Gå til innhold

JapanPhoto leverer varen.


Anbefalte innlegg

Ble enig med meg selv om å gå til innkjøp av en Nikon AF-S 24-70/2.8.

BHPhoto, Adorama og Ritz står alle med "Back-Order"

Etter lit søk på www.hardware.no så står Japan Photo med 24-70/2.8 som lagervare.

 

Hvordan greier innkjøps folka til JP å sitte med utstyr på lager og de fleste andre er på "Back-Order" :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble enig med meg selv om å gå til innkjøp av en Nikon AF-S 24-70/2.8.

BHPhoto, Adorama og Ritz står alle med "Back-Order"

Etter lit søk på www.hardware.no så står Japan Photo med 24-70/2.8 som lagervare.

 

Hvordan greier innkjøps folka til JP å sitte med utstyr på lager og de fleste andre er på "Back-Order" :thumbup:

Kanskje fordi de du nevner, befinner seg i USA, mens Japan Photo befinner seg i Norge (ihvertfall den avdelingen du tenker på). Det er stor forskjell fra verdensdel til verdensdel (og land til land) når de forskjellige varene er tilgjengelige. Det er neppe det at Japan Photo Norge har mer pondus enn f.eks BHPhoto på verdensbasis :)

Lenke til kommentar
Ble enig med meg selv om å gå til innkjøp av en Nikon AF-S 24-70/2.8.

BHPhoto, Adorama og Ritz står alle med "Back-Order"

Etter lit søk på www.hardware.no så står Japan Photo med 24-70/2.8 som lagervare.

 

Hvordan greier innkjøps folka til JP å sitte med utstyr på lager og de fleste andre er på "Back-Order" :thumbup:

Kanskje fordi de du nevner, befinner seg i USA, mens Japan Photo befinner seg i Norge (ihvertfall den avdelingen du tenker på). Det er stor forskjell fra verdensdel til verdensdel (og land til land) når de forskjellige varene er tilgjengelige. Det er neppe det at Japan Photo Norge har mer pondus enn f.eks BHPhoto på verdensbasis :)

Det er bare litt göy å kjöpe et produkt i Norge som ikke er på lager hos de store i utlandet.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på om du har en sak her.

 

Fordi det er snakk om en tilbudsavis, regner ihvertfall jeg at "før-prisen" er den vanlige prisen - dvs normal utsalgspris, og ikke forrige måneds tilbud.

 

Da er det mer sleipt den måten de store elekrokjedene holder på. Supertilbud, hovr det finnes kun noen få eksemplarer som blir utsolgt i løpet av noen timer.

 

Tom

 

Det er prisen de tidligere solgte for som skal oppgis når det er salg.

Den skal ikke skrus opp.

Men ellers er Japan Photo nå blitt en mye bedre butikk-kjede, nesten fri for EU-modeller.

 

Det er vel ganske vanlig å oppgi veil. pris som førpris..?

Aha, så om en butikk-kjede har EU-modeller og tilbyr kundene norsk garanti/reklamasjonsrett så er den ikke en bra butikk-kjede? Oppfordrer JP til å fortsette salget av EU-modeller ved siden av norske modeller, så kan kunden selv få bestemme hva dem vil ha. Det er jo utrolig bra, spesielt i situasjoner hvor produsentene/importørene har problemer med å levere nok kamerahus. Men problemet ligger vell i at de norske importørene misliker dette, men la de nå dra til H..... om dem ikke klarer å akseptere at dere driver butikk.

