Gå til innhold

Ny mobiltelefon om litt! Hjelp?


Requi

Anbefalte innlegg

Navigerings-pakke ("sving til høyre om 100 meter" osv.) koster vel en rundt 500 kr i året. Ellers er GPS helt gratis å bruke så fremst du har lastet inn kart på forhånd, ja.

 

568 kr for 3 år

 

Da har jeg vært på en mobilforretning i byen og sett litt på noen telefoner. N82'en var secure og låst bak en trippel glassvegg sammen med N95 8GB. Jeg spurte pent om å få prøve den litt, og det fikk jeg. Bare en liten stund da, før de tok den fra meg å låste den inn igjen.

 

Jeg prøvde kameraet litt, og bladde litt i menyene osv. Føltes ut som en solid telefon. Jeg spurte om prisen, og de sa at de skulle ha oppimot 6.000,- for den.

 

 

6000 er BLODpris.. kjøp heller ifra nettbutikk og spar 1500-2000 kr

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spurte om prisen, og de sa at de skulle ha oppimot 6.000,- for den.

 

Var på Maxi Storsenter i Hamar og spurte etter pris på N82. Ene stede skulle de ha ca 5k for den. Andre plassen skulle de ha 6k. Da sa jeg at jeg hadde fått en bedre pris på en annen butikk, de lurte på hvor mye, så skulle jeg plutselig få den til 5k der også. Bare å undersøke priser, så får du den nok billigere :)

Lenke til kommentar
Jeg har kun hatt K850i. Den er levert tilbake. Til å være en kameratlf tok den elendige bilder + mye trøbbel generelt. Ble også raskt stygg. Fingermerker som vises veldig godt.

 

Har Nokia N82 med i min vurdering nå. (+ et par andre :) )

..som? :)

 

Bare kom med forslag, annbefalinger, erfaringer, kommentarer osv :roll:

 

Hvis du ikke har valgt ennå har jeg hatt begge telefoner i bruk nesten samtidig og kan jo komme med mitt.

 

Sony Ericsson K850 i så veldig spennede ut med størrelse, spec og muligheter da jeg så den på nettet. Jeg løp og kjøpte den med en gang den ble sluppet i Norge, trolig fikk jeg en av de første 10 som kom til norge. Etter og ha pakket den ut av bokssen fikk jeg skikkelig badfeeling med tupperware for dette er virkelig plastikk alla grande. Knnirker litt fra batterilokket og i bunnen av dekkplata bak og dette irriterte meg litt. men pytt pytt. har hatt værre knirk. Etter første samtalen oppdaget jeg skurr i høredelen av telefonen og fikk raskt konkludert at dette var no deffekte greier. Hevet kjøpet på hele telefonen og leverte den tilbake. Så etter 1 uke fikk butikken inn ny leveranse og jeg forsøkte igjen. Denne gangen fortsatt med knirk men lyden var mye bedre etter skurr så denne beholdt jeg.

 

Bruksmessig har mange hatt problemer med telefonen, men jeg var ganske heldig med min for den funket i alle fall til og ringe med. Men irriterende masse fettmerker og riper kommer fort på disse blanke dekslene og denne touchfunksjonen på knappene i displayet ble også satt i gang med kinnet under samtale. Bygge kvaliteten på K850 i er det mest tuppervare jeg har sett og var egentlig veldig skuffet da jeg jeg tidligere hadde K800i som var meget godt bygget. Plastic fantastic er den. Syns denne K850i var skikkelig billig bygget i forhold til K800i.

 

Kamerat fikk jeg ikke mye utav på SE. Ikke video heller da det var dårlig kvalitet i mørke bilder, men i lyse områder funka det greit til tider. batteritiden er også god selv om jeg laderhver kveld uansett. Skjønner ikke hvorfor folk er så alergiske for og lade hver 2dre dag heller jeg da. Jeg har ikke ladeskrekk. Strøm finnes nesten over alt. Menyer henger litt og den virker litt treg syns jeg mellom menyer. Lydkvaliteten syns jeg var veldig god i samtale, men på MP3 var det heller turnoff. jeg er da vant til Ipod og det er kansje ikke rettferdig og sammenligne disse to nei.

