Gå til innhold

Ny mobiltelefon om litt! Hjelp?


Requi

Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg må velge hvilken mobil jeg skal kjøpe snarest, så vil gjerne ha litt innspill fra sidelinja. Har sett mest på K850i og N82. Folk har hatt problemer med begge disse mobilene hittil, men det er vel på grunn av at de nettopp har kommet på markedet, og de blir vell oppdatert fortløpende (?) . Så, om noen kunne komme med inspill har jeg blitt kjempetaknemmelig :) Kommer til å bruke den som MP3 spiller, og kommer til å ta en del bilder, siden jeg er en "bildOholicker" (littegranne). Batteritid bør heldst være ok også. Kjipt at den blekker noen dager etter lading. Så, *hit me*

 

Også, til dere som har en av disse (eller begge mobiltelefonene), bidra da vel? :p

Sony Ericsson K850i - Kamerabilder og video

Nokia N82 - Kamerabilder og video

 

Så på Amobil forresten: AmobiltestN82vsK850i.jpg

 

Men for all del, kom med forslag :)

Endret av Baloni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har seg slik at min første mobil var Nokia 3410 (som jeg hadde i 2 år), og min andre mobil var en Sony Ericsson K700i (hatt i 3 år, den jeg har nå atm). Er så vanskelig å velge mobiltelefon :( Dere som har disse mobilene osv, legg ut comments på hvordan dere oppfatter telefonen osv. Dette hjelper mye.

 

Mvh Baloni

Endret av Baloni
Lenke til kommentar
Jeg har kun hatt K850i. Den er levert tilbake. Til å være en kameratlf tok den elendige bilder + mye trøbbel generelt. Ble også raskt stygg. Fingermerker som vises veldig godt.

 

Har Nokia N82 med i min vurdering nå. (+ et par andre :) )

..som? :)

 

Bare kom med forslag, annbefalinger, erfaringer, kommentarer osv :roll:

Lenke til kommentar
... + du får gps..

gpsen er jo evig dyrt å bruke da...kjøp deg heller den nye tom tom til 1.500kr istedet...tar ikke lange tiden å spare inn de pengene istedet for å bruke gps på nokia telefon..

 

uansett..jeg har k850 og er veldig fornøyd med telefonen...ikke hatt noen problemer..og virker som oppdateringer kommer fort for de som har hatt problemer...

 

kjenner ikke til n82...

Lenke til kommentar
... + du får gps..

gpsen er jo evig dyrt å bruke da...kjøp deg heller den nye tom tom til 1.500kr istedet...tar ikke lange tiden å spare inn de pengene istedet for å bruke gps på nokia telefon..

 

GPS er jo gratis om du legger inn kartene og rutene på forhånd, eller tar jeg feil nå?

Du betaler jo ikke for GPS trafikken bare for internett trafikken.

Lenke til kommentar

Navigerings-pakke ("sving til høyre om 100 meter" osv.) koster vel en rundt 500 kr i året. Ellers er GPS helt gratis å bruke så fremst du har lastet inn kart på forhånd, ja.

 

Blir ellers vanskelig å foreslå en av disse, da det er to helt ulike mobiler. Stort sett det eneste de har til felles er HSDPA og 5mp kamera.

 

Tror du vil oppleve noe bedre batteritid med K850i. Blant annet fordi du vil bruke mobilen mindre da den ikke har like mye å by på, men også mtp strømkrevende prosessor, skjerm o.l. i N82.

Lenke til kommentar

Vet at denne topic'en er om Sony Ericsson K850i og Nokia N82.

 

Men jeg må bare få lov til å anbefale en annen telefon, som også er en kamera mobil.

 

Jeg anbefaler Samsung SGH-G800 på det varmeste og beste, selv om den kan være litt dyr. Har denne mobilen selv. Hvis du vil vite spesifikasjonene til telefonen, så kan du se på DENNE linken.

 

Og husk å se på Video av telefonen under bildet av telefonen hvis du vil se hvordan menyene er osv.

