Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt inntrykk av at de som ikke er så smarte virker som sinker i bla gruppearb... Hva lærer jeg av det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det :) Tilrettelagt undervisning... Dette krever mye tid dog, som går utover de som klarer seg selv og derfor ikke får utviklet seg i den grad de kunne...

Evt. at alle får tilrettelagt undervisningen for å få best mulig utbytte av skolegangen sin.

Skrevet

Menn er bedre enn kvinner.

Men uten kvinner ingen menn, og uten menn ingen kvinner. Hvem kom først? Mannen eller kvinnen??? :confused:

Stemmer det :) Tilrettelagt undervisning... Dette krever mye tid dog, som går utover de som klarer seg selv og derfor ikke får utviklet seg i den grad de kunne...

Evt. at alle får tilrettelagt undervisningen for å få best mulig utbytte av skolegangen sin.

En drøm med så stor etterspørsel som det er etter lærere nå for tiden :p

Skrevet

Jeg har alltid hatt inntrykk av at de som ikke er så smarte virker som sinker i bla gruppearb... Hva lærer jeg av det???

Jeg hater gruppearbeid selv. Å bare bli slengt sammen i en gruppe uten definerte oppgaver er bare tull, og fører ofte til at hele vekten av arbeidet blir satt på de "sterke" elevene. Og det får ikke de "svake" noe bra ut av heller.

Skrevet

Jeg er ikke uenig med deg, men synes ikke at man trenger å skille elevene fra hverandre for å gi hver en optimal undervisning. Både sterke og svake elever får faktisk MYE ut av å jobbe med hverandre, hvis det er riktige rammer rundt det.

Det er jeg uenig med. Jeg brukte faktisk mye av min skoletid på barneskolen og ungdomsskolen å hjelpe de "dumme". Resultatet var at jeg ikke fikk stilt spørsmål om de tingene jeg satt fast på (ekstraoppgaver).

• Liker 1
Skrevet

I så tilfellet kan vi med trygghet tolke det dit hen at du anser det "beste" resultatet for å være optimale, faglige prestasjoner.

Det beste resultatet, er at begge individer presterer på sine absolutt beste nivåer, ja. Det er ikke å dytte alle 90-IQ-folka inn i et svett lokale hvor de ender opp med å bli narkomisbrukere, mens de med 130 IQ ender opp foran PC-en mens de surfer på et nettforum og krangler om meningen med livet.

Jeg er delvis enig med deg. Riktignok tror jeg at en slik behandling av elevene kan få andre, negative konsekvenser.

Skrevet

En drøm er mulig å fullføre. Problemet i Norge er at læreryrket er sett ned på som en offentlig pisseplass.

Skrevet

Det er jeg uenig med. Jeg brukte faktisk mye av min skoletid på barneskolen og ungdomsskolen å hjelpe de "dumme". Resultatet var at jeg ikke fikk stilt spørsmål om de tingene jeg satt fast på (ekstraoppgaver).

Men det er her det individuelle kommer inn i det igjen. Jeg personlig fikk kjempemye ut av å lære andre elever, men det fikk ikke du. En god lærer burde sett dette, og ikke lagt dette på deg, og heller på en elev som meg.

Skrevet

Jeg er ikke uenig med deg, men synes ikke at man trenger å skille elevene fra hverandre for å gi hver en optimal undervisning. Både sterke og svake elever får faktisk MYE ut av å jobbe med hverandre, hvis det er riktige rammer rundt det.

Synes dette egentlig var moro jeg da. Når andre i klassen kom til meg når læreren hadde liste på hvem som holdt henda oppe :p

Repetisjon er en form for å lære det også :)

Skrevet

Jeg er delvis enig med deg. Riktignok tror jeg at en slik behandling av elevene kan få andre, negative konsekvenser.

Tro kan du gjøre i kirka. :tease:

Men hvorfor?

Skrevet

En drøm er mulig å fullføre. Problemet i Norge er at læreryrket er sett ned på som en offentlig pisseplass.

Hadde ikke gjort noe om elevene måtte reise seg når læreren kommer inn i klasserommet igjen...

Skrevet

Hadde ikke gjort noe om elevene måtte reise seg når læreren kommer inn i klasserommet igjen...

Kanskje ikke SÅ langt, men mer respekt hadde absolutt gjort seg fortjent.

Gjest medlem-1432
Skrevet

Glimti skulle deltatt i denne samtalen.

Skrevet

Problemet i Norge er at læreryrket er sett ned på som en offentlig pisseplass.

Ja :(

Det er dumt at så mange ser på læreryrket som noe som ikke er bra nok. Jeg har fått så mange "Hææ? Hvorfor studeret du det, du kunne jo kommet inn på noe mye bedre???".... Eeh, jeg har jo LYST? Og er det ikke bra at man får "flinke" lærere da?

Skrevet

I praksisklassen min får ikke elevene sitte før jeg sier det. Og jeg står i døra og sier hei til dem når de kommer inn.

Skrevet

Glimti skulle deltatt i denne samtalen.

Ja. Han elsker jo lærere til døde. Virkelig.

Det er dumt at så mange ser på læreryrket som noe som ikke er bra nok. Jeg har fått så mange "Hææ? Hvorfor studeret du det, du kunne jo kommet inn på noe mye bedre???".... Eeh, jeg har jo LYST? Og er det ikke bra at man får "flinke" lærere da?

Jeg var interessert i lærerutdannelse selv, men ble selvsagt frarådet det... :p

Skrevet

Problemet i Norge er at læreryrket er sett ned på som en offentlig pisseplass.

Tror nok veldig mange, inkludert meg selv, tenker slik... De færreste sier noe...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...