 

Nokia N82

 

For og si det litt kortere ang N82 så kjøpte jeg telefonen ca 10 sek etter jeg fikk den i hånda. Byggekvaliteten og kvalitetsfølelsen var utrolig bra, telefonen var pen og se på så den saken var jo grei. Tror ikke jeg viste hva den hadde i seg av muligheter før jeg røska visan gjennm terminalen og løp ut av butikken mot første ladestasjon. Etter og bare ha holdt den i hånda syns jeg denne overgikk SE K850i med flere ganger. Ikke knirk, og metallisk overflate, deilige knapper og trykke på og solid batteriluke som har vært mangel på mange nokiaer fra tidligere.

 

Menyene er kjappere og jeg liker Series 60 mye bedre enn SE sitt software. Kalenderfunksjonen er mye bedre, den har gps og navimulighet, 5 mpix kamera som faktisk funker og nokia har endelig lært....de har fått skikkelig blitz på denne telefonen. Lyden er kånge og på denne og den funket fra første stund uten problemer.

 

Ang batteritiden så har den blitt mye bedre enn tidligere nokiatelefoner og jeg ble veldig overasket over dette etter og ha eid N95, N70, N80 og N91. N82 holder myyye langre enn forgjengerne sine til mitt bruk i alle fall.

 

Jeg jobber mye og bruker telefonen veldig aktivt med navi, sync epost og telefoni. Når jeg kommer hjem har en masse kapasitet igjen og dette er bra. Disse smarttelefonene som de råder folk til ikke og kjøpe er de beste på markedet syns jeg. Nokia ligger hakket forran med muligheter men SE har denne musikkgjenkjenningssaken som jeg og ble imponert over som jeg har brukt på en fest 2 ganger.

 

K850 kommer ikke opp til N82 nivå i det hele tatt og N82 er en storsatsning fra Nokia de ikke har spart kroner på og få lagd. SE k850 derimot virker som SE har halvert kostnadene sine ved produksjon og alle problemene med den understreker nettopp dette.

 

Min anbefaling er klart uten noe tvil Nokia N82. Ved årets julebord brukte jeg den som videokamera og kamera samt og bable løs i telefonen hele kvelden til stor forbauselse til det positivet hva denne telefonen kan levere. En kolega som er SE freak benyttet K850i samtidig til det samme, men hverken videoene eller bildene hans nådde opp til det jeg fikk levert med min Nokia N82. Når vi skulle ta bilder måtte han fikle og trykke og bende og vri før han var klar til fotosession, mens jeg trengte bare og trykke av tasteløs, vri over linsedekselet med en liten knott og trykke.

 

K850i er ikke bare dritt og fanteri. En artig telefon er det men mulighetene begrenses veldig. N82 har alt, kan alt og gjør alt, når du vil. Og ikke er det problemer med den heller. Skulle jeg anbefalt en SE telefon jeg faktisk ble imponert over ville jeg heller gått for en W880i eller vente til W890i hvis kamera er viktig, men ingen av disse kommer i nærheten av N82. Fordelen at N82 har 2GB minnekort skal du egentlig ikke bry deg om, for de får man kjøpt løst og har ikke noe med selve telefonen og gjøre.

 

Begge funker forresten strålende på synking med PC. Her har SE forbedret seg for det var plug n play i forhold til tidligere. Men kalendern til SE er CRAP i forhold til Nokia sin uansett så jeg ser egetlig ikke annen forskjell på plussiden til og velge K850i enn den musicID greia de har levert.

 

N82 var snusiden til Nokia som faktisk knuser alt. G800 er samsung, og samsung vil jeg ikke ha og kan heller da ikke uttale meg om.

 

Håper dette var til hjelp ved ditt valg og lykke til. Kjøp en N82 du for den leverer....hver gang. :yes:

 

og ang prisen........langt fra 6 lapper her:

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=87722

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...