 

Samsung SGH-G800 er en kvalitets bombe du neppe har sett før, er ikke noe billig jalla plast mobil dette :D

 

OBS: Det står at mobilen veier 134 g på den linken over, men det er feil, min veier 148 g. Men skal du ha kvalitet, så må man regne med at den også er litt tung :!:

 

Ellers er MP3 spilleren i telefonen ganske bra, det eneste som jeg kan si er dårlig av Samsung, er at den ikke har Equalizer på mobilen og at den mangler 3.5mm uttak på mobilen, men man får kjøpt en slik 3.5mm plug som man kan bruke hvilken som helst 3.5mm headsett på. En slik 3.5mm overgang finner man HER. Og den koster ikke mye den.

 

Eller du kan bruke disse trådløse Stereo Bluetooth headsettene som går via A2DP systemet. Og du kan se hva som er tilgjengelig av A2DP headsett HER.

 

Og ikke ta meg feil, jeg liker Sony Ericsson VELDIG godt. Hadde en Sony Ericsson S700i i ca 4-5 år, men etter at jeg fikk Samsung SGH-G800, så ligger Samsung på 1. plass over gode mobiler. Og Sony Ericsson på 2. plass.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Jeg har kun hatt K850i. Den er levert tilbake. Til å være en kameratlf tok den elendige bilder + mye trøbbel generelt. Ble også raskt stygg. Fingermerker som vises veldig godt.

 

Har Nokia N82 med i min vurdering nå. (+ et par andre :) )

..som? :)

 

Bare kom med forslag, annbefalinger, erfaringer, kommentarer osv :roll:

 

 

Ser og på Samsung G600 og LG KU990 (Viewty)

Lenke til kommentar

Kom over dette på A.

 

NB! Kun til avansert bruk!

Dette er en smarttelefon. Vi anbefaler ikke å kjøpe den om du ikke trenger multitasking, mobilt kontor eller ekstra programvare.

__________________________________________________

 

Les artikkelen om smart-telefoner.. (trykkbar link)

 

Denne linken kom jeg inn på ved lesing av N82 testen på A.

 

___________________________________________________

Lenke til kommentar

Ja, hvis du ikke tåler å bruke litt tid på å bli kjent med, og utnytte mulighetene i, den nye mobilen, så er det heller ikke noe poeng i å kjøpe en telefon med S60.

 

Gidder du derimot sitte å fikle/kose med mobilen en god stund de første dagene du er den stolte eier, så kan jeg garantere at S60 ikke vil være nevneverdig vanskelig, tregt eller lignende.

 

Prøvd å kommentere til amobil at deres standardtekst angående smarttelefoner ikke bør nevnes i testene av f.eks. N82 og N95 8GB, men får ikke svar.

 

Du har fått en god del hjelp, men du nevner ikke særlig mye om behov. Nå er det du som må gjøre litt arbeid og, umulig å bare foreslå alt som er bra på markedet.

Lenke til kommentar

Gidder da å ta meg tid til å "kjenne" telefonen, selvfølgelig. Men blir litt skeptisk på at det stod at smart-telefoner drainer batteri. Litt kjipt om jeg må lade den hver/annen hver dag bare om jeg bruker kameraet og MP3 spilleren litt. Setter pris på erfaringer om brukervennlighet, batteritid, kamera og mp3 spilleren, hvordan de er osv. Tror ikke jeg kommer til å bruke GPS noe spesielt mye heller, siden jeg bare går på VGS ennå. Men har fått med meg at kameraet på N82 er det beste på mobilmarkedet, og at den har 3,5 mm Jack. Ypperlig for musikk og kamera. Men om batteriet suger strøm. Hm. Setter pris på erfaringer som sakt. Også stod det på Amobil at om jeg skal bruke mest MP3 og kamera, så burde jeg styre unna en smart-telefon (aka N82), og at systemet må reinstalleres osv. Jeg har hatt en Nokia før for noen år siden (3410) og en SE som jeg har atm (k700i). Tusen takk til de som hjelper meg.

 

Mvh Baloni

Endret av Baloni
Lenke til kommentar

Da har jeg vært på en mobilforretning i byen og sett litt på noen telefoner. N82'en var secure og låst bak en trippel glassvegg sammen med N95 8GB. Jeg spurte pent om å få prøve den litt, og det fikk jeg. Bare en liten stund da, før de tok den fra meg å låste den inn igjen.

 

Jeg prøvde kameraet litt, og bladde litt i menyene osv. Føltes ut som en solid telefon. Jeg spurte om prisen, og de sa at de skulle ha oppimot 6.000,- for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...