vikingkylling Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Spilte det en stund, men gikk fort lei. Kampene på bakkenivå var ganske kjedelige, og kampene i verdensrommet er bare bakkekamper med annen bakgrunn. Ganske skuffende spill, om du spør meg.
dredg Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Skrevet 13. desember 2007 Spilte det en stund, men gikk fort lei. Kampene på bakkenivå var ganske kjedelige, og kampene i verdensrommet er bare bakkekamper med annen bakgrunn. Ganske skuffende spill, om du spør meg. Har ikke spilt det selv, men er veldig glad i Star Wars og strategi spill så jeg trodde dette skulle være drømmespillet for meg. Har du spilt forces of corruption? Er dette noe bedre? Spiller du andre typer rom strategispill, Galactic Civ 2 eller lignende? Hvordan er de i sammenligning i så fall?
vikingkylling Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Har ikke engang vurdert FoC, da jeg ikke likte EaW i første omgang. Liksom litt meningsløst å kjøpe en ekspansjon til et spill jeg ikke liker. Spiller selvsagt en del andre romstrategier. * Master of Orion 2: Ingen over, ingen ved siden. Turbasert, men genialt. * GalCiv2: Solid andreplass, spesielt om du får Gold versjonen med Dark Avatar ekspansjonen og investerer i den andre ekspansjonen når den kommer. Mye av det samme som MoO2, men du kan bygge dine egne romskip (bokstavelig talt). Meget bra. * Homeworld: RTS i rommet og fullstendig 3d. Personlig synes jeg det ble litt for upersonlig med romskip i stedet for "ekte" folk, men ellers et glimrende spill. Bare husk at fiendene kan bokstavelig talt komme fra overalt, så det kan bli ganske hektisk til tider. * Sword Of The Stars: Ligner litt på GalCiv med turbasert og alt det der, men fokuserer nesten hundre prosent på slossing. Det er minimalt med basebygging, diplomati og sånt. Ble for enkelt og ensforming for meg, men mange liker det. * Sins Of A Solar Empire:Riktignok ikke kommet ennå, men definitivt en å holde et øye med. Blander 4X gameplayet fra f.eks Master of Orion og GalCiv2 med RTS spill. Når det sagt, * Star Wars: Galactic Battleground: Star Wars RTS som de bør være. Ganske tradijonelt og begynner å dra på årene, men absolutt et bra spill. * Star Wars: Force Commander: Star Wars RTS som de ikke bør være. Kameraet er helt på jordet til tider, og spillet i seg selv er bare brukbart uten å bli det helt store. Når det er sagt har det jo sine sider, som for eksempel når man sender en rekke AT-AT'er mot rebellene eller tilkaller TIE Bombere til å herje litt. Andre bra strategispill du bør få med deg: * Supreme Commander: I stedet for å gå fra brett til brett blir brettet bare større og større. Hæren din vokser tilsvarende, så etter en liten stund kan det bli svært kaotisk og krevende på systemet, men absolutt morsomt. * Company of Heroes: Glimrende RTS i andre verdenskrig, men har aldri helt skjønt hvorfor det er så utrolig mye bedre enn alle andre. Greit det er morsomt å kaste en granat inn i et hus så deler av huset sprenges svært realistisk og sånt, men blir litt for Dawn Of War i WW2 for meg. * Dawn of War: Warhammer 40k pluss RTS er en vinner. Helt klart.
