Gå til innhold

Two worlds eller Oblivion? (xbox 360)


epqr

Anbefalte innlegg

har tenkt å skaffe meg et av disse men vet ikke helt hvilket og jeg skal ha spillet til xbox. har hørt at det var gasnke mye lagging på 360-versjonen, men det har kommet en update nå har det ikke? har det gjort noe med lagginga?

 

men uansett: hvilket spill anbefaler dere? oblivion eller two worlds?

Endret av epqr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan er det egenlig med kamera i oblivion? er det sånn at du ser hele personen du styrer eller bare henda og våpenet (som FPS)? prøvde demoen til TW på xbox og eneste måte jeg fant ut at man kunne bytte våpen var å gå inn i en meny som pauser spillet og bytte der.. må man gjøre det hver gang man skal bytte våpen?

Lenke til kommentar
hvordan er det egenlig med kamera i oblivion? er det sånn at du ser hele personen du styrer eller bare henda og våpenet (som FPS)? prøvde demoen til TW på xbox og eneste måte jeg fant ut at man kunne bytte våpen var å gå inn i en meny som pauser spillet og bytte der.. må man gjøre det hver gang man skal bytte våpen?

Begge deler.

Lenke til kommentar
QUOTE(epqr @ 11/12-2007 : 19:42)

hvordan er det egenlig med kamera i oblivion? er det sånn at du ser hele personen du styrer eller bare henda og våpenet (som FPS)? prøvde demoen til TW på xbox og eneste måte jeg fant ut at man kunne bytte våpen var å gå inn i en meny som pauser spillet og bytte der.. må man gjøre det hver gang man skal bytte våpen?

 

Begge deler.

 

Velger du selv når du skal bytte eller gjør den det automatisk?

Endret av epqr
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Jeg synes både Oblivion og Two Worlds er "plastikk"-spill. Ikke noe skikkelig virkelighetsfølelse, verden virker død.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd Gothic 3 - Ja, det krever mye av maskinen, ja, det var buggy når det ble gitt ut, men med 2gig minne, et skikkelig grafikkort og den siste community-patch 1.4 har det blitt en kjempeopplevelse å spille.

Lenke til kommentar
Jeg synes både Oblivion og Two Worlds er "plastikk"-spill. Ikke noe skikkelig virkelighetsfølelse, verden virker død.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd Gothic 3 - Ja, det krever mye av maskinen, ja, det var buggy når det ble gitt ut, men med 2gig minne, et skikkelig grafikkort og den siste community-patch 1.4 har det blitt en kjempeopplevelse å spille.

 

Han sier vel, om ikke akkurat klart og tydelig, at det er 360 han skal spill epå, og Gothic 3 er ikke ute der.

Anbefaler trådstarter å laste ned demoen til Two Worlds og prøve spillet. Selv fikk jeg spader og slo det av umiddelbart, og det har flere andre jeg kjenner også gjort, mens Oblivion er et kjempespill, selv om enkelte hardcore RPG-fans klager på dette også..

Lenke til kommentar
Han sier vel, om ikke akkurat klart og tydelig, at det er 360 han skal spill epå, og Gothic 3 er ikke ute der.

Ops, var litt rask der... Isåfall er jeg enig, Oblivion er bedre enn Two Worlds (som er er frustrerende spill, selv om det har noen interessante elementer).

 

Oblivion er også mye bedre til Xbox enn til PC, da brukergrensesnitt og gameplay er designet med konsoll i tankene, og gjør seg best der.

Lenke til kommentar

Oblivion kan ikke engang sammenlignes med Two Worlds. Oblivion er et av kremspillene til 360, Two Worlds er som en dårlig B-film iforhold.

 

Kvalitetsmessig så blir d som å sette Lord of the Rings filmene opp mot Dungeons & Dragons filmen.

Endret av Thraze
Lenke til kommentar

Vel jeg har ikke spilt stort two worlds, bare litt på pc, jeg syns det var laggy og veldig firkanta, men fikk ikke catcha historien.

 

Oblivion derimot har jeg spilt igjennom å jeg elsker det totalt, litt kronglete lvl system, men det er avslappende på en måte, det går så i rytme med spillet:)

 

jeg anbefaler oblivion game of the year edition for xbox, sikkert 100 timer spilling;)

Lenke til kommentar

Two Worlds er et langt bedre rollespill. Bedre verden, mye dypere karaktersystem, ingen tilbakestående level/loot-scaling, mm. Grensesnittet til Two Worlds fungerer mye bedre på PC enn Oblivions gjør, derfor er det vel nærliggende å anta at Two Worlds sitt grensesnitt er klossete på Xbox, slik Oblivion sitt er det på PC. Voiceactingen er horribel i begge spillene; I Two Worlds på grunn av kvaliteten på stemmeskuespillerne (de engelske, i alle fall), i Oblivion på grunn av at det er fire-fem fraser fra fire-fem personer som brukes for samtlige NPCer. Kampsystemet er bedre i Oblivion.

 

Oblivion er flott om du liker FPS-er med en ukomplisert historie, store røde piler som viser deg hvor du skal gå, og veldig mye HDR. Hvis du foretrekker RPG-er der du av og til faktisk må finne ut noe selv, og ikke kan knerte guder som level 2, gå for Two Worlds.

Lenke til kommentar
Jeg synes både Oblivion og Two Worlds er "plastikk"-spill. Ikke noe skikkelig virkelighetsfølelse, verden virker død.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd Gothic 3 - Ja, det krever mye av maskinen, ja, det var buggy når det ble gitt ut, men med 2gig minne, et skikkelig grafikkort og den siste community-patch 1.4 har det blitt en kjempeopplevelse å spille.

 

Han sier vel, om ikke akkurat klart og tydelig, at det er 360 han skal spill epå, og Gothic 3 er ikke ute der.

Anbefaler trådstarter å laste ned demoen til Two Worlds og prøve spillet. Selv fikk jeg spader og slo det av umiddelbart, og det har flere andre jeg kjenner også gjort, mens Oblivion er et kjempespill, selv om enkelte hardcore RPG-fans klager på dette også..

 

prøvde demoen og jeg må si jeg ble veldig skuffa! mulig det bare er jeg som er kjempedårlig, men det var jo helt umulig å drepe ulver når det kommer mer enn en mot deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...