Lenke til kommentar
Men problemet ligger vell i at de norske importørene misliker dette, men la de nå dra til H..... om dem ikke klarer å akseptere at dere driver butikk.
Det er ganske risky å sette seg opp mot importørene. Tror både Japan Photo og min arbeidsgiver har opplevd "straff" fra enkelte importører når vi gjør noe de ikke liker (ligger for lavt i pris eller lignende). Jeg nevner selvsagt ikke navn da det ikke finnes beviser, og det gjelder ikke kun én importør.
Lenke til kommentar
Men problemet ligger vell i at de norske importørene misliker dette, men la de nå dra til H..... om dem ikke klarer å akseptere at dere driver butikk.
Det er ganske risky å sette seg opp mot importørene. Tror både Japan Photo og min arbeidsgiver har opplevd "straff" fra enkelte importører når vi gjør noe de ikke liker (ligger for lavt i pris eller lignende). Jeg nevner selvsagt ikke navn da det ikke finnes beviser, og det gjelder ikke kun én importør.

 

Well, of course we get a lot of comments, complaints and threats, but in fact, we never got a real "punnishment". That would also not be legal at all as the "free float of goods" shall not be harmed in the EU/Efta. But you might loose some "goodwill" wich is helpsome from time to time. Maybe it helps that we only import in very specific cases or that we have a certain size so that they only bark - but do not bite. It is probably harder to resist the "barking" if you are a single free standing photo store. On the other hand, as a single shop, you`re not that much in focus. So you can/could do actually much more EU trade and nobody sees it. If Japan Photo puts the Nikon D3 online, Nikon Norge gets 10 phonecalls from other dealers right away. If a "small shop" in Oslo/somewhere in Norway does it, less people take care of it. And in the end, you just risk that you`re not invited to the next importers golf tournament ;-)

Lenke til kommentar
And in the end, you just risk that you`re not invited to the next importers golf tournament ;-)

Er det noen som arrangerer Golf? :dontgetit: Det har jeg aldri hørt om. Hehe.

 

Neida, tror aldri vi har blitt utestengt fra arrangementer, og tror importørene stort sett er tøffere i kjeften enn i handling. Det skal ikke mye til før de blir gransket, i følge en av dem.

 

By the way, så ses vi kanskje på Bislett på tirsdag. Vi er også invitert dit ;)

Lenke til kommentar
And in the end, you just risk that you`re not invited to the next importers golf tournament ;-)

Er det noen som arrangerer Golf? :dontgetit: Det har jeg aldri hørt om. Hehe.

 

Neida, tror aldri vi har blitt utestengt fra arrangementer, og tror importørene stort sett er tøffere i kjeften enn i handling. Det skal ikke mye til før de blir gransket, i følge en av dem.

 

By the way, så ses vi kanskje på Bislett på tirsdag. Vi er også invitert dit ;)

 

Skal ikke vi få vite hva som skjer på Bislet da?

 

:-D

Lenke til kommentar
Skal ikke vi få vite hva som skjer på Bislet da?

 

:-D

"Fotballmat" (hva nå det enn betyr) og drikke, etterfulgt av presentasjon av Canons nye produkter, etterfulgt av touch-and-try/"messe"/bar (forhåpentligvis fri bar, noe Canon har hatt før ihvertfall... i såfall er det ikke trygt å legge handel av nytt kamera til onsdag :!: ).

Lenke til kommentar
Skal ikke vi få vite hva som skjer på Bislet da?

 

:-D

"Fotballmat" (hva nå det enn betyr) og drikke, etterfulgt av presentasjon av Canons nye produkter, etterfulgt av touch-and-try/"messe"/bar (forhåpentligvis fri bar, noe Canon har hatt før ihvertfall... i såfall er det ikke trygt å legge handel av nytt kamera til onsdag :!: ).

 

Aha, Canon skal smøre dere ;-)

 

S

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg sporer sikkert av litt her nå men jeg våger siden det er snakk om Japan Photo.

Har tidligere handlet mest hos Fotovideo i Bergen og fått samme pris over disk som i nettbutikken deres.

Det synes jeg var helt topp og sparte frakt.

Nå er dessverre Fotovideo i Bergen nedlagt , kanskje de solgte for billig :ermm:

Vi har jo Japan Photo er i Bergen også men har liksom alltid blitt til at jeg handlet på Fotovideo.

Nå har jo Japan Photo en gylden mulighet til å kapre kundene som Fotovideo hadde og jeg er en av dem.