dredg Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Skrevet 13. desember 2007 Har ikke engang vurdert FoC, da jeg ikke likte EaW i første omgang. Liksom litt meningsløst å kjøpe en ekspansjon til et spill jeg ikke liker. Spiller selvsagt en del andre romstrategier. * Master of Orion 2: Ingen over, ingen ved siden. Turbasert, men genialt. * GalCiv2: Solid andreplass, spesielt om du får Gold versjonen med Dark Avatar ekspansjonen og investerer i den andre ekspansjonen når den kommer. Mye av det samme som MoO2, men du kan bygge dine egne romskip (bokstavelig talt). Meget bra. * Homeworld: RTS i rommet og fullstendig 3d. Personlig synes jeg det ble litt for upersonlig med romskip i stedet for "ekte" folk, men ellers et glimrende spill. Bare husk at fiendene kan bokstavelig talt komme fra overalt, så det kan bli ganske hektisk til tider. * Sword Of The Stars: Ligner litt på GalCiv med turbasert og alt det der, men fokuserer nesten hundre prosent på slossing. Det er minimalt med basebygging, diplomati og sånt. Ble for enkelt og ensforming for meg, men mange liker det. * Sins Of A Solar Empire:Riktignok ikke kommet ennå, men definitivt en å holde et øye med. Blander 4X gameplayet fra f.eks Master of Orion og GalCiv2 med RTS spill. Når det sagt, * Star Wars: Galactic Battleground: Star Wars RTS som de bør være. Ganske tradijonelt og begynner å dra på årene, men absolutt et bra spill. * Star Wars: Force Commander: Star Wars RTS som de ikke bør være. Kameraet er helt på jordet til tider, og spillet i seg selv er bare brukbart uten å bli det helt store. Når det er sagt har det jo sine sider, som for eksempel når man sender en rekke AT-AT'er mot rebellene eller tilkaller TIE Bombere til å herje litt. Andre bra strategispill du bør få med deg: * Supreme Commander: I stedet for å gå fra brett til brett blir brettet bare større og større. Hæren din vokser tilsvarende, så etter en liten stund kan det bli svært kaotisk og krevende på systemet, men absolutt morsomt. * Company of Heroes: Glimrende RTS i andre verdenskrig, men har aldri helt skjønt hvorfor det er så utrolig mye bedre enn alle andre. Greit det er morsomt å kaste en granat inn i et hus så deler av huset sprenges svært realistisk og sånt, men blir litt for Dawn Of War i WW2 for meg. * Dawn of War: Warhammer 40k pluss RTS er en vinner. Helt klart. Masters of Orion 2 er et av de beste spillene jeg har spilt, men det er noen år siden nå. Man kan på en måte si at jeg leter etter arvtakeren, og det tror jeg er GalCiv 2. Leter for øyeblikket etter et sted hvor jeg kan kjøpe gold versjonen(tips motas med takk). Men jeg skal defenitivt følge med på Sins of a Solar Empire. SC og CoH har jeg spilt, skal sjekke ut Dawn of War. Vil bare gå litt tilbake til Empire at War, er det bare at det er kjedelige kamper som du klager på? Er det teknisk sett bra, kamera, styring, AI osv? Jeg kan kjøpe Empire at War gold, inkl FoC for 200 kroner. Og hvis det bare er kjedelige kamper som er problemet så er det verdt det for meg bare for feelingen av å være the emperor for noen timer Er det MP på EaW?
vikingkylling Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 For min del er det mange problemer med EaW. For det første har vi bakkekampene. Du før noen enheter og beskjed om å banke fienden. (stort sett). Basebygging kan du bare glemme, da disse allerede er satt opp. Du kan bygge nye enheter, men det er alt. Dessuten ser det litt kjedelig ut på bakken, da de helt klart har satset på verdensrommet. Verdensrommet på sin side ser mye bedre ut, men akkurat som i bakkekampene har man et 2D brett (ikke 3D som i Homeworld) og man kan ikke bygge baser. Tror ikke man kan lage nye enheter heller i verdensrommet, men kan ta feil på det punktet. Enhetene er ganske trege i rommet, og kampene på bakken og i verdensrommet er svært kjedelige. Det blir liksom ikke noe "Star Wars følelse", men mer som om man surrer rundt med små leketøy og sånt. AI'en er tvilsom til tider, og det gjelder både fienden og dine egne enheter. Kameraet er som i alle andre RTS spill, rent 2d. Det gjør jobben sin, men det er alt. Styringen er like grei. Den gjør jobben, men ikke noe mer. Men for all del, 200kr for Gold versjonen er jo ikke akkurat store beløpet, så kan være verdt det. Mange liker EaW, så kanskje du også liker det? Dessuten er det en demo ute. Du kan jo prøve den først og se om dette er noe du vil like. Når det gjelder GalCiv2 har jeg litt problemer med å finne det på nettet, men tror det kan lastes ned fra hjemmesiden. www.galciv2.com Jeg fikk problemer med å åpne siden nå, men prøv det om du ikke finner det noe annet sted. Amazon.co.uk burde kunne ha det, eller play.com.
Shoegazer Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 synes det var gøy i begynnelsen. men det er veldig ensformig og lite å hente i det spillet fant jeg ut etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå