Gå til innhold

Nvidia dropper Geforce FX!


Gabriel_X

Anbefalte innlegg

Tror vi har R350 i slutten av Mars eller i April her til lands,for de som tror Nvidia sliter med å ta gjen Ati tar feil.Det siste jeg har hørt er at Nv35 skal lanseres i Juni,og det blir helt klart bedre enn R350 når det gjelder speed,så får vi se på resten.

Som den nVidia fanboyen jeg er så skulle jeg gjerne likt å tro deg. Men jeg tror ikke nVidia er i stad til å gjenerobere grafikk toppen før NV40.

De vil ikke klare å hanske med R350. Det løpet er allerede tapt desverre.

Feilene som felte Geforce FX kan ikke rettes opp igjen på så kort tid. Det er rett og slett for mye galt med Geforce FX.

 

Men hvis de velger å degradere til DDR istedet for DDRII så vil vi kunne se et billigere kort. For det hjelper lite med DDRII når Geforce FX har så grusomt dårlig minne båndbredde. Og som du ser, så hjelper ikke speed mye. Geforce FX er 150/125Mhz raskere på både minnet og core, men blir fortsatt slått noen ganger av Radeon 9700 Pro.

 

Jeg syns det er på tide at nVidia fanboys blir realistiske og innrømmer at nVidia virkelig sliter. For hva skal de gjøre den dagen Geforce 4 Ti serien slutter å selge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forventer egentlig at ingen tror meg,men vil heller ikke gjenta meg selv.Men er helt sikker på at Nvidia er ute med NV35 i løpet av sommeren og da med et kort som tar Ati.Dette er basert på et rykte fra hva en jeg vil kalle Pro Ati men som regel har veldig rett borsett fra kan ta litt feil på datoer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

robinb: fullt navn ?

ser du kommer fra svolvær :)

thomas marhaug her, i tilfelle du er en annen kjenning :p

er helt enig med deg når det gjelder nv35 så det er sagt :)

Lenke til kommentar

Jeg syns det er på tide at nVidia fanboys blir realistiske og innrømmer at nVidia virkelig sliter. For hva skal de gjøre den dagen Geforce 4 Ti serien slutter å selge?

Skal være enig med deg der! nVidia sliter. Det vil nok ta endel tid før de er på topp igjen.

Jeg trodde FXen kom til å knuse alt. Men sitter her skuffet over resultatene, men glad for at jeg kjøpte 9700PRO på ukenstilbud hos Komplett. :smile:

 

Håper dog at nVidia kommer seg på beina igjen, men det gjør ikke noe at de mister litt av markedsandelene sine. Som ATI burde ta la oss si at de har 40% hver av markedet en dag. Da tror jeg vi vil få mye bedre kort, til en billigere penge!

 

Njaal, over an out!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

vi ser vel egentlig bare en liten del av saken ?

grunnen til at nvidia har brukt lang tid er også pga de samarbeidet med microsoft på xbox, måtte jo begynne med skjermkort til den og.

samtidig så har vel nvidia dominans på det bærbare markedet, hvordan det er med ferdig pcene vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nvidia skal virkelig jobbe som fanden på speed viss de skal ha NV35 ut til sommeren samtidig som det skal gruse R350. Og det gjelder både på hardware og driver siden.

Den støvsugeren på FX Ultra er der av en grunn....

 

slike utsagn er kun håpefullt fanboy-sprøyt intill det motsatte er bevisst. Vi husker vel alle hvordan FX ville GRUSE R300 som om det ikke skulle ha eksistert.....

Lenke til kommentar
vi ser vel egentlig bare en liten del av saken?

grunnen til at nvidia har brukt lang tid er også pga de samarbeidet med microsoft på xbox, måtte jo begynne med skjermkort til den og.

samtidig så har vel nvidia dominans på det bærbare markedet, hvordan det er med ferdig pcene vet jeg ikke.

 

Nei, nei NEI! XBOX har vært ute LENGE, og personlig synes jeg at Radeon M9 denger de mobile GeForce4 (MX) kortene ganske dyktig. Nå skal det riktig nok være et NV25 kort på vei til laptoper, men den som venter får se.

 

Jeg påstår at ATI har et horn eller to i ryggen på nVidia nå. F@en, R350 er jo allerede i produksjon!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det at xbox har vært ute LENGE betyr jo ikke så mye ?

kom ut etter geforce 4 uansett, og tok opp verdifull tid...

tid de kunne brukt på nytt skjermkort.

Lenke til kommentar
Tror vi har R350 i slutten av Mars eller i April her til lands,for de som tror Nvidia sliter med å ta gjen Ati tar feil.Det siste jeg har hørt er at Nv35 skal lanseres i Juni,og det blir helt klart bedre enn R350 når det gjelder speed,så får vi se på resten.

 

 

hahahah.. tulling, NV35 er BILLIG (ala mx)-versjonen til geforce FX..

Lenke til kommentar

For å ungå at tråden begynner å skli ut; jeg synes Verbatim 48x med Crystal & super AZO protection er de beste brenneplatene... :roll:

 

Neida, fra spøk til alvård..

Skal vi ta et lite flashback.. ca. 1 år tilbake i tid. Da kom nemmelig GeForce4 Ti 4600. Husker jeg ikke helt feil tok det veldig lang tid før ATi svarte med 9700PRO.

Er ikke dette litt av samme situasjon? nVIDIA leder vel fortsatt løpet?

ATi er forran med et hestehode nå, men nvidia har enda ikke gitt ut noe som ATi kan svare på.

 

Ballen ligger nå i nvidia sine hender, og det gjenstår å se om de får gitt ut et godt nok produkt, slik at ikke ATi tar over ledelsen...

Kommer ATi med sitt nye high-end kort (og det har bedre ytelse enn nvidia NV35..) før nvidia får svart på 9700PRO ser det ganske lyst ut for ATi :woot:

Lenke til kommentar

For å quote en kar som bruker å ha rett.

 

As for the 256bit memory bus question. I wont answer it directly, for various reasons... but i will say expect the Nv35 to push in EXCESS of 32GB raw bandwidth. whatever conclusions you draw from that, are your own responsabiliy.

 

Nv35 er ikke en billig verson,hvist det ikke blir samme fiaskoen som Nv30.

Lenke til kommentar
Forventer egentlig at ingen tror meg,men vil heller ikke gjenta meg selv.Men er helt sikker på at Nvidia er ute med NV35 i løpet av sommeren og da med et kort som tar Ati.Dette er basert på et rykte fra hva en jeg vil kalle Pro Ati men som regel har veldig rett borsett fra kan ta litt feil på datoer.

 

for siste gang: NV35 er en billigversjon av FX ala MX, så ikke forvent at DEN skal ta rotta på ATi (med mindre du sikter til radeon 7500 da ;p *host sarkasme*)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...