Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Gikk på butikken å kjøpte ting til å lage

linser med ris

vårruller

curry

 

men nå vil eg ikke ha noe av det!

 

Så kom med to forslag jeg skal lage så lager jeg det som ikke blir sagt. For jeg kommer ikke til å ville ha hva dere sier jeg skal ha.

Ikke curry? Beslutningsvansker? Da er svaret currying - en ting av gangen.

 

Nerde"humor" på sitt verste!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du kan generalisere slik om det. Ved depresjon har du et symptom som heter anhedoni - eller følelsesløshet på norsk. F.eks.

Er det ikke det som kalles apati?

 

Apati er mangel på følelser, motivasjon eller entusiasme. Apati er i psykologisk terminologi et begrep brukt på indifferens (likegyldighet) der en person er passiv eller indifferent til aspekter knyttet til følelser, det sosiale eller det sjelelige livet.

Lenke til kommentar

Noen som har gått på byen alene før? Er under sterk vurdering. Må få i meg noe alkohol og snakke med fulle mennesker.

 

edit: 22 år manneman i Oslo om noen har lyst på en øl, er ikke skummel

Bortsett fra øl, hadde jeg gjerne blitt med på det dersom jeg var i Oslo. Kjeder meg i hjel her. Lyst å ta en spontan tur til Vestlandet? :p
Lenke til kommentar

 

Tror ikke du kan generalisere slik om det. Ved depresjon har du et symptom som heter anhedoni - eller følelsesløshet på norsk. F.eks.

Er det ikke det som kalles apati?

 

Apati er mangel på følelser, motivasjon eller entusiasme. Apati er i psykologisk terminologi et begrep brukt på indifferens (likegyldighet) der en person er passiv eller indifferent til aspekter knyttet til følelser, det sosiale eller det sjelelige livet.

 

 

Ja, det har du nok rett i. Jeg surret litt. Anhedoni er mangel på glede. Uansett, my point stands. :wee:

 

Tror det er best å ha en passe mengde følelser jeg.

Lenke til kommentar

 

Noen som har gått på byen alene før? Er under sterk vurdering. Må få i meg noe alkohol og snakke med fulle mennesker.

 

edit: 22 år manneman i Oslo om noen har lyst på en øl, er ikke skummel

Bortsett fra øl, hadde jeg gjerne blitt med på det dersom jeg var i Oslo. Kjeder meg i hjel her. Lyst å ta en spontan tur til Vestlandet? :p

 

 

Haah, vi kan snakkes om det i oktober, flytter tilbake til Bergen da. :p

Er så forbasket kjedelig å sitte her. Var ute med en kompis tidligere idag og tok en kebab + kino alene og så Guardians of the Galaxy. Jeg har bare sykt lyst å komme meg ut og være med folk. Blir nok til at jeg finner meg en liten rønne nede i sentrum og tar en pils. :p

Lenke til kommentar

Kjeder meg også ofte, men har aldri kjedet meg så mye at det har fristet å drikke øl/vin etc, eller å "dra på byen". :p

 

 

 

Tror ikke du kan generalisere slik om det. Ved depresjon har du et symptom som heter anhedoni - eller følelsesløshet på norsk. F.eks.

Er det ikke det som kalles apati?

Apati er mangel på følelser, motivasjon eller entusiasme. Apati er i psykologisk terminologi et begrep brukt på indifferens (likegyldighet) der en person er passiv eller indifferent til aspekter knyttet til følelser, det sosiale eller det sjelelige livet.

 

Har perioder hvor jeg veksler mellom apati og hyperempati.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...