I dag hadde jeg bestemt meg for et nytt objektiv og reiste inn til Japan Photo når de åpnet med 9000,- til nytt objektiv , men så da at objektivet kostet 400,- mer enn på nettsiden deres.

Jeg så jo i ettertid at det står skrevet med svak og liten skrift at prisen gjelder kun på nett.

Men jeg hadde i morges åpet at selgeren i butikken ville selge meg objektivet til samme pris som på nettet og lagt til fraktkost på 99,- , men jeg måtte nok hjem å bestille på nettet.

Jaja , tenkte jeg , det står jo at de har 1-10 på lager og la inn bestilling i formidag.

Jeg leste også at jeg ville få tilsendt pakkesporing pr.mail og ventet i spenning.

Men det har ennå ikke kommet melding om at de har sendt objektivet selv om klokka nermer seg kl1800 og de stenger kl 1600(i følge nettsiden)

Da blir jeg jo litt bekymret for om de har objektivet på lager eller ikke.

Har bestilt hos XD.NO tidligere og da er varen sendt samme dag og pakkesporing sendt før stengetid.

Er jeg bare litt for pirkete nå eller tar bare ting litt lengre tid med JapanPhoto?

Lenke til kommentar
Det store forskjeller på hvordan disse web-shopene fungerer.

 

Så jeg ville smørt meg med litt tålmodighet hvis jeg var deg.

 

Tom

 

Jo , men jeg eier ikke tålmodighet :no:

Hadde driti i den 400 lappen jeg da. men men.

 

Ja 400,- er ikke så mye i dag , kanskje en solblender.

Men jeg ble bare litt irritert på forskjellen fra hva jeg var vant med på Fotovideo.

Hadde jeg visst at objektivet ikke ble sendt i dag heller så hadde jeg enten kjøpt det hos XD.NO eller betalt de 400,-

Man lærer så lenge man lever.

Men jeg mener at man ikke bare skal godta alt som det er heller , det har vi Nordmenn gjort i årtider.

Vi er alt for snille.

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar
.....

Men jeg mener at man ikke bare skal godta alt som det er heller , det har vi Nordmenn gjort i årtider.

Vi er alt for snille.

Det er dette som er så fint i dagens moderne logistikk.

Søker litt på nettet, ser på tilgjengelighet og pris. Tar noen vurderinger og bestemmer seg hvor man skal handle. Om det er fra den lokale fotobutikk eller fra Hong Kong blir fasiten på vurderingene man gjør. Bor man utenfor de sentrale strøk er leveransen fra Hong Kong like rask som fra Oppegård.

Lenke til kommentar
.....

Men jeg mener at man ikke bare skal godta alt som det er heller , det har vi Nordmenn gjort i årtider.

Vi er alt for snille.

Det er dette som er så fint i dagens moderne logistikk.

Søker litt på nettet, ser på tilgjengelighet og pris. Tar noen vurderinger og bestemmer seg hvor man skal handle. Om det er fra den lokale fotobutikk eller fra Hong Kong blir fasiten på vurderingene man gjør. Bor man utenfor de sentrale strøk er leveransen fra Hong Kong like rask som fra Oppegård.

 

Ja det har du rett i.

Jeg har bestilt varer fra Harley Davidson i USA og brukt DHL som transportør , hadde varene på døren tredje dagen etter bestilling , kunne sitte hjemme å følge flyeruten.

Det tar faktisk lenger tid med posten rett over fjellet fra Oslo til Bergen :no:

Greit nok at man kan få bestilt express over natten med posten , men da koster det like mye som fra USA.

Lenke til kommentar

nå er vel faktisk japan photo en av de billigste nettbutikkene i Norge og da. Overrasker meg stadig at folk mener butikkene også skal være billigere enn de fleste nettbutikkene i landet. Er faktisk noe midler som skal tjenes inn til leie av lokaler, lønn til ansatte, strøm, osv, osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...