Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten sesong 3 eller 4. I hvert fall ikke noe tidligere. Hvor langt har du kommet?

Over halvveis i sesong tre. Snart ferdig med den. :hmm:

Gru deg til sesong 4. :cry:

Gjest Slettet+6132
Skrevet
Rett utenfor inngangsdøra hjemme
Er ikke helt lite bratt det taket deres heller etter det jeg kan erindre heller så det var jo ganske pure luck mann.

Ja, det taket er temmelig bratt. Bare flaks at jeg var i utkanten av der takraset havnet og at jeg klarte å tenke så langt som at jeg skulle rygge et par skritt bak.

Skrevet

Enten sesong 3 eller 4. I hvert fall ikke noe tidligere. Hvor langt har du kommet?

Ikke spoil da. Nå gruer jeg meg til sesong 4. :realmad:

Skrevet (endret)

Bare fordi han ikke har med seg kameracrew? Jeg er sikker på at Grylls kunne gjort det minst like bra uten cameracrew om han hadde gjort det.

Og jeg ser ikke helt de fysiske egenskapene til Ray Mears. Når man er ute i skogen burde man greie å klatre opp et fjell. Kan Ray Mears gjøre dette?

For å sette det litt på spissen så er forskjellen på de to at Bear Grylls vil bruke 1500 kcal det første kvarteret på å klatre opp den bratteste siden av fjellet mens Ray Mears vil gå rundt. Litt mer seriøst derimot så vil ikke ekstremmetodene Bear Grylls viser ha så mye for seg i en overlevelsessituasjon, når man er strandet en plass er det viktigste man kan gjøre å konservere energi, dette er noe Les Stroud understreker i hvert eneste program. Ray Mears har også mere å gå på enn Bear Grylls når det gjelder kropsfett og muskelmasse.

Ray Mears praktiserer "bushcraft", kunsten å erverve seg kunnskap om hvordan man bruker naturen rundt seg til å skaffe seg det man trenger av mat, hudsly og ild samt kunsten å bruke naturen for å finne ut hvor man er i landskapet og hvordan man best kommer seg fra A til B med naturen selv som rettesnor. I teorien trenger man ikke ha noen hjelpemidler med seg om man er dreven i bushcraft, for man har dem alle med seg i hodet. Selvsagt vil en kniv og en metallbeholder gjøre livet lettere, men om man vet hvordan man kan koke vann og lage husly og redskaper uten er selv ikke det en nødvendighet nødvendig.

Bear Grylls har sin militærtrening og sin overlevelsestrening, men det er ikke det han praktiserer til vanlig. Sammenlikner man antall dager og netter i skogen og ervervet kunnskapsnivå om overlevelsestrening er ikke jeg i tvil om hvem som kommer best ut..

Endret av fargoth
Skrevet (endret)

Ikke spoil da. Nå gruer jeg meg til sesong 4. :realmad:

Spoiler ingen ting, sier bare at ting skjer som ikke er helt bra.

Endret av Romis
Skrevet

@Shikaru: Ferdiglaget lasagne? Er den bedre en de ferdig-lasagnen som finnes i Norge?

den er faktisk rimelig god. 1 kg med lasagne :D
Huh,såopass ja.
Skrevet

Er det ikke litt urettferdig at skolen kutter kraftig ned på internetthastigheten fordi en prosentandel bruker det til nedlasting?

Jo, ganske urettferdig. Du får slutte på skolen.

Skrevet

Er det ikke litt urettferdig at skolen kutter kraftig ned på internetthastigheten fordi en prosentandel bruker det til nedlasting?

Jo, ganske urettferdig. Du får slutte på skolen.

Jeg må vel nesten det.

Skrevet
Ja, det taket er temmelig bratt. Bare flaks at jeg var i utkanten av der takraset havnet og at jeg klarte å tenke så langt som at jeg skulle rygge et par skritt bak.
Reaksjon er alltid bra å ha ;)

QoS er tingen..eller at skolen lærer seg å shape og leser NAT-logger..
Skrevet

Latias: Kan veldig anbefale sesong 4, men du blir EKSTREMT sinna etter hvert på grunn av det som skjer.

Først må jeg motivere meg selv til å se slutten av sesong 3. Påsken skal nok brukes til å se hele sesong 4 også. :wee:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...