Itek Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Jeg har alltid hatt inntrykk av at de som ikke er så smarte virker som sinker i bla gruppearb... Hva lærer jeg av det???
Slimda Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Stemmer det Tilrettelagt undervisning... Dette krever mye tid dog, som går utover de som klarer seg selv og derfor ikke får utviklet seg i den grad de kunne... Evt. at alle får tilrettelagt undervisningen for å få best mulig utbytte av skolegangen sin.
Itek Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Menn er bedre enn kvinner. Men uten kvinner ingen menn, og uten menn ingen kvinner. Hvem kom først? Mannen eller kvinnen??? Stemmer det Tilrettelagt undervisning... Dette krever mye tid dog, som går utover de som klarer seg selv og derfor ikke får utviklet seg i den grad de kunne... Evt. at alle får tilrettelagt undervisningen for å få best mulig utbytte av skolegangen sin. En drøm med så stor etterspørsel som det er etter lærere nå for tiden
Heddy Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Jeg har alltid hatt inntrykk av at de som ikke er så smarte virker som sinker i bla gruppearb... Hva lærer jeg av det??? Jeg hater gruppearbeid selv. Å bare bli slengt sammen i en gruppe uten definerte oppgaver er bare tull, og fører ofte til at hele vekten av arbeidet blir satt på de "sterke" elevene. Og det får ikke de "svake" noe bra ut av heller.
Slimda Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Jeg er ikke uenig med deg, men synes ikke at man trenger å skille elevene fra hverandre for å gi hver en optimal undervisning. Både sterke og svake elever får faktisk MYE ut av å jobbe med hverandre, hvis det er riktige rammer rundt det. Det er jeg uenig med. Jeg brukte faktisk mye av min skoletid på barneskolen og ungdomsskolen å hjelpe de "dumme". Resultatet var at jeg ikke fikk stilt spørsmål om de tingene jeg satt fast på (ekstraoppgaver). 1
Zabaniya Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 I så tilfellet kan vi med trygghet tolke det dit hen at du anser det "beste" resultatet for å være optimale, faglige prestasjoner. Det beste resultatet, er at begge individer presterer på sine absolutt beste nivåer, ja. Det er ikke å dytte alle 90-IQ-folka inn i et svett lokale hvor de ender opp med å bli narkomisbrukere, mens de med 130 IQ ender opp foran PC-en mens de surfer på et nettforum og krangler om meningen med livet. Jeg er delvis enig med deg. Riktignok tror jeg at en slik behandling av elevene kan få andre, negative konsekvenser.
Slimda Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 En drøm med så stor etterspørsel som det er etter lærere nå for tiden En drøm er mulig å fullføre. Problemet i Norge er at læreryrket er sett ned på som en offentlig pisseplass.
Heddy Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Det er jeg uenig med. Jeg brukte faktisk mye av min skoletid på barneskolen og ungdomsskolen å hjelpe de "dumme". Resultatet var at jeg ikke fikk stilt spørsmål om de tingene jeg satt fast på (ekstraoppgaver). Men det er her det individuelle kommer inn i det igjen. Jeg personlig fikk kjempemye ut av å lære andre elever, men det fikk ikke du. En god lærer burde sett dette, og ikke lagt dette på deg, og heller på en elev som meg.
Itek Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Jeg er ikke uenig med deg, men synes ikke at man trenger å skille elevene fra hverandre for å gi hver en optimal undervisning. Både sterke og svake elever får faktisk MYE ut av å jobbe med hverandre, hvis det er riktige rammer rundt det. Det er jeg uenig med. Jeg brukte faktisk mye av min skoletid på barneskolen og ungdomsskolen å hjelpe de "dumme". Resultatet var at jeg ikke fikk stilt spørsmål om de tingene jeg satt fast på (ekstraoppgaver). Synes dette egentlig var moro jeg da. Når andre i klassen kom til meg når læreren hadde liste på hvem som holdt henda oppe Repetisjon er en form for å lære det også
Slimda Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Jeg er delvis enig med deg. Riktignok tror jeg at en slik behandling av elevene kan få andre, negative konsekvenser. Tro kan du gjøre i kirka. Men hvorfor?
Itek Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 En drøm med så stor etterspørsel som det er etter lærere nå for tiden En drøm er mulig å fullføre. Problemet i Norge er at læreryrket er sett ned på som en offentlig pisseplass. Hadde ikke gjort noe om elevene måtte reise seg når læreren kommer inn i klasserommet igjen...
Slimda Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Hadde ikke gjort noe om elevene måtte reise seg når læreren kommer inn i klasserommet igjen... Kanskje ikke SÅ langt, men mer respekt hadde absolutt gjort seg fortjent.
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Glimti skulle deltatt i denne samtalen.
Heddy Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Problemet i Norge er at læreryrket er sett ned på som en offentlig pisseplass. Ja Det er dumt at så mange ser på læreryrket som noe som ikke er bra nok. Jeg har fått så mange "Hææ? Hvorfor studeret du det, du kunne jo kommet inn på noe mye bedre???".... Eeh, jeg har jo LYST? Og er det ikke bra at man får "flinke" lærere da?
Eplefe Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Dere bare forstår det ikke, det er viktig å lære noen at de er mindre verdt fra ung alder av. Ærlig talt.
Heddy Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Hadde ikke gjort noe om elevene måtte reise seg når læreren kommer inn i klasserommet igjen... I praksisklassen min får ikke elevene sitte før jeg sier det. Og jeg står i døra og sier hei til dem når de kommer inn.
Slimda Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Glimti skulle deltatt i denne samtalen. Ja. Han elsker jo lærere til døde. Virkelig. Ja Det er dumt at så mange ser på læreryrket som noe som ikke er bra nok. Jeg har fått så mange "Hææ? Hvorfor studeret du det, du kunne jo kommet inn på noe mye bedre???".... Eeh, jeg har jo LYST? Og er det ikke bra at man får "flinke" lærere da? Jeg var interessert i lærerutdannelse selv, men ble selvsagt frarådet det...
felicity Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Glimti skulle deltatt i denne samtalen. Hahahahahahahahahahahaha.
Itek Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Problemet i Norge er at læreryrket er sett ned på som en offentlig pisseplass. Ja Det er dumt at så mange ser på læreryrket som noe som ikke er bra nok. Jeg har fått så mange "Hææ? Hvorfor studeret du det, du kunne jo kommet inn på noe mye bedre???".... Eeh, jeg har jo LYST? Og er det ikke bra at man får "flinke" lærere da? Tror nok veldig mange, inkludert meg selv, tenker slik... De færreste sier noe...
Eplefe Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Ingen reagerer sånn når man sier man studerer til lektor. Til tross for at arbeidsområdene kan overlappes. Nedover, i hvert fall.
Anbefalte innlegg