dette, synes bae det er så hel dust å bruke det begrepet...

 

Er jeg den eneste som synes dette er håpløst??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poeng? Du kan da velge talents akkurat som du vil, men mener du stat poeng? Tja, det gjør det mye lettere for nybegynnere å sette seg inn i spillet. Og jeg syns i alle fall det er en uting å få låst karakteren din ut ifra valg gjort i en tidling fase i spill som MMO.

 

Rerolle kommer vel av at man "roller" en class, og når man "reroller" så legger man den gamle classen vekk litt og starter på en ny.

 

Hva er problemet? Det er ett enkelt og greit slang begrep. Hva passer bedre og kan sies med ett ord?

Lenke til kommentar

Begrepet stammer vel strengt tatt fra de gode gamle rollespillenes fødsel hvor man faktsik rullet terninger for å fastslå karakterens forskjellige egenskaper.

 

En del dataspill benytter jo systemet i en eller annen for fremdeles, men de siste spillene jeg husker hvor dette var "synlig" var D&D spillene og Bards Tale fra 80-tallet og begynnelsen av 90.

 

Det at et slikt uttrykk fremdeles er i bruk kan vel ha mange grunner, men noen er vel kanskje tilbøyelig til å bruke det for å signalisere at de er old school & hardcore RPG gamere :)

Lenke til kommentar

nwn bruker det heldigvis fortsatt... mente jo ikke at det med poeng var noe issue, synes bare det uttryket er så heltteit, hvorfor kan man ikke si starte en ny character eller noe slikt, nei uff det blir for hardt for meg å skrive om kjenner jeg blir kvalm bare av og si "rerolle" :p

 

Og ja jeg har spilt p&p siden tidenes morgen, men aldri brukt det uttryket, men der kunne jeg nok godtatt det om noen på andre siden brukte det uttrykket

Endret av Zarachas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...