Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Hold pusten så lenge og så ofte du får til. Det pleier å virke mot hikken. =)

Skrevet (endret)

Det kommer jo ann på hvilke avstander og hvilke reiser du sammenligner dem med da. For å si det slik så er ikke seks timer på en buss det værste du kan gjøre. Men forstår at det virker mye. Og forstår absolutt at det blir for mye å gjøre ofte. Men du må da ha noe å gjøre på bussen. Du sitter vel ikke bare rett opp og ned? DET er å kaste bort seks timer... :!:

Øh, nei, selvsagt har jeg med musikk eller en bok, men det er da dritkjedelig allikevel. Og uansett, som oftest når man reiser mer enn seks timer, f.eks tar fly, så reiser man ofte for å være der en stund. Har man en reise med fly som varer i si 24 timer, så er man ofte bortreist en stund også, f.eks minst en uke, eller kanskje to-tre. Da føles det verdt det. Jeg som da bare får vært hos mine foreldre fra fredag til søndag får ergo ganske liten tid, og det føles da som en lang reise, fordi det man egentlig bare får gjort er å reise til foreldrene mine, være der en dag, og så reise hjem igjen. Ergo får jeg strengt tatt lite ut av dagene, og det føles bortkastet med reisingen. Spesielt fordi det er de eneste fridagene jeg har hatt denne uka.

Da jeg bodde i Ålesund, helgependlet jeg hver helg hjem til familien. 6 timer hver vei fra jeg satte meg på bussen til jeg var hjemme i stua. Helgependlet i 4-5 måneder med enkelte helger da jeg var igjen. Dabbet litt av utover, men var hjemme minst én gang i måneden selv mot slutten.

Jeg ukependlet før til Kristiansand da kjæresten min bodde i Kristiansand og jeg hos mine foreldre seks timer unna. Jeg gadd ikke det mer enn ett år, da var det nok.

Endret av yvonne2
Skrevet

Hvis det satt ei dame ved siden av ei togbane og det var tre mennesker lengre bort som satt fast og som hadde kommet til å bli kjørt over hvis du ikke dyttet den ene damen over sporet. Ville du gjort det?

Wtf, strange setning. Jaja.

Skrevet

Hvorfor har en ikke stafett-gren i skøyter?

Det er jo det er det ikke? På en måte hvertfall. Husker ikke hva de kaller grenen, men så det på tv her om dagen. Hvert lag bytter på hvilke løpere som går. Og så dytter de i gang den neste løperen hver gang.

Åh..faen, stemmer..hadde helt glemt av kortbaneskøyting :wee:

Skrevet

Det kommer jo ann på hvilke avstander og hvilke reiser du sammenligner dem med da. For å si det slik så er ikke seks timer på en buss det værste du kan gjøre. Men forstår at det virker mye. Og forstår absolutt at det blir for mye å gjøre ofte. Men du må da ha noe å gjøre på bussen. Du sitter vel ikke bare rett opp og ned? DET er å kaste bort seks timer... :!:

Øh, nei, selvsagt har jeg med musikk eller en bok, men det er da dritkjedelig allikevel. Og uansett, som oftest når man reiser mer enn seks timer, f.eks tar fly, så reiser man ofte for å være der en stund. Har man en reise med fly som varer i si 24 timer, så er man ofte bortreist en stund også, f.eks minst en uke, eller kanskje to-tre. Da føles det verdt det. Jeg som da bare får vært hos mine foreldre fra fredag til søndag får ergo ganske liten tid, og det føles da som en lang reise, fordi det man egentlig bare får gjort er å reise til foreldrene mine, være der en dag, og så reise hjem igjen. Ergo får jeg strengt tatt lite ut av dagene, og det føles bortkastet med reisingen. Spesielt fordi det er de eneste fridagene jeg har hatt denne uka.

Forstår som sagt at det blir lite tid. Drev med ca. det samme for noen år siden bortsett fra at jeg tok tog istedefor buss. Hvorfor har du så lite fri egentlig?

Da jeg bodde i Ålesund, helgependlet jeg hver helg hjem til familien. 6 timer hver vei fra jeg satte meg på bussen til jeg var hjemme i stua. Helgependlet i 4-5 måneder med enkelte helger da jeg var igjen. Dabbet litt av utover, men var hjemme minst én gang i måneden selv mot slutten.

Jeg ukependlet før til Kristiansand da kjæresten min bodde i Kristiansand og jeg hos mine foreldre seks timer unna. Jeg gadd ikke det mer enn ett år, da var det nok.

Nok med pendlingen eller kjæresten? :!:

Skrevet (endret)

Forstår som sagt at det blir lite tid. Drev med ca. det samme for noen år siden bortsett fra at jeg tok tog istedefor buss. Hvorfor har du så lite fri egentlig?

Fordi jeg har fulltidsstudier og jobb. Dessuten skal jeg prøve å leve et kjæresteliv også. Jeg jobber i turnus, dvs si at jeg kun har annenhver helg fri. Denne uken har jeg altså fri i helgen.

I de ukene jeg jobber helg:

Jobb mandag, fredag, lørdag, søndag. I helgene har jeg alltid langvakter, dvs. noen helger f.eks 8-14, andre helger 10-20.

I de ukene jeg ikke jobber helg:

Jobb tirsdag, onsdag, torsdag.

Så kommer forelesninger mandag, tirsdag, onsdag og torsdag fram til kl. 16.00 uavhengig av jobben (ergo er det slik at jeg f.eks har forelesninger til 16.00 og jobber fra 16.00-20.00 (eller 20.15).

Nok med pendlingen eller kjæresten? :!:

Pendlingen. Etter at året var omme flyttet jeg til Kristiansand og inn i leilighet der, og begynte samtidig på studier der.

Endret av yvonne2
Skrevet (endret)

Høres ut som du jobber livet av deg. Er alt sammen lærerstudier? (Fikk inntrykk av at det er det du driver med etter den tråden i Politikk og samfunn).

Tja, neida, jeg overlever fordi det er en veldig god jobb. Dessuten hender det ofte at jeg dropper de forelesingene som er mindre viktig og leser hjemme i stedet for. Da slipper jeg å bli så sliten. ;)

Nei, jeg er ferdig med fire år på lærerhøgskolen. Nå studerer jeg engelsk bachelor. Har ett år igjen til sommeren (fått ett år godkjent). Drømmen er å jobbe som engelsklærer, eventuelt ekspandere innenfor der jeg jobber nå :)

Endret av yvonne2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...