Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg liker herved ikke tordenvær.. En uke borte, og kommer hjem til en død filserver :(

Det er 8 TB med saker det - håper for guds skyld ikke HDDene har tatt kvelden. Virker som det er HK / CPU / RAM eller noe : <

Lets pray :innocent:

Skrevet

Godt Wheelman.

Mista en 400GB-disk for ikke så lenge siden. Kjipt selv om det ikke er kjempemasse data.

Hadde også en 750Gb'er som tok kvelden dagen etter at jeg flytta alt over på andre disker :p

Skrevet (endret)

Er filserver kobla til alle pcene i huset eller er det en pc som er kobla til og serveren fungerer som backup?

EDIT: Ooo innlegg nr 1001 i dnfk :O

Endret av Natrich
Skrevet

Det kan du vel velge selv :) Er ikke ekspert på det området, men du kan vel gjøre som du vil med en slik server.

Hva kjører du, Adrian?

Skrevet

Jeg har en boks stående i hjørnet her, så kobler mine maskiner seg til den via husets nettverk (være wireless eller kablet). Jeg styrer den remote fra hvilken som helst maskin.

Skrevet
Det kan du vel velge selv :) Er ikke ekspert på det området, men du kan vel gjøre som du vil med en slik server.

Hva kjører du, Adrian?

Okey, vurderer å sette opp en server, bare snakk om penger :p

WheelMan = Adrian?

Skrevet
Faens priser på personlig trener da ><

Vet, det er møkk dyrt! Du får finne en TV kanal som ser etter en person som kan være riksslanker ;) Da får du nok mye bra gratis også :D

Skrevet

Same, ha ha, ja, det hadde vært noe.

Wiki, det funker dårlig. Da blir jeg sittende på en ergometersykkel å loke eller liggende på ei sånn maskin å løfte vekter med beina :p

Må trene styrke og kondisjon, hovedsaklig fokusere på magen og ryggen, da vil jeg ikke ha så satans vondt lenger, og balansen vil bli bedre.

Skrevet
Har jeg forstått det riktig?

Alt man trenger til en server er en gjennomsnittlig pc med ram, harddisk(er)?

Hvor mye ram?

Jeg har funnet ut at CPU-kraft er tingen. Den kjørte fint med 1 GB RAM (2 GB nå, går noe mer smooth), en firekjerner og et greit skjermkort. Specs står i profil.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...